Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DxO Labs: database met gegevens over RAW bestanden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• DxO Labs: database met gegevens over RAW bestanden

Ik kwam dit tegen, een database waar men allerlei gegeven kan vinden over de kwaliteit van raw bestanden van diverse digitale camera's http://www.dxomark.com/
    Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
    Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

Re: DxO Labs: database met gegevens over RAW bestanden

leuke link ... zeker wanneer je de diverse camera's vergelijkt

Comment

of om de discussie pixels/ruis te onderbouwen
      Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

heb net eens mijn oude getrouwe 350D, mijn huidige 40D en de nieuwe 50D van Canon naast elkaar gezet op hun site

Ik koop dus helemaal geen 50D meer na dit gezien te hebben, zal wel direct naar de 5DII gaan als ik volgend jaar eventueel een nieuwe body koop, de 50D is zowat nergens echt beter dan de 40D's die ik nu gebruik ... om nu alleen voor de extra resolutie te veranderen zie ik niet zitten.

Heel interessante site trouwens

Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Ik wist niet dat ISO aangegeven door de camera afwijkt van de nominale waarde "ISO".
          ISO 800 blijkt op een D70 werkelijk ISO 851 maar op een D3 635 en op een D90 589
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
            Ik wist niet dat ISO aangegeven door de camera afwijkt van de nominale waarde "ISO".
            ISO 800 blijkt op een D70 werkelijk ISO 851 maar op een D3 635 en op een D90 589
            Dat is heel normaal. Het heeft onder meer te maken met (toegestane) toleranties in de gebruikte componenten en kan zelfs binnen 1 type aanzienlijke verschillen opleveren. Vandaar dat, ook al in het analoge tijdperk, aangeraden werd/wordt van je lichtmeting te ijken.

Comment

Interessante site..!

Wel jammer dat ik de Sigma (foveon) camera's mis tussen de verschillende modellen...juist voor die camera's lijkt me dit een zeer interessante vergelijking...
              Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                Yep, idem bij Canon: de 300D/10D zijn blijkbaar merkelijk gevoeliger dan aangegeven (iso 200 is eigenlijk iso 240), maar bij alle recentere Canons is het omgekeerd.
                Ook interessant om te zien dat een 20D dus iets beter presteert dan de 30D ?
                David Leemans
                Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Working...
                X