Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dermato foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• dermato foto's

ik heb de vraag gekregen van een dermatologe welk toestel ze best aanschaft om digitale beelden te nemen van huidaandoeningen van patienten.
    Momenteel heeft nog een D70, maar die bleek ze eigenlijk alleen te gebruiken op de P-stand of op de macro stand ( met een bloemetjes icoontje of zo ).

Ik heb haar alvast gezegd dat ik denk dat een DSLR te veel gevraagd is voor haar, het moet rap gaan en eigenlijk wil ze geen tijd investeren in diafragma's en sluitertijden etc en denk dus dat ze eigenlijk beter naar een goed klein apparaatje gaat uitkijken ...

Als er iemand tips heeft, dan hoor ik die graag.
    embee ::: nikon stuff

Re: dermato foto's

Oorspronkelijk geplaatst door embee Bekijk bericht
    ik heb de vraag gekregen van een dermatologe welk toestel ze best aanschaft om digitale beelden te nemen van huidaandoeningen van patienten.
    Momenteel heeft nog een D70, maar die bleek ze eigenlijk alleen te gebruiken op de P-stand of op de macro stand ( met een bloemetjes icoontje of zo ).

Ik heb haar alvast gezegd dat ik denk dat een DSLR te veel gevraagd is voor haar, het moet rap gaan en eigenlijk wil ze geen tijd investeren in diafragma's en sluitertijden etc en denk dus dat ze eigenlijk beter naar een goed klein apparaatje gaat uitkijken ...

Als er iemand tips heeft, dan hoor ik die graag.

die D70 houden, een gepaste lens doet veel ...

Comment

Camera houden en ringflits kopen.
      Nog beter extra lens Medical Nikkor 120 mm of 200mm met ringflits kopen.

Henri
      lidnummer: BD0435BE

Comment

Fuji S5 met ringflits. Deze camera moet wellicht interessant te vinden zijn. Wel gee klein apparaatje, maar voor dergelijke zaken blijkbaar het best. Recent een tandtechnicus ontmoet die verschillende toestellen had uitgetest om foto's van mond en tanden te fotograferen. Was uiteindelijk uitgekomen op deze camera, en uiteraard met ringsflits.

Groetjes,
        Pol.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik maak bij ons op't labo foto's van weefselcoupes en tumoren met een D50, SB-600 en 60mm macro. Om maar te zeggen dat het daar ook (perfect) mee lukt

Anders gewoon een compactje zoeken met een degelijke macrofunctie
          Als je geen supergedetailleerde foto's nodig hebt zal dat zeker volstaan.
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

alvast bedankt voor de replies.
            embee ::: nikon stuff

Comment

Onze fotograag (plastische chirurgie) gebruikt een Nikon D80 met een 18-70 mm objectief..

Comment

Working...
              X