Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginnersvraag nr. 100 ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Beginnersvraag nr. 100 ???

Ik zou niet twijfelen : CANON G10 IS super

Lees maar eens de site : http://kenrockwell.com/canon/g10.htm

of http://www.dpreview.com/news/0809/08091702canon_g10.asp

De foto's zijn vrijwel niet te onderscheiden van een Hasselblad, en dat wil al wat zeggen.

Succes
    Last edited by tourleader; 24 november 2008, 23:47.

Comment

Welk deel van niet teveel toeren uithalen en niet wisselen met lenzen begrijpen jullie niet?

Voor iemand met die eisen zullen er betere resultaten behaald worden met de Fuji S100fs, Canon G10 en zelfs de Pana FZ50 dan met een SLR...

Ook qua afdrukformaat geen probleem..! Heb hier een 75x50 afdruk hangen van mijn oude fuji S9600 (voorloper van de s100fs) en die kwaliteit is prima..! Zelfs van een niet gebruikelijke kijkafstand...

Ondanks dat deze SLR's betere resultaten KUNNEN geven denk ik dat deze mensen zelf meer plezier beleven aan een bridge/goede compact EN er betere foto's mee zullen maken...

En tjah, als je niet met lenzen wilt wisselen...wel TOP-kwaliteit foto's wil EN de camera ook nog eens in de borstzak moet passen ga je natuurlijk voor de Sigma DP1...enkel zit die wat boven budget nog
      Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Ik ben eens gaan kijken naar zo'n Canon G10, nee hoor, da's een grote compact camera waar je moet in en uitzoomen met een knopje, da's al helemaal niks, geef mij dan maar zeker de S100FS, je hebt precies een DSLR in je handen ( lekker stabiel ) en je zoomt manueel in en uit met de zoomring op de lens, net zoals bij een DSLR. Voor zover ik weet heeft de G10 dezelfde sensor als de Canon IXUS 980 die ik ook heb en ik kan je verzekeren dat ruis een deftig probleem wordt vanaf 400 ISO, bij de Fuji kan je zonder probleem tot 800 ISO en meer gaan.
        En nog iets vergeten, de zoom, bij de Canon G10 heb je 5x zoom, bij de Fuji S100FS heb je 14x zoom.
        Last edited by Franciskine; 24 november 2008, 23:59.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

De voorganger was al net eender Een soort mini SLR qua handling...met uitstekende prestaties...en die moest het zelfs zonder IS doen, wat de S100fs wel heeft...en de automatische functies in die camera doen ook goed hun werk...

Maar zit die camera inmiddels wel onder de 500 euro dan? (Meen dat hij rond de 600 zat met uitkomen?)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Forestwalker Bekijk bericht
            In Nederland bij BCC is er een aanbieding de canon 450d met kitlens 18-55
            of de sony a200 met kitlens 18-70
            de prijs voor 1 van deze is 399 euro dus keus zat.
            20% korting op een 70-300 of 55-200 objectief bij aan koop van 1 van deze camera's
            Geldig tot 7 december.
            Ik wil niet zeggen dat je deze daar moet kopen, maar wel een tip wat je voor je geld nieuw kan kopen.
            Ben je zeker dat het om de 450D gaat? Want dit is wel héééééél goedkoop
            Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
              Maar zit die camera inmiddels wel onder de 500 euro dan? (Meen dat hij rond de 600 zat met uitkomen?)
              519€ verzending inbegrepen : http://www.digicamshop.be/product/50...x-s100-fs.html
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Bij BCC kijk ik op zich nergens van op...

Kijk er ook niet van op als hij dan net toevallig "op" is

Comment

Als je niet met lenzen wil werken zou ik ik een bridge nemen met grote zoom .
                  o.a. de Canon PowerShot SX10 IS 20x zoom 4x digital

o met bcc of op is op is weet ik niet, in de folder staat kopen in de winkel of via 0900-0555
                  Last edited by Forestwalker; 25 november 2008, 00:07.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Forestwalker Bekijk bericht
                    Als je niet met lenzen wil werken zou ik ik een bridge nemen met grote zoom .
                    o.a. de Canon PowerShot SX10 IS 20x zoom 4x digital
                    Deze is inderdaad een zeer goedkoop alternatief, mits je niet opziet tegen het in en uitzoomen met een knopje en de nodige ruis vanaf 400 ISO, alhoewel hij op dit gebied beter presteert dan de Canon G10, het aantal pixels/oppervlakte is kleiner, dus minder ruisgevoelig.

Comment

Kijk misschien ook eens naar de nieuwe Canon SX1 deze heeft een CMOS sensor, en beloofd op papier wel een goed toestel te worden. (Is vergelijkbaar met een SX10 maar heeft CMOS en een iets groter scherm, kan ook in HD een filmpje maken).

Comment

Ja de techniek gaat steeds verder over een paar jaar zijn deze al weer verouderd.
                        Maar al die techniek maakt het fotograferen wel makkelijker.
                        Of de kwaliteit van de foto verbeterd ligt toch ook grote deels bij de maker.
                        Ik hoop dat je slaagt voor een camera en dat deze je heel goed zal bevallen.

Comment

Ik vind da wel altijd grappig dat als een beginner achter tips vraagt, dat die dan altijd technische termen naar het hoofd gesmeten krijgt CMOS, ISO, lensbereik xx -xx mm, als jullie er niet veel uitleg bijgeven dan maken jullie het alleen maar moeilijker

Misschien moet je eens afvragen wat je eigenlijk wil doen met je toestel? Wil je later verdiepen in fotografie of wil je gewoon een degelijk toesteletje waarmee je degelijke foto's wil trekken?

De voorgestelde camera's in deze discussie zijn allemaal aan te raden, maar je kan ook een gewone point & shoot (de mini cameratjes waarmee de helft van de wereld meer rondloopt) kopen.

Uiteindelijk moet je voor jezelf de knoop doorhakken...
                          Canon 5D MKII - 24-105L - 17-40L - 580EXII - Canon 450D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tourleader Bekijk bericht
                            Ik zou niet twijfelen : CANON G10 IS super

Lees maar eens de site : http://kenrockwell.com/canon/g10.htm

of http://www.dpreview.com/news/0809/08091702canon_g10.asp

De foto's zijn vrijwel niet te onderscheiden van een Hasselblad, en dat wil al wat zeggen.

Succes

Dpreview heeft er net z'n review van voorgesteld : link.
                            Hij komt eruit als degelijk maar te duur, zodat hij het maar brengt tot "recommended".
                            De conclusie is wel interessant (maar wel in het engels...).
                            Groeten,

Polleke

Comment

Nu weet ik het helemaal niet meer! :-)

Sommige hebben inderdaad wel begrepen wat ik wil! Een niet al te grote camera, makkelijk in gebruik en helemaal geen gewissel met lenzen. Voor de rest zal ik zelf eens wat opzoeken over al de voorgestelde camera's in dit topic! Bedankt voor jullie hulp.

Comment

Working...
                              X