Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FujiFilm S1000 vs. Canon SX100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: FujiFilm S1000 vs. Canon SX100

    Ik heb vandaag een test gelezen van die Fuji (editie 06/2008)
    Daar stond dat deze echt wel lang laad en dat deze gene beeldstabilisator heeft.
    Dat viel inderdaad tegen, dus het zal de Canon of Panasonic worden.

    Morgen is de panasonic ook daar, en dan zal ik na iedereen op zijn systeem eindelijk een keuze maken

    En dan fotootjes posten

    Comment


    • #17
      Re: FujiFilm S1000 vs. Canon SX100

      ter info: SX100 kost bij Hema momenteel 179€
      'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

      Comment


      • #18
        Re: FujiFilm S1000 vs. Canon SX100

        Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
        ter info: SX100 kost bij Hema momenteel 179€
        Bedankt, ik had het gezien ja!

        Maar hier staat de 110 voor €50 meer...
        Zou ik dan niet beter die kopen ipv 100?

        Comment


        • #19
          Re: FujiFilm S1000 vs. Canon SX100

          De Fuji's hebben inderdaad pas vanaf de S100fs beeldstabilisatie...alhoewel ik moet zeggen dat ik dat nooit gemist heb op de S9600...van lange laadtijden heb ik nog nooit last gehad met mijn Fuji...als je lange laadtijden wil meemaken moet je eens een foto schieten met een Sigma SD14

          Maar in ieder geval succes met de keuze...één ding is zeker...welke keuze je ook maakt...het zal voor jou de juiste zijn
          Mijn objectieven zijn all round...

          Comment


          • #20
            Re: FujiFilm S1000 vs. Canon SX100

            update:

            Ik wil nu 90% voor deze gaan:

            Panasonic FZ-8:

            -Leica-lens (heel goed blijkbaar)
            -12x zoom
            -sneller dan FujiFilm
            -prijs: €180 (bij mijn fotohandelaar €280!) http://www.pixmania.be/be/nl/583759/...fz8-zwart.html

            info: http://www.steves-digicams.com/2007_reviews/fz8.html

            nadeel: een batterij-pack (dat wel lang meegaat heb ik gelezen)


            Dan heb ik deze ook nog tekoop gezien:

            Op Aanbod.be staan ruim 350.000 tweedehands zoekertjes te koop. U kunt zelf zoekertjes plaatsen, dit is gratis en eenvoudig!

            Dat is blijkbaar een spiegelreflex (dat toch beter is dan een Bridge)

            Hier wat meer info, maar ik vind daarin niet terug dat het een spiegelreflex is...
            Op Aanbod.be staan ruim 350.000 tweedehands zoekertjes te koop. U kunt zelf zoekertjes plaatsen, dit is gratis en eenvoudig!


            hier voorbeelden (die ik helemaal niet geweldig vind):


            Ik zal ooit wel eens beslissen XD

            Comment


            • #21
              Re: FujiFilm S1000 vs. Canon SX100

              Die S5600 is GEEN reflex , het is een van de voorgangers (2005) van de S9600 met als voordeel een zoomring ipv een schakelaartje . Nadeel net zoals de S9600 geen beeldstabilisatie. Omdat je hier en daar nog een nieuwe S9600 kan vinden voor 250-300€ zou ik voor zo'n S5600 maximum een 100€ geven.
              'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

              Comment


              • #22
                Re: FujiFilm S1000 vs. Canon SX100

                Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
                Die S5600 is GEEN reflex , het is een van de voorgangers (2005) van de S9600 met als voordeel een zoomring ipv een schakelaartje . Nadeel net zoals de S9600 geen beeldstabilisatie. Omdat je hier en daar nog een nieuwe S9600 kan vinden voor 250-300€ zou ik voor zo'n S5600 maximum een 100€ geven.
                Doe ik dan geen betere zaak met de Panasonic?

