Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

toestel aanschaffen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• toestel aanschaffen

momenteel bezit ik een Sony bridge toestel. Ik volg nu echter cursus en wil graag een spiegelreflex camera aanschaffen. Ik wil maximum 2000 euro uitgeven.
    Als ik begin rond te kijken bestaat er zoveel dat ik echt niet weet wat te kopen.
    Wie kan mij helpen bij het kiezen van een toestel en van eventuele lenzen waarmee ik toch al een eindje op weg kan.

Re: toestel aanschaffen

Het budget is in ieder geval geen probleem...

De bekende vragen...

Wat wil je ermee doen?
    Wat verwacht jij van een camera?
    Mijn objectieven zijn all round...

Comment

ff een open deurtje intrappen: gebruik zoek functie of scroll paar pagina terug en begin met lezen voor dagen leesplezier te vinden over dit onderwerp.
      Je vraag iets gerichter stellen zal tot gerichter advies resulteren. Nu nodigt het uit om adviezen te krijgen van : ik heb de Dxx of xxD van bla bla merk en ik vind 'm geweldig...
      ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

ik wil het toestel graag volledig manueel kunnen bedienen. Ik weet dat diafragma's vaak verschillen per toestel. Wat vindt U minimale vereisten? En wat ik vooral moeilijk vind is welke objectieven ik mij best aanschaf om te kunnen beginnen. Macrofotografie interesseert mij momenteel niet. Maar ik wil wel tele en breedhoek

Comment

Stel jezelf eens eerst onderstaande vragen, en post de antwoorden
          Zoals edjeB al aangaf, dan krijg je ook wat gerichter advies

1. Wat wil ik gaan fotograferen?
          2. Onder welke lichtomstandigheden?
          3. Waar zal ik gaan fotograferen? (studio, in de natuur, etc)
          4. Wat wil ik uiteindelijk met mijn foto's gaan doen? (wil je ze op posters gaan afdrukken? etc.)
          Nikon D90 + AF-S DX 18-105 VR
          Webalbum

Comment

Op een dslr kun je zowat alles instellen wat je maar wilt, dus manuele toestandjes genoeg, voor de rest sluit ik mij aan bij de vorige reacties..of loop eens een fotozaak binnen, en probeer es wat uit, verschillende merken, modellen enz.. . Het ideale toestel, is het toestel wat bij jou persoonlijk past, bij jouw wensen en verlangens.. Objectieven zijn er in alle soorten en maten, met verschillende prijzen en eigenschappen.. Met een budget van 2000 euro kom je al een eindje dacht ik.. By the way, een diafragma zit niet in je toestel, maar in je objectief....Succes!

Comment

(Ik volg nu echter cursus en wil graag een spiegelreflex camera aanschaffen.)

zou eerst bovenstaande afmaken, al vorens tot een keuze over te gaan.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dmc Bekijk bericht
                ik wil het toestel graag volledig manueel kunnen bedienen. Ik weet dat diafragma's vaak verschillen per toestel.

Gelukkig niet zeg...het diafragma zit in de lens...niet in het toestel.

Volledig manueel bedienen zou met uw bridge ook al moeten kunnen...met enkel die reden zou ik dus bij uw huidige toestel blijven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dmc Bekijk bericht
                  ik wil het toestel graag volledig manueel kunnen bedienen.
                  De goedkoopste DSLR heeft een M stand, dus die kopen, want alle kosten die aan automatiek gemaakt zijn, worden toch niet gebruikt....

Die mensen in Japan hebben er toch geen verstand van dus wil je het zelf beter doen?
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Indien je een camera wenst die je volledig dient in te stellen (enkel PASM stand) kan je bijna niet om de Sigma SD14 heen dus hier een voorstel dat je voor ongeveer € 2000 kunt samenstellen.

Camera : Sigma SD14 Body € 399

Lenzen: Sigma 12-24mm F/4.5-5.6 EX DG ASF HSM : € 648
                    Sigma 24-70mm F/2.8 EX DG Macro € 388
                    Sigma 70-200mm F/2.8 EX DG APO Macro II € 629

Totaal: € 2064

Doch indien je niet over een gedegen basiskennis fotografie beschikt zou een andere camera toch mischien een betere keuze zijn

Comment

EN als je graag sport wil gaan fotograferen zonder al te veel moeite (pray and spray) moet je hem ook zeker niet kopen...max 6 foto's achter elkaar in "burst mode" en dan gerust een 10 tot 20 seconden wachten

Maar als de Sigma voldoet aan je eisen zou ik hem zeker niet laten liggen nee..! Kwam laatst de body al voor 279 euro tegen (was aanbieding) en dan blijf je zelfs nog onder je beoogde 2000 euro...

O ja, schieten in RAW is ook wel een vereiste met de SD14...

Comment

Working...
                      X