Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijverbruik

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterijverbruik

    Bij mijn D80 ,heb ik de indruk dat ,als ik met mijn draad de foto's op de pc overdraag , en dan toevallig vergeet die er uit te halen , dus conectie met de pc en camera nog aan staat, de batterij leegloopt, is dat normaal

  • #2
    Re: Batterijverbruik

    ja want je toestel blijft aan staan,
    heb ik al een paar keer vergeten s'avonds en s'morgens platte batterij
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: Batterijverbruik

      Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
      ja want je toestel blijft aan staan,
      heb ik al een paar keer vergeten s'avonds en s'morgens platte batterij
      maar denk dat het vlugger gaat als die draad er nog in zit of wel is mijn batterij op, mijn camera ligt veel aan maar nog nooit was mijn batterij af maar nu met de verbinding naar de pc in een half uur helemaal niets meer op mijn schermpje
      Last edited by koen1950; 1 november 2008, 09:59.

      Comment


      • #4
        Re: Batterijverbruik

        Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
        maar denk dat het vlugger gaat als die draad er nog in zit of wel is mijn batterij op, mijn camera ligt veel aan maar nog nooit was mijn batterij af maar nu met de verbinding naar de pc in een half uur helemaal niets meer op mijn schermpje
        Dat is inderdaad het geval. Bij een Nikon hoef je de camera feitelijk niet uit te schakelen(tenzij voor lenswissels en dergelijke). Zelfs als hij uit staat, is hij in een soort standby en aan of uit maakt niet veel verschil in batterij verbruik.
        Als je hem echter aan de USB laat hangen, worden de batterijen als het ware leeg gezogen en ze zijn dan veel sneller leeg. Je kan dit trouwens gebruiken om de batterijen, in het kader van een refreshcyclus zelf te refreshen.(Bv pack met NiMh's)
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment


        • #5
          Re: Batterijverbruik

          Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
          Dat is inderdaad het geval. Bij een Nikon hoef je de camera feitelijk niet uit te schakelen(tenzij voor lenswissels en dergelijke). Zelfs als hij uit staat, is hij in een soort standby en aan of uit maakt niet veel verschil in batterij verbruik.
          Als je hem echter aan de USB laat hangen, worden de batterijen als het ware leeg gezogen en ze zijn dan veel sneller leeg. Je kan dit trouwens gebruiken om de batterijen, in het kader van een refreshcyclus zelf te refreshen.(Bv pack met NiMh's)
          Iemand van onze fotoclub zat een tijdje geleden met een lege accu, nadat ze vergeten was haar D40 uit te schakelen. Toen ze die uit de fototas haalde was de accu helemaal leeg, en dat is heel slecht voor een lithium-ion accu.

          Hopelijk hebben ze dat bij de nieuwere modellen verbeterd.

          Mijn 20D ben ik ooit ook vergeten uit te schakelen, na zo'n 14 dagen was een druk op de ontspanknop voldoende om de camera weer "wakker" te maken, de accu was niets van de lading verloren.

          De USB-aansluiting gebruik ik nooit, ik weet dus ook niet of de accu van een Canon daardoor snel leeg raakt.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Batterijverbruik

            Zelfs op de ouderer modellen hebben ze dat al goed geregeld, ik heb mijn D70 vrijwel nooit uitgezet. Ik denk dat de D40 in de tas heeft gezeten met een knopje ingedrukt. Zelf heb ik dat één keer gehad met een F70, die met een nieuwe batterij ineens leeg was, bleek dat er wat op de ontspanknopdrukte.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Batterijverbruik

              Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
              Dat is inderdaad het geval. Bij een Nikon hoef je de camera feitelijk niet uit te schakelen(tenzij voor lenswissels en dergelijke). Zelfs als hij uit staat, is hij in een soort standby en aan of uit maakt niet veel verschil in batterij verbruik.
              Als je hem echter aan de USB laat hangen, worden de batterijen als het ware leeg gezogen en ze zijn dan veel sneller leeg. Je kan dit trouwens gebruiken om de batterijen, in het kader van een refreshcyclus zelf te refreshen.(Bv pack met NiMh's)
              Dat dacht ik ook dat het daaraan lag ,want mijn camera staat meer aan dan uit en nooit loopt de batterij af , weer een weet en zo leerd men alle dagen bij

              Comment

              Working...
              X