Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Focustest van de huidige generatie DSLR's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Focustest van de huidige generatie DSLR's

En het moet nu maar eens ophouden te vertellen dat:

1 de D3 van Nikon de beste is (is ie niet, is een andere....)
    2 de 1DmkIII niet kan focussen (kan ie wel)
    3 de A700 een brakke camera is (is ie niet)

Last edited by Rudy; 10 november 2008, 08:06.

Re: Focustest van de huidige generatie DSLR's

Ik vermoed dat je A700 bedoelt ipv A900 ??
    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
      Ik vermoed dat je A700 bedoelt ipv A900 ??
      Uiteraard, nog niet goed waker...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        Uiteraard, nog niet goed waker...
        Drink dan maar snel nog een goed koffietje
        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

En het moet nu maar eens ophouden te vertellen dat:
          Ik denk het niet

Sinds wanneer is een test van een voorspelbaar voorbijrijdend voertuig representatief voor alle AF situaties?

Maak eens foto's van onvoorspelbaar bewegende personen (sport) met het Nikon dynamische 51pt3D AF dat via de lichtmeting huidtonen voorrang geeft

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            Ik denk het niet

Sinds wanneer is een test van een voorspelbaar voorbijrijdend voertuig representatief voor alle AF situaties?

Maak eens foto's van onvoorspelbaar bewegende personen (sport) met het Nikon dynamische 51pt3D AF dat via de lichtmeting huidtonen voorrang geeft

Ik wist het, ik wist het.....
            Gaat gewoon over het feit, dat ze allemaal wel goed zijn. Als het niet lukt, zal het ventje er wel voor veel tussen zitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rudy Bekijk bericht
              ik wist het, ik wist het.....
              Gaat gewoon over het feit, dat ze allemaal wel goed zijn. Als het niet lukt, zal het ventje er wel voor veel tussen zitten.
              :d:d:d

Comment

Moet het forum tegenwoordig draaien op dit soort informatie, van iemand die ergens iets gelezen heeft ? Amai, het niveau wordt hier alsmaar lager, net een bende kleine kinderen.

Zou het niet beter zijn, als we hier wat meer uit eigen ervaring zouden toedragen, wat moeten de mensen wel denken die hier voor de eerste keer komen kijken.

Ik vind een toestel alleen maar goed, als het voldoet aan wat ik er zelf van verlang, en dat zal voor alle mensen hier wel verschillend zijn.

Wat ik verlang, is een toestel dat zeer snel reageerd, en in een hele reeks situaties voldoende blijft functioneren, bij mij is dat zowel in de hoge iso, als tijdens een offchorewedstrijd op een woelige zee waar het zoutwater om je oren vliegt, maar ook tijdens motorraces, waar een snelle en acurate AF een must is, en bij temperaturen tussen -20 en +50 graden.

Wat heb ik dus nodig, toestel met goede afdichtingen, liefst een goede zoeker, goede AF, dikke batterij, en makkelijk bedienbaar, ook met handschoenen aan of in een plastiek zak.

Zo heeft iedereen wel zijn eisen, en zal ook iedereen met wat ervaring wel weten wat hij zou willen, maar dan heb je ook nog het budget dat men er wil aan uitgeven, en dat is voor velen de rem op de aankoop van wat hij of zij zou willen kopen.

Zo heb ik nu de Nikon D3, waar ik in grote lijnen zeer tevreden van ben, (maar alles is nog voor verbetering vatbaar ), waarom Nikon, gewoon omdat ik er reeds 30 jaar mee werk, en er als het ware mee ben meegegroeid, en dat ik de objectieven had, maar dat kon ook Canon zijn geweest, maar of ik daar even tevreden van zou zijn geweest, dat zal ik wel nooit weten, en voor mij hoeft dat ook niet, ik ben tevreden van wat ik heb, en daar doe ik het mee, zo simpel is het.

