Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke huwelijkscamera (5D/1D MIII)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke huwelijkscamera (5D/1D MIII)

Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
    Dat is echt een heel goed argument
    Nee zonder zwans, we zijn het er wellicht allen over eens

- je moet 2 camera's hebben (of je nu met twee of alleen bent om te fotograferen... 2 is noodzaak op een dergelijk belangrijk moment in ieders leven aan dat altaar)
    - je moet wide angle en tele kunnen gaan (vandaar ook 2 camera's)
    (of swap jij zo graag/snel continue lenzen en dan nog in een kerk, waar iedereeen direct zit te kijken wanneer de fotograaf weer iets nieuw doet ;-)
    - gezien de 2 camera's en 2 zoompunten denk ik dat je best een crop x1.6 en een FF body hebt
    (of een crop x1.6 en een 1D body met wide zoom)

ruwe schatting
    1dmk3 +/- 3400 €?
    5dmk2 +/- 2200 € ? (tegen de tijd dat hij beschikbaar komt aan het publiek zal dat wel zoiets zijn) + - indien je in opdrachten gaat werken => wellicht een battery grip van 200 € nog bij te nemen?

beide hebben een totaal andere opzet, dus de keuze is simpel:
    - wil je snelheid / AF-accuraatheid (dan vergelijk ik met de 5D die dit in snelheidshots niet altijd heeft) => go 1D
    - wil je mooie grote prachtige beelden waarin je nog naar hartelust kan croppen => 5Dmk2
    - 5Dmk2 zal ook nog hogere ISO's zonder ruis kunnen gebruiken, dus , ... typisch kerken / low light fotografie (zonder te flitsen) = ideaal

En dan is er nog een andere belangrijke factor, the new toy / gadget factor ; laat ons eerlijk zijn, iedereen heeft graag wel iets nieuws... daar zal de 5Dmk2 wel goed in scoren ;-)

Nevertheless, ik heb enkel 5D mk1 experiances en daar kan ik zeggen dat de 1dmk3 met kop en schouders er bovenuit steekt op alle vlakken. Je voel op alle vlakken het verschil tussen een Prof body en iets lagere category.
    Imagination is more important than knowledge...
    http://www.kiekje.be

Comment

Ik heb zelf geen 1D of 5D, dus welke keuze daartussen te maken weet ik niet, maar ik zou het zo doen, er zijn volgens mij 2 mogelijkheden welke in prijs voor jou vrij gunstig gaan zijn

eerste optie:
      400D met 12-24 tok
      30D met 17-55 óf 24-105
      nieuwe 5d of 1d met 70-200

dan heb je een volledig bereik van 12mm op crop (16mm) tot 200mm op full frame (260mm op 1dmk3) wat wel mooi is, en je kan je 17-55 of de 24-105 verkopen, wat de aankoop van een nieuwe body weeral wat goedkoper maakt.

tweede optie:
      nieuwe 5d/1dmk3 met 24-105
      30D met 70-200

dan heb je op ff bereik van 24mm, tot eigenlijk dan 320mm, plus je kan de 12-24 én de 17-55 verkopen, die overlappen toch je bereik grotendeels, oké de tokina hoeft niet als je echt nog breder wil gaan, maar op FF ga je met de 24-105 toch al breed zitten (op voorwaarde dat je dan de 5dII neemt ipv de 1dmk3 die 1.3x crop is).

grtz
      Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
      BLOG

Comment

De 17-55 2.8 gaat sowieso weg!

Op mijn 30D zou ik idd de 70-200 zetten. Op de 5D/1D de 24-105 en eventueel een 17-40.

Pfoee lastig allemaal. Mijn gevoel zegt dat ik nog moet wachten op de review van de 5D II, maar dat ik eigenlijk al weet dat het de 1D III word.
        Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
          De 17-55 2.8 gaat sowieso weg!

Op mijn 30D zou ik idd de 70-200 zetten. Op de 5D/1D de 24-105 en eventueel een 17-40.

Pfoee lastig allemaal. Mijn gevoel zegt dat ik nog moet wachten op de review van de 5D II, maar dat ik eigenlijk al weet dat het de 1D III word.
          Ik wil het natuurlijk niet nog lastiger maken maar is het niet meer voor de hand liggend om je 17-55 mm te houden en de 24-105 weg te doen? Stel dat je een 1D mark III neemt dan hou je met je 24-105 weinig groothoek over; de 17-55 mm geeft je op de 30D in ieder geval wat meer groothoek. Daarnaast lijkt het me voor de hand te liggen om op een toestel als de 30D met zijn mindere prestaties op ruisgebied een lichtsterk objectief als de 17-55 mm F/2.8 te zetten. Ik denk dat een 1D mark III op F/4 en bijvoorbeeld 1600 ISO minder ruis zal vertonen dan een 30D met een F/2.8 en 800 ISO.

Zo maar een idee hoor ....

Comment

Nou,

De reden dat ik de lens verkoop is dat ik deze kwa kleur lang niet zo mooi vind als de 24-105 4L.
            Wat nabewerking betreft moet ik vaak veel te veel doen om de kleuren het zelfde te krijgen als mijn 70-200.

Wat scherpte betreft is dit wel echt een top objectief. Op 2.8 net zo scherp als mijn 50mm op 2.8

Comment

dan zou ik de 24-105 wel op een FF zetten, zo heb je nog steeds groothoek, en kan je als je wil de tokina ook weg doen, als je de 1dmk3 neemt zal je sneller geneigd zijn de tokina te houden wegens breder beeld toch wel.
              Ik zou zeggen, hou je spanning en zin om te kopen in de hand, en wacht even af naar de reviews van de 5dII
              Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
              BLOG

Comment

Ja,

Maar de Tokina doet het ook goed op de 1D MIII. Vanaf 15mm heb je geen vignetering meer. Wel vertekening.

Comment

Ik heb gisteren mijn eerste echt shoot met een 1DmkIII + 24-105L in slechte omstandigheden gedaan, en eerlijk gezegd, ik denk dat ik de 5DmkII ga afbestellen. Ik heb zowiezo geen behoefte aan de 22mpixels, maar wil vooral een betere body, focus en handling.
                  Een mkIII is een degelijk stuk gereedschap, en de snelhieid en accuraatheid is enorm.
                  Als je kan leven met maar 10mpixels, is het de betere keuze voor het serieuze werk.
                  Even meegeven, dat mijn beste camera tot nu toe de 5D was.
                  Waarschijnlijk zijn de 2500 euro beter besteed aan een mooie lens ;-)

Comment

Welke huwelijkscamera (5D/1D MIII)

Vreemd dat hier nog geen enkele huwelijksfotograaf over 1Ds mk2 en 1Ds mk3 ervaringen kwam praten.

Niemand in the house die met 1Ds-ers werkt voor huwelijken?
                    Imagination is more important than knowledge...
                    http://www.kiekje.be

Comment

Working...
                    X