Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

I am happy today !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• I am happy today !

in the economical journal of today "de Tijd" (the belgian times) it was written that NIKON is the quickest growing camera seller in Belgium !!

AND MORE

they are yet the NUMBER ONE (I guess Canon was first before...) regarding sales of SLR cameras ! GREAT

Geert.

Re: I am happy today !

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    in the economical journal of today "de Tijd" (the belgian times) it was written that NIKON is the quickest growing camera seller in Belgium !!

AND MORE

they are yet the NUMBER ONE (I guess Canon was first before...) regarding sales of SLR cameras ! GREAT

Geert.

Als ze nog een Cash-back actie moesten doen, dan zou ik veel happier zijn
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Comment

Proficiat!
      Clubliefde gaat niet om voetbal, merkenliefde niet over fotografie.

Comment

Hey, er kijken ook meer mensen naar Familie dan naar Ter Zake. Als dat daarvan een beter programma maakt weet ik niet hoor... (grapje hoor)
        www.bigducksix.be

Comment

Op zich is het goed te zien dat de hegemonie (wat) gebroken wordt, maar zie daar de 'hiep hiep hoera' niet van in... En ik zal pas blij zijn als ik zie dat er a) veel meer spelers zijn dan de huidige zes of zeven en b) dat het marktaandeel tussen de eerste vijf evenveel zal zijn (want dan zal er ten minste keuze zijn!)

Maar goed: Nikon is goed bezig, dat is waar...!
          http://www.digifotofreak.nl

Comment

Snap het niet goed, VW heeft deze maand de meeste wagens in B verkocht: waaaaaw , nu ben ik happy today, want ik heb er zo een.....
            Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht

Ik wacht vol ongeduld op die van de D700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                Kan de zaak alleen maar ten goede komen.

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                Proficiat!
                Clubliefde gaat niet om voetbal, merkenliefde niet over fotografie.
                Geef toe, na ruim dertig jaar merktrouwheid, doet het toch deugd om niet steeds in de tweede rij te moeten staan hé.

Mijn vrouw, mijn twee dochters, mijn (oogappel) kleinzoon, mijn Nikon spullen, vrienden, reizen en nog een paar dingen, zijn de mooie kant van mijn leven, de foto's zijn herinneringen.
                Last edited by Guest42; 6 november 2008, 22:20.

Comment

Geef toe, na ruim dertig jaar merktrouwheid, doet het toch deugd om niet steeds in de tweede rij te moeten staan hé.
                  Goh, hangt er vanaf hoeveel belang je er zelf aan hecht
                  Maar een beetje geplaag mag er altijd wel zijn he

