Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NIKON D90 of CANON EOS 40D?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• NIKON D90 of CANON EOS 40D?

hallo,
    laatst heb ik een nikon d300 gekocht om vooral kitesurfers en ruiters te fotograferen.
    maar mijn broer wil nu ook een DSLR kopen,
    heb voor m gekeken op internet en kwam op 2 camera's uit, de nikon D90 en de canon eos 40D
    zijn maximum budget bedraagt 1500 euro.
    dit zijn de mogelijkheden volgens mij onder de 1500 euro:

Nikon D90 + 18-105mm VR + 70-300mm VR
    of
    Canon EOS 40D + 17-85mm f/4-5.6 IS USM + 70-300mm f/4-5.6 IS USM

omdat kitesurfers zich meestal toch een eindje op zee bevinden, heb je wel een redelijk grote lensnodig?!

heeft er soms nog iemand raad voor hij een beslissing maakt?

m.v.g gillis en olivier

Re: NIKON D90 of CANON EOS 40D?

zou gaan voor nikon,kun je de objectieven met elkaar delen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door amstel Bekijk bericht
      zou gaan voor nikon,kun je de objectieven met elkaar delen.
      Als je beiden foto's maakt op hetzelfde "evenement", dan heb je meestal ook dezelfde objectieven nodig, daar kan alleen maar ruzie van komen.

Ik denk dat beide "kits" aan elkaar gewaagd zijn
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Als je beiden foto's maakt op hetzelfde "evenement", dan heb je meestal ook dezelfde objectieven nodig, daar kan alleen maar ruzie van komen.

Ik denk dat beide "kits" aan elkaar gewaagd zijn
        daar ebj een punt! kdenk oowk dat er ruzie zou komen na een tijdje:d
        dus ze zijn gewaagd een elkaar?, maar welke zou JIJ nemen voor hetgeen dat ik doe?
        welke is dus de beste?
        mvg gillis en olivier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gillis Bekijk bericht
          omdat kitesurfers zich meestal toch een eindje op zee bevinden, heb je wel een redelijk grote lensnodig?!
          Hier surft de surfer paralel aan het strand, de foto is o[ 200mm gemaakt, maar ik stond ook nog niet op de waterlijn, lastig met opkomend water en soms de golven passerende schepen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gillis Bekijk bericht
            daar ebj een punt! kdenk oowk dat er ruzie zou komen na een tijdje:d
            dus ze zijn gewaagd een elkaar?, maar welke zou JIJ nemen voor hetgeen dat ik doe?
            welke is dus de beste?
            mvg gillis en olivier
            Ik gebruik zelf een 40D, maar als ik nu een keuze zou moeten maken om mee te beginnen dan zou het misschien net zo goed een D90 kunnen worden...

De 40D heeft al zeker een heel snelle en "trefzekere" AF, maar die van de D90 zal ook niet veel slechter zijn.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              De 40D heeft al zeker een heel snelle en "trefzekere" AF, maar die van de D90 zal ook niet veel slechter zijn.
              en misschien wel gewoon beter.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik zat enkele weken met exact hetzelfde dilemma.

Ik heb uren gesurfd op allerhande foto sites, uren staan twijfelen in de winkel, en ook hier om raad gevraagd. Het forum-antwoord toen was om ook rekening te houden met het aanbod lenzen enzo.

Omdat ik daar niets van wist heb ik dan uiteindelijk maar op het gevoel beslist, en ben ik voor de canon gegaan. Het is een fantastisch toestel, heb er nog geen seconde spijt van gehad!

Comment

De Canon 40D heeft zijn sporen meer dan verdiend, daar is geen twijfel over mogelijk.
                  De D90 beschikt wel over de nieuwste toeters en bellen. Het hangt een beetje af hoe gevoelig je daar aan bent.

D
                  Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
                    De Canon 40D heeft zijn sporen meer dan verdiend, daar is geen twijfel over mogelijk. D
                    Zeker wat betreft err99
                    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
                      De D90 beschikt wel over de nieuwste toeters en bellen. Het hangt een beetje af hoe gevoelig je daar aan bent.
                      D
                      Niks anders wat de D90 tot keuze zou kunnen maken behalve de toeters en bellen?
                      ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Ik kan mij inbeelden dat bij kitesurfen je AF zo goed mogelijk moet zijn en een hoge FPS heel handig is. En dan is er maar 1 keuze 40D

Comment

Bij een (op het forum) bekende winkel geweest gisteren en dezelfde vraag gesteld. De D90 boven de D40 oa ook omwille van de lenskwaliteit in die range. Hijzelf had nu een D300 maar zou anders een D90 gebruiken volgens hem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                            Bij een (op het forum) bekende winkel geweest gisteren en dezelfde vraag gesteld. De D90 boven de D40 oa ook omwille van de lenskwaliteit in die range. Hijzelf had nu een D300 maar zou anders een D90 gebruiken volgens hem.
                            Tgaat hier om een 40D hé.

Comment

Ja duh, typo, bedoelde de 40D. Wat dacht je nu dat ik het verschil ging vragen tussen een D40 & een D90?

Comment

Working...
                              X