Mijn schoonzus heeft zo een simpel dingetje van Canon (G9) en maakt foto's voor de verkoop, altijd in ideale omstandigheden.
                Voor wat zij doet, voldoet dat dingetje perfect, en ik moet zeggen dat zij haar cameraatje iedere week terugverdient,(wat ik wel nooit zal kunnen zeggen) als ik dan eens lachend vraag waarom ze nu niet eens een echte camera koopt, dan zegt ze, dat ze nog niet zou willen ruilen voor dat zware ding van mij, en als ik dan haar resultaten bekijk, moet ik haar eigenlijk tenvolle gelijk geven, zij bekijkt ook alles op een andere mannier, en ik moet eerlijk zijn, in haar vorm van fotografie kan ik niet wat zij doet, en kan zij niet wat ik doe, wij vinden elkaars werk prachtig, wat willen we dan nog meer.
                Last edited by Guest42; 10 november 2008, 10:08.

Comment

En eigenlijk zou ik dit topic ( om alle mogelijke heisa te vermijden ) beter afsluiten met de nette reactie van demeyereg hierboven . . .
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    En eigenlijk zou ik dit topic ( om alle mogelijke heisa te vermijden ) beter afsluiten met de nette reactie van demeyereg hierboven . . .
                    amen !

Comment

Ik wist het, ik wist het.....
                      Er zijn absoluut verschillen, en die haal je er niet uit met één enkele test. Veel belangrijker is hoeveel "ventjes" met een DSLR weten eigenlijk hoe hun AF werkt, of beter nog, hoe ze 'm volledig naar hun hand kunnen zetten voor hun eigen fotografische noden? En gaan ze dan voor elke situatie alert reageren en hun settings veranderen?
                      Last edited by frank207be; 15 november 2008, 12:25.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht

Zou het niet beter zijn, als we hier wat meer uit eigen ervaring zouden toedragen, wat moeten de mensen wel denken die hier voor de eerste keer komen kijken.
                        Dit is niet enkel een mogelijk probleem voor mensen die hier voor de eerste keer komen kijken maar dit kan ook mensen die hier al jaren een kijkje komen nemen storen.

Nog maar een weekske geleden verklaarden enkele MKIII-gebruikers (waaronder mezelf) in een andere topic dat ze geen problemen hebben met de AF van hun toestel en dat ze erg tevreden zijn van het toestel.Voor mij duidelijk een uiting van eigen ervaring en geen ervaring van "horen zeggen" of "gelezen op het grote,alwetende internet".

Hier kwam dadelijk een reply op waarin onze reakties en eigenlijk ook onze eerlijkheid in twijfel werd getrokken want er is toch die befaamde test op 't internet die het tegendeel beweert.Het werd zelfs doorgetrokken als zijnde een karakteristiek van "de Canonians" dat ze de waarheid over hun toestellen steeds schoner voorstellen dan dat ze eigenlijk is.Een Nikonian mag dus wel zijn ervaringen neerschrijven (en die zijn dus blijkbaar steeds juist) maar die van een Canonian worden niet serieus genomen.

'k Wil maar gewoon zeggen dat je alles kan draaien en keren zoals je wil.Je kan met een test afkomen en iemand kan die weerleggen met zijn eigen ervaringen en je kan je eigen ervaringen hier neerpennen en er is altijd wel iets te vinden op het internet dat dat weer gaat tegenspreken.

Elk merk heeft zo zijn voor- en nadelen.Als we er ons mee amuseren en heel soms eens een mooi beeld mee kunnen schieten daar is het me om te doen.

Zo te zien in deze test werkt de AF van de MKIII toch redelijk goed,maar dat weet ik ondertussen al lang.Daar moet ik geen test voor lezen
                        Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
                          Dit is niet enkel een mogelijk probleem voor mensen die hier voor de eerste keer komen kijken maar dit kan ook mensen die hier al jaren een kijkje komen nemen storen.

