Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem Canon 50D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Probleem Canon 50D

jaja, voor mij toch ook de 50D hoor.
    meer detail, mooie kleuren, veel aangenamer om naar te kijken...
    kortom, kga der mij ook één kopen... hehe

greets,
    dimi
    Canon & Tamron

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bert Docx Bekijk bericht
      Van een 10D naar een 50D verwacht je toch verbetering en geen achteruitgang..
      Op pixelniveau kom je met de 50D in buurt van je lens, dus ga je dingen zien op niveau van het scheidend vermogen van de lens, dat bij een 10D gewoon in 1pixel zat, dus onzichtbaar, bij een 50D is het zelfde beeld verspreid over meer pixels, dus zichtbaar.

Als ik op mijn D300 inzoom op het display is ook de laatste stap in eens slechter: ik ga de pixels zien, zelfde effect.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

ik heb ook pas een Canon 50D gekocht als reserve toestel naast mijn Nikon D300
        Helaas moet ik je mede delen: Om zeer scherpe foto's te maken met Canon 50D, ben ik verplicht een statief + een afstandbediening en de spiegel van de 50D open zetten.
        terwijl ik normaal met Nikon D300 zonder statief, afstandbediening doe.
        Objecten die je noemde zijn L objecten, als ze niet beschadigd zijn, zijn ze goede objecten.
        Eigenlijk heb ik altijd graag gewild een Nikon body met een Canon L- objecten te gebruiken. De reden is simpel Canon objecten zijn heel snel.
        wat ik je kan adviseren is:
        - Stel je toestel goed in voordat je foto''s gaat maken.(denk aan witbalans)
        - Maak altijd RAW bestanden
        - gebruik neutraal of natuurlijk style gebruiken (achteraf met in computer bewerken)
        min. 1/250-F7.1
        - scherpte = 0
        - contrast = +1
        - verzadiging = +1
        - kleurtoon = 0
        - ik denk , moet goed gaan... anders kijk naar mijn foto’s op -> http://www.hollandgroen.nl/Natuurliefhebber/unal-uzun
        -
        veel succes
        Last edited by unal; 13 juli 2009, 20:38.
        Unal Uzun
        http://www.hollandgroen.nl
        N a t u u r l i e f h e b b e r

Comment

[QUOTE=unal;2324720
          Objecten die je noemde zijn L objecten, als ze niet beschadigd zijn, zijn ze goede objecten.
          Eigenlijk heb ik altijd graag gewild een Nikon body met een Canon L- objecten te gebruiken. De reden is simpel Canon objecten zijn heel snel.
          /QUOTE]

Uh uh, niet beschadigde L objecten kunnen ook nog best slechte objecten zijn......

Comment

Working...
          X