Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon D300, maar met welke lenzen???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nikon D300, maar met welke lenzen???

Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
    Waar haal je dat vandaan, "zeker niet beter"?

Karel
    Je kan moeilijk stellen dat een lens optisch beter gaat presteren op een D300 dan op een D40x
    Ook de brandpuntafstand en lichtsterkte gaan niet veranderen.

Of heb jij misschien andere ervaringen

Een hogere body stelt in de meeste gevalen zelfs hogere eisen aan de kwaliteit van de lens (oplossend vermogen, CA, difractie, enz)
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gillis Bekijk bericht
      maar wat ik onder andere eiglijk graag wou weten, is de Nikon AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED een geschikte lens voor op de d300, om kitesurfers te fotograferen, of is da kwalitiet wat minder?
      greetz gillis
      Dag Gilles,

ik kite zelf en heb zelf de 70-200 VR 2,8.

Ervoor had ik een 70-300 4,5-5,6 (ouder model dan dat je voorstelt). Met die zal je zeker foto's kunnen trekken op zonnige dagen. Op minder goede dagen, maar vooral voorjaar en najaar zonder zon of avondzon zal je lens niet lichtgevoelig genoeg zijn. (scherpstellen gaat ook veel minder vlot...)
      Hoe de autofocus is van die lens weet ik niet, maar als je kiters van dichtbij wil trekken heb je wel degelijk een snelle autofocus nodig, of je zit er de helft van je fotos naast.
      Met 200mm vind ik dat je voor kiters te weinig hebt... ik heb er dan ook een extender 1,7 bij gekocht... maakt het natuurlijk wel terug duurder, en is niet bruikbaar op donkere dagen.

dat die D300 een slechte keuze zou zijn ben ik niet mee eens: je wint aan snelheid, en die kan je voor kiters zeker gebruiken wanneer je transistions schiet.

Ik zou eerder voor snelheid en lichtsterkte gaan dan extra mm's vb voor die sigma 80-200 gaan, en er later evt een extender bijnemen. Heb je 't geld, ga dan voor een 70-200 van NIkon. Superlens. (maar ook superduur)

nayy

Comment

maar op de d90 of d300 kan je iso waarde wel hoger instellen dan op d40x zonder meer ruis of korrel,maw,je lens wordt ook beetje lichtsterker als je het zo bekijkt...

Comment

gezien TS reeds lenzen tot 200 mm heeft, waarom niet de 300F4 erbij?
          erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

[QUOTE=erikdk;2045786]gezien TS reeds lenzen tot 200 mm heeft, waarom niet de 300F4 erbij?[/QUOTE

ik zou deze lens natuurlijk heel graag willen hebben, maar mijn budget laat het helaas niet toe!
            wat ik echt zoek, maar niet vind, is een 70-300mm F/4 MET VR, maar deze zijn natuurlijk amtijd te duur!!
            iemand nog ideeen voor een dergelijke lens?
            groeten

Comment

Het is toch grappig deze discussies.

Welles, nietes, welles, nietes.

Comment

http://www.flickr.com/search/?ss=2&c...&q=kite&m=text

foto's getrokken met 80-200mm 2.8 schuifzoom... kan je voor een 250€ te pakken krijgen...

lijkt mij prima voor wat jij wil doen...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Working...
                X