Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A350 -> foto's in het duister

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony A350 -> foto's in het duister

Hoi,

Ik ben van plan om een Sony A 350 te kopen met een 18-250 lens.

Maakt deze ook deftige foto's in het duister, op feestjes, 's avonds,...
    En dit met de standaard instellingen, point and shoot?

Ik heb namelijk ook een compact van sony, DSC-W7 en hiermee kan ik zeer moeilijk enigszins deftige foto's maken in het duister. Het duurt zeer lang voor hij scherpstelt en vooraleer de flitser voldoende licht heeft toegevoegd om te kunnen afdrukken.

Heeft de A350 ook dit probleem?

Alvast bedankt,
    Teekay

Re: Sony A350 -> foto's in het duister

Oorspronkelijk geplaatst door Teekay Bekijk bericht
    Hoi,

Ik heb namelijk ook een compact van sony, DSC-W7 en hiermee kan ik zeer moeilijk enigszins deftige foto's maken in het duister. Het duurt zeer lang voor hij scherpstelt en vooraleer de flitser voldoende licht heeft toegevoegd om te kunnen afdrukken.

Heeft de A350 ook dit probleem?

Alvast bedankt,
    Teekay
    Voor dit soort toepassingen zou ik eerder de a300 aanbevelen.

Comment

én een andere lens! (geen teletoeter)
      www.pazfoto.nl

Comment

Waarom eerder een 300 dan een 350, gewoon ter interesse omdat ikzelf kersvers een 350 heb aangeschaft...
        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
        Voor dit soort toepassingen zou ik eerder de a300 aanbevelen.

Comment

Ik veronderstel dat de keuze kwa lenzen toch meer uitmaakt dan de keuze van de body??
          Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teekay Bekijk bericht
            Hoi,

Hier zitten een paar denkfoutjes in:

1- Een superzoom zoals genoemde is weinig lichtsterk en daarom niet/minder geschikt voor weinig licht.

2-Voor foto's in het duister zijn standaardinstellingen nooit geschikt , hiervoor moet je je gewoon wat kennis verwerven om dat de baas te worden.

Wat te doen?

1-De camera is niet gek, koop daarbij een goeie lichtsterke standaard lens , een 17-50 F/2.6 of zoiets
            2-Ga een beetje studeren op elementaire fototechniek, met point and shoot gaat het erg tegenvallen.....

Comment

Hoi,

Bedankt voor jullie bedenkingen en reakties.

Ik wil graag dit soort lens om te fotograferen in Afrika en Australie. Dus toch wel wat wildlifefotografie en dan wil ik niet steeds zitten wisselen tussen lenzen i.v.m. stof e.d. en meestal is wat er te zien is alweer weg tegen dat je de lens gewisseld hebt.

Daarom wil ik ook graag de A350 omdat deze meer pixels heeft, dus meer mogelijkheid om nadien je beeldjes nog wat dichterbij te halen.

Maar het is wel stom als je dan bijvoorbeeld 's avonds op een terrasje een foto wil nemen en dit bijna niet lukt met je supersonische fototoestel met lens.

Alvast bedankt

Comment

Meer pixels is over het algemeen meer ruis, dus dat zou de keuze voor een 300 rechtvaardigen.

Als je steeds van lens wisselt als je iets ziet en het daardoor mist, is je aanpak niet correct.

Lens op een camera en dan ga je foto's maken in dat bereik, je mist dan foto's dichterbij cq verderweg, maar die in het goede bereik heb je(misschien). Het is de kunst op goed in te schatten welke erop moet.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Als ik zo lees wat je bedoeling is, dan zou ik het volgende doen :

- Sony a300
                  - Flitser Sony F-42
                  - 18-250 (wat best een degelijke lens is, alleen niet sportfotografie of voor bij weinig licht zonder flitser)

Een a350 laat wel meer crop toe, maar anderzijds ga je daar met een 18-250 niet zo heel veel aan hebben want daarvoor levert deze lens aan het tele-eind niet voldoende detail. Als je op termijn uitkijkt naar een kwaliteitstele, dan wordt dat een ander verhaal. Maar zoals hierboven vermeld: meer pixels van de a350 levert in een aantal omstandigheden (- zoals een foto met donkere stukken -) mogelijk ook zichtbaar meer ruis op.
                  De besparing die je met een a300 t.o.v. een a350 hebt, kan je volgens mij beter gebruiken om een flitser te financieren.

Een lichtsterke lens zoals 50/1.7 of 50/1.4 is ook mogelijk in plaats van een flitser, maar heeft ook beperkingen (heel kleine scherptediepte, dus een groepje mensen op een zomers terras is nooit helemaal scherp bij f/1.7...). Dus als je kan, koop én flitser én 50/1.7. Dan heb je de keuze.

Succes !
                  Last edited by K-2; 10 november 2008, 11:45.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
                  X