Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon D300, maar met welke lenzen???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nikon D300, maar met welke lenzen???

Kheb mijn oudere nikon d40x verkocht, en heb besloten om een stapje hoger te gaan, namelijk de nikon D300.
    Ik fotografeer vooral kitesurfers, en die bevinden zich vaak een eindje op zee...
    Met mijn nikon d40x met 18-55 en 55-200 lens, had ik dus meestal duidelijk niet genoeg en
    nu ben ik dus van plan om een nikon d300 te kopen, maar ik ben nu natuurlijk weeral aan het twijfelen over welke lenzen ik erbij zou kopen!
    Over de kleine lens ben ik het al zeker, maar over de grote nog niet.
    Ik had gedacht een de Nikon AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED, maar ik weet ten eerste niet als deze op een d300 past, en ten tweede , als deze wel geschikt is voor kitefoto's aan de belgische kust( met meestal wat weinig licht dus!!)
    Mijn max budget zou voor de lens rond de 500 euro liggen!!!
    Als jullie nog andere lenzen zouden weten die evengoed/beter zijn dan deze lens, zou ik het graag horen!?

m.v.g gillis

Re: nikon D300, maar met welke lenzen???

ik zou zeggen spaar ietsje door en koop u de sigma 70-200 2.8 lens
    en als je dan mm's te kort komt dan kan je nog een teleconverter erbij kopen bv de 1.4
    maar als je al zelf zegt dat je een lichtgevoelige lens hebt dan moet je zeker naar de range 2.8 gaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
      ik zou zeggen spaar ietsje door en koop u de sigma 70-200 2.8 lens
      en als je dan mm's te kort komt dan kan je nog een teleconverter erbij kopen bv de 1.4
      maar als je al zelf zegt dat je een lichtgevoelige lens hebt dan moet je zeker naar de range 2.8 gaan
      dat is natuurlijk wel een optie, maar op die lens zit er geen VR hebt ik gezien?!
      is dit niet nodig om van ver foto's te trekken?

Comment

als deze wel geschikt is voor kitefoto's aan de belgische kust( met meestal wat weinig licht dus!!)
        Achter de boot is de Belgische kust onzichtbaar, maar waarom zou het daar donkerder zijn?

op die lens zit er geen VR hebt ik gezien?! is dit niet nodig om van ver foto's te trekken?
        Bij actie fotografie gebruik je toch al heel korte sluitertijden, dus VR is niet echt noodzakelijk, maar bij andere toepassingen kan het handig zijn.

Hier op het forum komen regelmatig Nikkors 80-200 2.8 voorbij bij te koop.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Achter de boot is de Belgische kust onzichtbaar, maar waarom zou het daar donkerder zijn?

Bij actie fotografie gebruik je toch al heel korte sluitertijden, dus VR is niet echt noodzakelijk, maar bij andere toepassingen kan het handig zijn.

maar die nikon 80-200 zijn niet met de snelle autofocusmotor die je voor actie sport wel nodig hebt
          de sigma heeft wel een snelle autofocusmotor ingebouwd en ik vind de sigmalens zeker niet slechter dan de 80-200 nikon lens (die zonder de silent-wave motor)
          de nikon lensen zonder de silent wave motor zijn trager dan de sigma 70-200 hsm
          Last edited by Soeki Wan; 3 november 2008, 23:17.

Comment

k vind dit wel een mooie sportfoto, maar de persoon is wel wat te donker, en niet herkenbaar
            als ik vrienden trek die kitesurfen, is het wel leuker om ze een foto door te sturen waar je op kan zien wie het is, en niet gewoon een zwarte schim...
            toch bedankt voor de reactie!
            Last edited by Soeki Wan; 3 november 2008, 23:17.

Comment

Ik heb hem bewust zo gemaakt met alleen silouet, ik hem de foto voor mij zelf gemaakt niet voor hem.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                maar die nikon 80-200 zijn niet met de snelle autofocusmotor die je voor actie sport wel nodig hebt
                1 wat is nodig hebben er zijn jaren sportfoto's gemaakt met MF lenzen

2 er staat ook wel eens een AFS 80-200 tussen.

Comment

voor kitesurf heb je m.i. niet echt snelle af nodig.... en ik schat alle versie's nikon 80/200 2.8 optisch veel hoger in dan sigma . maar ik denk ook dat 200 mm nog te kort is?
                  je gaat met d300 ook iso hoger kunnen instellen in vgl met d40x dus win je ook al stop ....

Comment

Bovenstaande foto is met 200mm genomen en ik stond nog niet aan de waterlijn.

Comment

1 wat is nodig hebben er zijn jaren sportfoto's gemaakt met MF lenzen

2 er staat ook wel eens een AFS 80-200 tussen.
                      een 80-200 AFS zijn veel te duur 2dehands vind ik zelf
                      richtprijs rond de 1000 tot 1200€ voor een goed exemplaar vraagt men tegenwoordig
                      dan is een sigma 70-200hsm 2.8 van rond de 600€ veel beter prijs/kwaliteit

Comment

Met de Nikkor AF-D 80-200 f/2.8 gaat het je prima lukken op de D300 en die zijn heel wat voordeliger te vinden en die zijn kwalitatief zeker niet minder dan de 70-200 van Nikkor.
                        ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

maar wat ik onder andere eiglijk graag wou weten, is de Nikon AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED een geschikte lens voor op de d300, om kitesurfers te fotograferen, of is da kwalitiet wat minder?
                          greetz gillis

Comment

Was je er tevreden van op je D40x (voldeed hij aan jou wensen qua brandpunt en lichtsterkte) op de D300 gaat die net hetzelfde presteren zeker niet beter.

Beter was geweest dat je de body had gehouden, de lenzen verkocht en een (tweedehands) AF-S 70-200 F/2.8 VR had gekocht met een 1.4 of 1.7 TC.

Dit zou veel betere resultaten geven dan een mindere lens op een hogere body

IMHO natuurlijk
                            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                              Was je er tevreden van op je D40x (voldeed hij aan jou wensen qua brandpunt en lichtsterkte) op de D300 gaat die net hetzelfde presteren zeker niet beter.
                              Waar haal je dat vandaan, "zeker niet beter"?

Karel

Comment

Working...
                              X