Comment

Ik begrijp het wel denk ik.
                    Maar met de aanschaf van een camera verkoop je niet je ziel, noch je vermogen tot relativeren.
                    Het enige dat telt is de gewenste beeldkwaliteit in relatie tot een beschikbaar budget.
                    Persoonlijk ben ik dolgelukkig met de zogenaamde kleine spelers op D-SLR gebied, die pushen namelijk de 'big players' te volgen met beeldstabilisatie, sensor dust reduction systeempjes, live view en meer van dat soort vooruitstrevende fotografische 'nice to have' dingetjes.
                    Alsof het de dag van gisteren is herinner ik mij de verwondering in mijn vaders ogen toen hij de eerste kleinbeeldcamera met ..... jawel, een 'quick return mirror' in zijn handen hield. Mijn moeder zat er met enige jaloezie naar te kijken zoals hij dat apparaatje streelde.
                    Dat was een Asahi Pentax!!
                    Nikon en Canon hebben er destijds bijna twee jaar over gedaan om dat kunstje na te doen. En zo is het gegaan met elke spraakmakende vernieuwing.
                    Ik heb ontzag voor kwaliteit en nog meer voor betaalbare kwaliteit omdat niet iedereen een onbeperkt budget heeft. In mijn vitrines staan de camera's van mijn pa en die van mij die ik in de afgelopen 50 jaar fotograferen heb verzameld. Ik weet me met grote nauwkeurigheid de jaren te herinneren waarin een nieuwe doorbraak in optische, mechanische en elektronische technologie, een directe invloed had op de fotografische industrie. Voor vrijwel elke toepassing in de fotografie moeten we dank zeggen aan onderzoekslaboratoria in vakgebieden die niets te maken hebben met fotografie. Fotografie is derhalve de spin-off van o.a. bruggenbouwers die naarstig naar methoden zochten om extreem nauwkeurig afstanden te meten, tot diep onder wateroppervlakken en in pitch dark environments, en zo zijn er honderden voorbeelden te noemen.
                    Alle spelers op de D-SLR markt hebben ook andere activiteiten die in verhouding een vele malen belangrijker deel van hun omzet en winsten uitmaken. Als de camera divisies van die ondernemingen morgen op de fles zouden gaan, dan draaien die merken gewoon door en zullen vooral de outsourcing fabrieken in lage lonen landen het moeilijk krijgen.
                    Merkenliefde is een drug en wordt gratis verstrekt. De verslaving uit zich in minachting voor andere merken.... en dat is FOUT.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                      Snap het niet goed, VW heeft deze maand de meeste wagens in B verkocht: waaaaaw , nu ben ik happy today, want ik heb er zo een.....
                      Bij mij zelfs omgekeerd, ik heb die volkswagen en hoop er zo snel mogelijk vanaf te zijn. Zou ik met een Nikon ook hebben
                      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                      http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                        Goh, hangt er vanaf hoeveel belang je er zelf aan hecht
                        Maar een beetje geplaag mag er altijd wel zijn he
                        Inderdaad, zie het als wat geplaag tegenover bepaalde personen hier, zie draadje http://forum.belgiumdigital.com/f9/s...ff-229058.html maar niet kwaad bedoeld hé.

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                        Ik begrijp het wel denk ik.
                        Maar met de aanschaf van een camera verkoop je niet je ziel, noch je vermogen tot relativeren.
                        Het enige dat telt is de gewenste beeldkwaliteit in relatie tot een beschikbaar budget.
                        Alsof het de dag van gisteren is herinner ik mij de verwondering in mijn vaders ogen toen hij de eerste kleinbeeldcamera met ..... jawel, een 'quick return mirror' in zijn handen hield. Mijn moeder zat er met enige jaloezie naar te kijken zoals hij dat apparaatje streelde.
                        Dat was een Asahi Pentax!!
                        Alle spelers op de D-SLR markt hebben ook andere activiteiten die in verhouding een vele malen belangrijker deel van hun omzet en winsten uitmaken. Als de camera divisies van die ondernemingen morgen op de fles zouden gaan, dan draaien die merken gewoon door en zullen vooral de outsourcing fabrieken in lage lonen landen het moeilijk krijgen.
                        Merkenliefde is een drug en wordt gratis verstrekt. De verslaving uit zich in minachting voor andere merken.... en dat is FOUT.
                        Mijn ziel verkopen is er toch wat over denk ik, maar mischien wel een klein stukje.
                        En wees gerust ik kan nog heel goed relativeren, maar soms denk ik wel eens dat wij eigenlijk weinig reden tot klagen hebben, sommigen van ons zijn eigelijk geboren in een ideale tijd, we hebben heel wat weten ontstaan, vroeger gingen we kijken bij de buren naar schipper naast mathilde en de flinstones op één van de weinige zwartwit tv's in de straat, we hebben de eerste man op de maan meegemaakt, en staan nu bijna allemaal met een mooie HD flatscreen, en dat allemaal over een periode van pakweg een dikke 40 jaar.

In de fotografie hebben we zowat dezelfde evolutie meegemaakt, toevallig ben ik gestart met een tweedehandse Nikon F2 (uit 1973) maar dat kon net zo goed een Pentax of Canon of eender wat zijn geweest.