Nog maar een weekske geleden verklaarden enkele MKIII-gebruikers (waaronder mezelf) in een andere topic dat ze geen problemen hebben met de AF van hun toestel en dat ze erg tevreden zijn van het toestel.Voor mij duidelijk een uiting van eigen ervaring en geen ervaring van "horen zeggen" of "gelezen op het grote,alwetende internet".

Hier kwam dadelijk een reply op waarin onze reakties en eigenlijk ook onze eerlijkheid in twijfel werd getrokken want er is toch die befaamde test op 't internet die het tegendeel beweert.Het werd zelfs doorgetrokken als zijnde een karakteristiek van "de Canonians" dat ze de waarheid over hun toestellen steeds schoner voorstellen dan dat ze eigenlijk is.Een Nikonian mag dus wel zijn ervaringen neerschrijven (en die zijn dus blijkbaar steeds juist) maar die van een Canonian worden niet serieus genomen.

'k Wil maar gewoon zeggen dat je alles kan draaien en keren zoals je wil.Je kan met een test afkomen en iemand kan die weerleggen met zijn eigen ervaringen en je kan je eigen ervaringen hier neerpennen en er is altijd wel iets te vinden op het internet dat dat weer gaat tegenspreken.

Elk merk heeft zo zijn voor- en nadelen.Als we er ons mee amuseren en heel soms eens een mooi beeld mee kunnen schieten daar is het me om te doen.

Zo te zien in deze test werkt de AF van de MKIII toch redelijk goed,maar dat weet ik ondertussen al lang.Daar moet ik geen test voor lezen
                          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          We zouden een ander topic hier over moeten openen maar toch even deze reactie van diezelfde Rob Galbraith : 1D Mark III beter dan Mark II, behalve op AF gebied’

Hard zonlicht midden op de dag is lastig
                          Wanneer het gevolgde onderwerp onverwachte bewegingen maakt, heeft de camera de neiging om te gaan front-focussen (iets voor het onderwerp)
                          De camera heeft geen moeite met snel bewegende onderwerpen op enige afstand, dus met een ‘logische richting’. Hij heeft het moeilijker wanneer een snel bewegend onderwerp recht op de camera af komt.
                          Sinds de laatste firmware-update (1.1.3 naar 1.2.3) is de autofocus marginaal langzamer geworden om het aantal in-focus beelden te laten toenemen. Wat is geslaagd.
                          Met alleen het middelste focuspunt en een laag contrast heeft de camera soms moeite de focus vast te houden (met een onderwerp dat op de camera afkomt).
                          De 1Ds Mark III presteert gelijk aan de 1D qua AF
                          Het front-focus probleem doet zich vooral voor met zeer lange brandpunten, in combinatie met AI Servo AF. De camera blijft ook meer focussen dan nodig is.
                          AI Servo via de AF ON knop (dus: loslaten stopt het focussen) werkte beter dan One Shot AF.
                          De Mark III’s hebben vooral moeite met snel bewegende onderwerpen in combinatie met tegenlicht (of een laag contrast; zoals een onderwerp in de schaduw).

En nu weer on-topic graag . . .
                          In West vlaanderen noemen ze dat " de klakke naar de wind zetten "
                          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                            In West vlaanderen noemen ze dat " de klakke naar de wind zetten "
                            Weeral een nuttig spreekwoord bijgeleerd

Met mijn reaktie daarnet wou ik niemand persoonlijk in 't vizier nemen hoor.Komt zo misschien over maar zo bedoel ik het zeker niet.
                            Danny's Photosite

Comment

Ik ben in ieder geval heel tevreden over de AF prestaties van de 40D, en dat in alle mogelijke omstandigheden.

Echt vergelijken kan ik niet, maar iemand van onze fotoclub gebruikt een D80, en ik zie daar toch heel veel foto's die verkeerd scherpgesteld zijn.
                              Maar dat kan ook aan de fotograaf liggen, aan de hand van foto's die iemand anders heeft gemaakt kan je geen camera vergelijken...
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

Comment

Working...
                              X