Ik kwam dit tegen, een database waar men allerlei gegeven kan vinden over de kwaliteit van raw bestanden van diverse digitale camera's http://www.dxomark.com/
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
DxO Labs: database met gegevens over RAW bestanden
Collapse
X
-
DxO Labs: database met gegevens over RAW bestanden
Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |Labels: Geen
-
-
Re: DxO Labs: database met gegevens over RAW bestanden
heb net eens mijn oude getrouwe 350D, mijn huidige 40D en de nieuwe 50D van Canon naast elkaar gezet op hun site
Ik koop dus helemaal geen 50D meer na dit gezien te hebben, zal wel direct naar de 5DII gaan als ik volgend jaar eventueel een nieuwe body koop, de 50D is zowat nergens echt beter dan de 40D's die ik nu gebruik ... om nu alleen voor de extra resolutie te veranderen zie ik niet zitten.
Heel interessante site trouwens
MarkFotografie - Tutorials - Schaalmodellen
Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...
Comment
-
Ik wist niet dat ISO aangegeven door de camera afwijkt van de nominale waarde "ISO".
ISO 800 blijkt op een D70 werkelijk ISO 851 maar op een D3 635 en op een D90 589Over het algemeen niet snel onder de indruk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk berichtIk wist niet dat ISO aangegeven door de camera afwijkt van de nominale waarde "ISO".
ISO 800 blijkt op een D70 werkelijk ISO 851 maar op een D3 635 en op een D90 589
Comment
-
-
Interessante site..!
Wel jammer dat ik de Sigma (foveon) camera's mis tussen de verschillende modellen...juist voor die camera's lijkt me dit een zeer interessante vergelijking...Mijn objectieven zijn all round...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk berichtIk wist niet dat ISO aangegeven door de camera afwijkt van de nominale waarde "ISO".
ISO 800 blijkt op een D70 werkelijk ISO 851 maar op een D3 635 en op een D90 589
Ook interessant om te zien dat een 20D dus iets beter presteert dan de 30D ?
Comment
Comment