Maar ik heb mij ook nooit bedrogen gevoeld bij Nikon, steeds wanneer ik veranderde van toestel, of wanneer ik een objectief kocht, is steeds alles op elkaar blijven passen, natuurlijk met steeds meer mogelijkheden, maar nooit heb ik kunnen zeggen dat het een op het andere niet meer werkte, zelfs nu nog werkt mijn micro-Nikkor 55mm f/2.8 AI-s uit 1979 op mijn nieuwe D3, en dat kan je niet van ieder merk zeggen, vandaar mijn gebondenheid met het merk Nikon.

In mijn ganse analoge periode heb ik heel wat toestellen gehad, het begon met met de F2, (eigenlijk mijn langstgebruikte, want dan waren er andere prioriteiten dan camera's kopen) maar daarna had ik een F801, een F90x, een F3, een F4, en een F5. toen kwamen de digitale reflexen, een D70, een D2H, een D200, een D2x, een D300 en nu de D3. en mischien had ik geluk, maar nooit heb ik met een van de genoemde toestellen iets voorgehad, met uitzondering van het gekende BGLOD lichtmeterprobleem op de D2H, dus waarom zou ik dan niet tevreden zijn over mijn merk.

Over de objectieven die ik heb, en heb gehad zullen we maar niet praten, dat waren er te veel om hier op te noemen, ook daar nooit problemen, maar ik heb mij een paar maal gewaagd aan andersmerkige objectieven, drie maal om juiste te zijn, eenmaal een tokina 28-70, eenmaal een tamron, en eenmaal een Sigma, steeds zijn deze na enkele weken weer de deur uitgegaan, alleen al het gevoel was er niet, zelf kan ik het moeilijk verklaren, maar ik miste iets.

Merkenliefde is een drug zeg je, dat kan ik niet tegenspreken, al zou ik het liever merktrouwheid noemen, maar dat de verslaving zich uit in minachting voor andere merken, daar ga ik niet mee akkoord, je zal hier nergens een reactie vinden, waar ik een ander merk ga afkraken, met uitzondering van mischien een plaagerijtje.

Toen Nikon het wat minder deed op de digitale markt, heb ik zelfs eens overwogen om over te stappen naar Canon, met name naar de 5D, maar door het bezit van de vele objectieven heb ik het toen niet gedaan, nu heeft de komst van de D3 dat alles terug goedgemaakt, en ben ik eigenlijk blij dat ik het niet heb gedaan.

Ik moet toegeven dat ik over de ganse lijn redelijk merktrouw ben, zo ben ik ook twintig jaar trouw gebleven aan één automerk, namelijk Subaru, de zwaardere klasse dan, en daar was ik ook zeer tevreden van, maar door het steeds maar verminderen van dealers op de belgische markt, en de lage overnamewaarde alsook het hoge verbruik, ben ik anderhalf jaar geleden overgestapt op Mercedes, met de eerste heb ik maar 16 maanden gereden, ook daar miste ik iets, nu heb ik een wat zwaardere gekocht, en dat zal mij hopelijk wat beter liggen, maar het legt goed aan, mischien word ik nu een Mercedes fan, wie weet.
                        Last edited by Guest42; 7 november 2008, 09:36.

Comment

Kwaliteit loochent zich niet........
                          [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
                            Kwaliteit loochent zich niet........
                            meen je dat nou!!!!!!
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

AND MORE

Geert.
                              I love numbers !

Voor zolang ik al leef lees ik dat Apple "quickest growing market for computes in the world" heeft .. als je dan de echte cijfers bekijkt groeit hun aandeel in de sector van 8,2 naar 8,200000001% .. big deal .. of hoe je met cijfers alles kunt vertellen als je maar de echte cijfers niet toont ...
                              Gates & Co oa die lachen in hun vuistje en zeggen bwah zolang wij maar die overblijvende 85% halen zal het ons worst wezen ..

Comment

Working...
                              X