Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon of canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon of canon

    IK ZOU MIJN EERSTE DSLR WILLEN AANSCHAFFEN ,en twijfel tussen de verschillende modellen zoals:
    40D
    50D
    D90
    D300
    alsook welke zijn de beste betaalbare lenzen voor deze toestellen ?
    zowel makro of zoomlenzen
    ik weet dat de prijzen verschillen bijzonder voor de 50D en de D300

    het is wel voor serieuze hobby fotografie van vogels,natuurfotografie ,alsook insekten en nachtfografie.
    ik streef naar goeie fotokes
    Canon 7D en Canon glas

  • #2
    Re: Nikon of canon

    je allereerste dslr... misschien eerst kijken naar instapmodellen met dan een goede lens
    450D van canon
    van nikon ken ik de modellen niet echt
    a350 ofzo van sony is er ook
    zo kan je toch wat vertrouwd geraken met de mogelijkheden van een slr, de interface en het gebruik is ook volledig anders dan bij compactjes.
    voor vogelfotografie: 70-300mm-achtige lenzen
    nacht: breedhoek
    insecten: macro
    je gaat heel wat nodig hebben van lenzen.
    Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
    BLOG

    Comment


    • #3
      Re: Nikon of canon

      mijn mening? beter de goedkoopste body en al je extra geld aan de "betere lenzen" uitgeven, dan de beste body te kopen, en dan een 18-200mm of iets gelijkaardigs erop te steken.

      suggestie startkit waar je veel plezier aan zou hebben: 450D + Tamron 17-50 f/2.8 + canon 70-200 f/4
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

      Comment


      • #4
        Re: Nikon of canon

        als je dan toch gek doet: meteen een D3 of iets

        een D300 is al geen instap meer hoor!!
        hoe meer f**k hoe meer vreugd

        **=ol

        Comment


        • #5
          Re: Nikon of canon

          Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
          als je dan toch gek doet: meteen een D3 of iets

          een D300 is al geen instap meer hoor!!
          D3 is een full frame daar verlies je mm op en die zijn net heel belangrijk voor foto's.
          Canon of Nikon maakt allemaal niet uit voor de kwaliteit van de foto's.
          Kijk gewoon wat u het beste in de hand ligt. Ik vind bvb dat een D300 nogal scherp aanvoelt waar je hem vastpakt wat je minder hebt op de 50D. Maar hangt allemaal af van wat je graag hebt en hoe groot of klein uw handen zijn.
          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
          http://www.stevevandegaer.be

          Comment


          • #6
            Re: Nikon of canon

            Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
            D3 is een full frame daar verlies je mm op en die zijn net heel belangrijk voor foto's.
            Canon of Nikon maakt allemaal niet uit voor de kwaliteit van de foto's.
            Kijk gewoon wat u het beste in de hand ligt. Ik vind bvb dat een D300 nogal scherp aanvoelt waar je hem vastpakt wat je minder hebt op de 50D. Maar hangt allemaal af van wat je graag hebt en hoe groot of klein uw handen zijn.
            D300 doet het goed in grote handen
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

            Comment


            • #7
              Re: Nikon of canon

              och, geen d300 dus, best goedkoper model, het maximale uit een model geavanceerder ga je er toch niet uithalen, dat doe je pas als je al een paar jaar bezig bent, en dan nog.
              beter investering in duurdere lenzen dus
              Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
              BLOG

              Comment


              • #8
                Re: Nikon of canon

                Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Magic Bekijk bericht
                och, geen d300 dus, best goedkoper model, het maximale uit een model geavanceerder ga je er toch niet uithalen, dat doe je pas als je al een paar jaar bezig bent, en dan nog.
                beter investering in duurdere lenzen dus
                Dat weet ik niet, hangt allemaal af van de smaak. Ik ben met een 400D begonnen en heb die nog geen jaar gehad. Gewoon zien wat je ligt en wat binnen je budget valt.
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                http://www.stevevandegaer.be

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon of canon

                  Ik heb een week geleden mijn allereerste DSLR gekocht, een Nikon D90.
                  Hier ben ik supertevreden van en ik ga binnenkort uitbreiden met een macro lens (type fotografie dat me het meeste aanspreekt)

                  Over de andere modellen kan ik me niet uitspreken want die heb ik nu eenmaal niet of geen ervaring mee
                  ~ Visit my Blog ~
                  ~ Sinds 28 oktober 2008 bezig met fotografie - Aankoop van men eerste DSLR: Nikon D90 ~

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon of canon

                    Mijn mening: koop een 2de hands body. Veel mensen willen altijd de laatste nieuwe en doen hun 'oude' weg terwijl er meestal niets mis mee is en de shutter nog gerust enkele 10.000 foto's kan trekken.

                    Als het je eerste DSLR is kan je daarmee het vak leren, spaar je geld uit en kan je het andere geld beter spenderen aan een goede lens.

                    Waarom kijk je niet voor een tweedehands 400/450/30/40D of een D50/D70?
                    het is wel voor serieuze hobby fotografie van vogels,natuurfotografie ,alsook insekten en nachtfografie.
                    Vogels: reken maar op minstens een 400mm lens.
                    Natuur: een allround lens? 17-50 mm?
                    Insecten: een macrolens.
                    Nacht: ook een allrounder.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon of canon

                      Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                      mijn mening? beter de goedkoopste body en al je extra geld aan de "betere lenzen" uitgeven, dan de beste body te kopen, en dan een 18-200mm of iets gelijkaardigs erop te steken.

                      suggestie startkit waar je veel plezier aan zou hebben: 450D + Tamron 17-50 f/2.8 + canon 70-200 f/4
                      Dit zijn bijzonder wijze woorden: het glaswerk is belangrijker dan de body. Koop nooit lenzen met een grote zoomfactor, het is verleidelijk, maar deze lenzen zijn één groot compromis waar altijd de kwaliteit het slachtoffer van is. En inderdaad, waarom geen tweedehands body? Als je later het betere materiaal gaat kopen, dan zal je dat veel beter kunnen appreciëren dan nu.
                      Last edited by tmh; 4 november 2008, 16:11.
                      Beauty need only be a whisper
                      Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon of canon

                        Ik gebruik de D300 voor actie en natuur fotografie, en vind de geavanceerde 51pt AF die gekoppeld is aan de lichtmeting een enorme troef. Met de laatste firmware is de AF nog verbeterd, en de kortste sluitertijd limiet bij auto ISO eindelijk van 1/250s naar 1/4000s uitgebreid

                        Comment

                        Working...
                        X