Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

s45 vs. s50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• s45 vs. s50

Ik weet het, dit is het zoveelste 'help-mij-een-camera-kiezen-topic' maar na lange tijd zoeken op verschillende sites (stevesdigicam, dpreview, dit forum, ed) heb ik toch nog een vraag.

Is het de moeite om 70€ meer te geven aan de Canon Powershot s50 ipv de s45? Is er buiten die extra megapixel nog een belangrijke verbetering aangebracht of maakt de s50 beduidend betere foto's? 4mp is voor mij namelijk ruim voldoende.

alvast bedankt

i

Eigelijk is die S45 net zo goed als de S50.
    Maar idd de 50 heeft meer pixels...( soms fijn als je wil croppen)
    Je kan ze vergelijken op dpreview.
    http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp (ctrl gebruiken)
    Daar zie je buiten de pixels nog enkele kleine verschillen in de Auto focus, flash en het clipgedeelte (film)

Dus denk ik, dat je even goed af bent met de S45.
    Ik wil bij mijn Oly E-20 nog een tweede cam en die moet klein zijn, veel zoom hebben en met CF werken.
    Eerst dacht ik aan de Canon Ixus 400 . Maar daar hoor je veel klachten over.
    Dan begint mijn voorkeur ook uit te gaan naar deze Canon S45, die een grotere zoom heeft.

Comment

Ligt het aan mij of heeft de s45 interessante functies die de s50 moet ontberen? De s45 heeft flexizone, langere continous shooting (logisch met 1 mp minder),...

Tom
      --Canon PS A40--
      --BD0180BE--

Comment

de S45 is 'n prima toestel....heb 'm zelf enkele dagen en wat mij opvalt:
        -scherpe beelden voor P&S camera
        -zeer uitgebalanceerde belichting, met veel detail in donkere gedeelten
        -mooie natuurlijke kleuren en goede witbalans

minder:
        anti rode ogen flits iets minder goed, omdat 'm het AF assist light gebruikt ipv preflash...
        auto-focus kon ook iets beter in extreme low light, maar je trekt normaal niet in 't duister...met de camera bedoel ik dan..

voor de rest is 't een zeer degelijke en robuuste P&S camera met veel manuele instellingen voor 'n gevorderde amateur....
        maar ook voor de complete leek , gelijk mijn vrouw, kan er onmiddelijk mee overweg in AUTO mode...

everybody happy....

Comment

Working...
        X