Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

av probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• av probleem

hoi ik heb mij een paar maanden geleden een canon 450d aangeschaft.Ik neem foto's bijna altijd vanop de av stand. Nu is mijn vraag word hier bij de av stand de belichting normaal niet automatisch een beetje gedaan.ik bedoel vroeger moest ik alleen maar aan mijn wieltje draaien om de foto wat donkerder of lichter te maken (dat dacht ik) nu moet ik eerst een knop indrukken om datr te zien veranderen wat vroeger niet was denk ik of ben ik daar verkeerd in.Begrijpt iemand mijn uitleg eigenlijk wel kan dat anders moeilijk verwoorden.Scheelt er iets aan min toestel of heb ik ergens iets ingesteld dat ik niet meer weet
    alle vragen zijn welkom groetjes ronny

Re: av probleem

Vroeger, was dat nog met een andere camera of al met de 450D?

Comment

Hoi Ronny,
      Mag ik hieruit begrijpen je vorig toestel geen Reflex was, juist ? Dan ik alleen maar zeggen welcome to the World of SLR.
      De enige manier om dit soort veranderingen te zien voor je de foto neemt is via Live View met de “view exposure simulation” functie enabled.

Zie Demo met de 50D is idem voor de 450D
      http://vimeo.com/1944877?pg=embed&sec=1944877

Succes,
      Ivan
      Last edited by ivanhoe; 21 november 2008, 20:35.
      Ivan
      http://www.henderix.be

Comment

Ik begrijp niks van je vraag, maar als je op Av staat kies je zelf het diafragma, en de sluitertijd past zich daarop aan.

Het zou ook kunnen dat je de "scherptediepteknop" bedoelt, waarmee je ziet hoe ver je scherptediepte komt met die bepaalde sluiterijd en diafragma.

Zonder grof te willen zijn : Indien je basiskennis van fotografie quasi nihil is zou ik me eerst daar even op concentreren en bijschaven. Indien je basiskennis wel ok is, zou je kunnen beginnen met het lezen van de handleiding bij je camera.

Hopelijk heb je iets aan m'n 2 eerste zinnen... Zoniet veel succes met mijn 2 volgende zinnen.
        BD0910BE

Comment

Ik vraag mij af of OP niet kompleet van de sporen geraakt is ... uit zijn vraag maak ik op dat hij gelooft dat in de Av stand de camera automatisch het licht meet zonder dat hij de sluiterknop half indrukt en dat hij dus de laatste? "meetstand" gewoon kompenseert door aan het EV wiel te draaien ... ik vrees dat een doorgedreven lezing van de handleiding misschien een snelle oplossing biedt ? mogelijk gevolgd door een paar basiswerken over fotografie ?

Comment

Je wilt graag in de AV-stand fotograferen, maar je weet eigenlijk niet wat het inhoud.

Doe het dan niet (kies voor de automaat of p-stand) , of lees je eerst een beetje in.
            En nee je kunt noch de sluitertijd, noch het diafragma in photoshop veranderen
            Ik ben op zoek naar een MB-20.

Comment

Working...
            X