Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke image tank te kiezen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke image tank te kiezen?

Ik zou zo stilletjes aan een besluit moeten gaan nemen voor mijn aankoop van een image tank.
    Daarom graag alle gebruikers hun mening (ook winkels en prijzen) van onderstaande toestellen.

Image tank G2
    X drive 2
    Tripper

Deze 3 intereseren mij het meest, de X-drive is de meest besproken hier op het forum en heeft als voordeel dat hij bij PIN te krijgen is . Maar puur op prestaties en gebruiksgemak lijkt me de tripper beter te zijn maar ook iets duurder!
    De G2 lijkt echt de max, kan ook meer en heeft een display met alle info die men nodig acht. Maar hij is dan ook de duurste uit de 3.

Gebruikers laat eens iets horen (vooral van de tripper en G2) maar ook X-drivers hou u niet in om uw mening hier neer te pennen !

Met Dank, Twido
    Fujifilm Finepix F31fd

Hoi Twido neem ook eens een kijkje op Apacer Disc Steno CP100 , prijs ongeveer 299 €

http://www.apacer.com/apacer_english/home_html/index.asp

Groeten

Erik.D

Comment

Dank u voor de tip Erik maar het is een toestel met een CD-rom systeem en ik wil er eentje met een harde schijf vermits ik nog al wat PC'tjes bouw op bestelling en dus geregeld al eens iemand(klanten) uit de nood moet gaan redden dan is zo een extra HD'tje wel heel makkelijk tov een cd-rom
      Fujifilm Finepix F31fd

Comment

Twido,

Persoonlijk be ik voor de X-Drive gegaan. Het is een goedkoop toestelletje welke goed referenties krijgt van de leden hier op Belgiumdigital. Ik kan je deze nu ook aanraden...

Groeten,

David
        Canon met glas...

Comment

Ik heb de X-Drive I (30Gb) als backup altijd bij me. De bijkomende showkes van display en zo hoef ik niet. Aan de ledjes zie ik ook wat die doet en wanneer die ermee klaar is.
          Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

Comment

Ik heb voor de X-Drive II omdat ik hem ook als externe harde schijf gebruik op mijn PC. De X-Drive II heeft een USB2 interface, tegenover de USB1 interface van de X-Drive 1. USB2 geeft een snelle verbinding met deze HD welke vergelijkbaar is met een conventionele hard disk in een pc. Toch een goed pluspunt.

David
            Canon met glas...

Comment

Ik heb sinds een week ook de X-drive 2. Veel gebruikt heb ik hem nog niet, maar toen ik hem uitprobeerde werkte hij vlekkeloos.

Kan hem tot nu toe dus alleen maar aanraden....
              Groet,
              Paul

Comment

Originally posted by Twido
                Ik zou zo stilletjes aan een besluit moeten gaan nemen voor mijn aankoop van een image tank.
                Daarom graag alle gebruikers hun mening (ook winkels en prijzen) van onderstaande toestellen.

Image tank G2
                X drive 2
                Tripper

Deze 3 intereseren mij het meest, de X-drive is de meest besproken hier op het forum en heeft als voordeel dat hij bij PIN te krijgen is . Maar puur op prestaties en gebruiksgemak lijkt me de tripper beter te zijn maar ook iets duurder!
                De G2 lijkt echt de max, kan ook meer en heeft een display met alle info die men nodig acht. Maar hij is dan ook de duurste uit de 3.

Gebruikers laat eens iets horen (vooral van de tripper en G2) maar ook X-drivers hou u niet in om uw mening hier neer te pennen !

Met Dank, Twido
                Ik heb sinds vrijdag een Nixvue Digital Album Lite 30Gb (www.nixvue.com), meegebracht van Topfoto in Düren. Ik heb ook heel lang getwijfeld tussen verschillende toestellen. Verschillende keren op punt gestaan een X-Drive te bestellen, omwille van zijn niet te kloppen prijs. Uiteindelijk heeft de erg beperkte feedback (rood/groen lampje) mij weerhouden - ik wil gewoon meer controle indien de transfer goed verlopen is vooraleer ik mijn micro-drives leeg maak. De Digital Album heeft een "Verify" functie en een display/operating system dat toelaat files en folders te controleren alsook basis operaties (delete, copy, rename, terug naar kaart schrijven) kan uitvoeren.

Heb zaterdag op de ballon meeting in Olen anderhalve 1GB microdrive en een 256MB kaartje geschoten (RAW) en allemaal ter plaatse gedownload op de Digital Album. Thuisgekomen alles op PC gezet (zeer snel, USB2.0). Dit alles op de batterij, en nog steeds toonde de display 3 van de 4 blokjes! Ik had dit niet verwacht.

Nadeel: prijzig 390euro
                Marcvc
                http://marcvancanneyt.wordpress.com

Comment

De letdjes van de X-Drive zijn ondertussen vervangen door een LCD schermpje in de X-Drive II. De X-Drive II heeft inderdaad geen "verify" functie, maar geeft wel een foutmelding als er een probleem optreed bij het copieren. Hoe "verified" die nixvue de gegevens eigenlijk? Leest ie ze opnieuw in?

David
                  Canon met glas...

Comment

Originally posted by DaveMoi
                    De letdjes van de X-Drive zijn ondertussen vervangen door een LCD schermpje in de X-Drive II. De X-Drive II heeft inderdaad geen "verify" functie, maar geeft wel een foutmelding als er een probleem optreed bij het copieren. Hoe "verified" die nixvue de gegevens eigenlijk? Leest ie ze opnieuw in?

David
                    Hoe het gebeurt staat niet in de documentatie. Ik vermoed dat de filesize van de van geheugenkaart en Digital Album met elkaar vergeleken worden - mogelijks wordt ook een CRC berekend en vergeleken. Het gaat in ieder geval erg snel, minder dan een minuut voor een 1Gb microdrive.

(X-Drive heeft nu inderdaad wel een LCD scherm, maar geeft nauwelijk meer informatie dan bij de eerste generatie)
                    Marcvc
                    http://marcvancanneyt.wordpress.com

Comment

Working...
                    X