Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is zo speciaal aan XD kaartje?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wat is zo speciaal aan XD kaartje?

Dag iedereen

Met mijn Olympia 5050Z is het enkel mogelijk panorama fotos te maken op het XD kaartje, en niet op een CF!? Is dit puur marketing? Of is er echt een technische reden?

Weet er iemand hier meer over
    Canon met glas...

het enige dat ik weet van die XD kaartjes is dat ze niet werken vanaf een bepaalde hoogte, als ik me niet vergis is dit van 8000 meter, nu denk je zo hoog zit ik toch nooit, wel als je in het vliegtuig zit wel, maar wees niet ongerust eens je terug land werken ze terug
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

Comment

Hi,

Als ik het goed voorheb, kan er in die 5050 ook smartmedia... Lukt het daar ook niet mee?

Groeten,

550D - Canon 15-85 f/3.5-5.6 IS USM - Tamron SP 90 mm F2.8 Di VC USD Macro 1:1 - Tamron SP 70 300 mm f4 5.6 di vc usd
      http://www.photos-by-gianni.be

Comment

Fredericrom,

Bedoel je daarmee niet de Microdrives? Die werken inderdaad maar tot op een zeker hoogte. Naar mijn weten zouden de Xd kaartjes daar geen last mogen van hebben. Nee mijn Olympus 5050Z wil enkel panorama foto's nemen via de Xd kaart (je weet wel die foto's welke je dan automitisch kan laten aaneen "stitchen" ).

Canon met glas...

Comment

Originally posted by DaveMoi
          last mogen van hebben. Nee mijn Olympus 5050Z wil enkel panorama foto's nemen via de Xd kaart (je weet wel die foto's welke je dan automitisch kan laten aaneen "stitchen" ).
          Heb je het eigenlijk al eens geprobeerd met een Olympus smartmedia kaartje in je toestel?
          Als het op een 4000 gaat, en het zou niet gaan op een 5050, dan is het toch wel duidelijk dat ze de 5050 gebruiker verplichten om de duurdere xd kaart te kopen om de panorama mode te gebruiken...

Groetjes,
          550D - Canon 15-85 f/3.5-5.6 IS USM - Tamron SP 90 mm F2.8 Di VC USD Macro 1:1 - Tamron SP 70 300 mm f4 5.6 di vc usd
          http://www.photos-by-gianni.be

Comment

Is al ergens ter sprake gekomen in een topic, filesystem ofzo was aangepast dus enkel xd-kaartjes v bepaald merk v bepaalde reeks kwamen in aanmerking.(als ik me goed herinner)) Maar er is ook een bd-lid dat er in slaagde om dit filesystem op gewone kaartjes te zetten.

Tom
            --Canon PS A40--
            --BD0180BE--

Comment

Originally posted by DaveMoi
              Dag iedereen

Met mijn Olympia 5050Z is het enkel mogelijk panorama fotos te maken op het XD kaartje, en niet op een CF!? Is dit puur marketing? Of is er echt een technische reden?

Weet er iemand hier meer over
              Op Olympus xD cards en Olympus SM cards, zit enkele bits, die zijn anders dan bij andere merk cards, dit correspondeerd met Olympus camera's, alleen zo kan je panorama's maken.
              Kopiëren van xD naar CF kan ook in camera, U behoud dan panorama's
              John

Comment

Working...
              X