                Comment


                • #23
                  Re: FujiFilm S1000 vs. Canon SX100

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kefkeuh Bekijk bericht
                  update:

                  Ik wil nu 90% voor deze gaan:

                  Panasonic FZ-8:

                  -Leica-lens (heel goed blijkbaar)
                  -12x zoom
                  -sneller dan FujiFilm
                  -prijs: €180 (bij mijn fotohandelaar €280!) http://www.pixmania.be/be/nl/583759/...fz8-zwart.html

                  De pana FZ8 sneller als een Fuji S9600? Vergeet het maar...heb de S9600 zelf gehad...mijn schoonpa heeft de FZ8...zowel opstarten, instellingen veranderen, scherpstellen EN het nemen van de foto gaat sneller op de Fuji...

                  Dat die lens een toppertje voor dat geld is is zeker waar..! Veel lichtsterker dan de Fuji...ook bij maximale zoom nog redelijk lichtsterk...en dat is bij de Fuji wel meer nadeel...je hoeft op een regenachtige dag echt niet proberen te gaan zoomen tot voorbij de 50mm...
                  Mijn objectieven zijn all round...

                  Comment


                  • #24
                    Re: FujiFilm S1000 vs. Canon SX100

                    Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                    De pana FZ8 sneller als een Fuji S9600? Vergeet het maar...heb de S9600 zelf gehad...mijn schoonpa heeft de FZ8...zowel opstarten, instellingen veranderen, scherpstellen EN het nemen van de foto gaat sneller op de Fuji...

                    Dat die lens een toppertje voor dat geld is is zeker waar..! Veel lichtsterker dan de Fuji...ook bij maximale zoom nog redelijk lichtsterk...en dat is bij de Fuji wel meer nadeel...je hoeft op een regenachtige dag echt niet proberen te gaan zoomen tot voorbij de 50mm...
                    Dit zijn niet echt concurrenten (vind ik)
                    Er zit bijna €100 verschil tussen.
                    Een concurrent zou eerder de S1000 fd zijn..

                    Comment


                    • #25
                      Re: FujiFilm S1000 vs. Canon SX100

                      Ik denk dat het de FZ8 gaat worden.

                      Maar ik heb een probleem. Bijna niemand heeft het toestel nog.
                      Ik kan het aan €180 komen via een onlineshop (pixmania) maar ik zou het graag eens in mijn handen hebben gehad.

                      Dus nu ga ik alle fotografen in de buurt mailen, met de hoop dat iemand hem nog heeft.

                      Niemand hier op het forum die van Limburg is met dit toestel?

                      Comment


                      • #26
                        Re: FujiFilm S1000 vs. Canon SX100

                        Volgens mij kun je ook gerust de FZ28 in handen nemen...zover ik weet is dat nagenoeg dezelfde body...(?)
                        Mijn objectieven zijn all round...

                        Comment


                        • #27
                          Re: FujiFilm S1000 vs. Canon SX100

                          Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                          Volgens mij kun je ook gerust de FZ28 in handen nemen...zover ik weet is dat nagenoeg dezelfde body...(?)
                          Het was misschien te letterlijk. Ik zou er graag wat foto's mee maken en gewoon wat mee "prullen"

                          Er was 1 fotograaf die hem had, alleen moest ik op zijn woord nemen dat het een goed toestel was want hij wou de batterij niet opladen!

                          Comment


                          • #28
                            Re: FujiFilm S1000 vs. Canon SX100

                            Vervelend altijd als men dat niet wil doen...tenminste...als jij wel de intentie hebt om hem te kopen natuurlijk

                            Tjah...dat gaat online helaas niet nee Ik kan je ook gaan vertellen dat ik het ook een erg prettig en goed toestel vond, zeker voor zijn handzame formaat...maar daar koop je ook niks voor...
                            Mijn objectieven zijn all round...

                            Comment


                            • #29
                              Re: FujiFilm S1000 vs. Canon SX100

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kefkeuh Bekijk bericht
                              Ik denk dat het de FZ8 gaat worden.

                              Maar ik heb een probleem. Bijna niemand heeft het toestel nog.
                              Ik kan het aan €180 komen via een onlineshop (pixmania) maar ik zou het graag eens in mijn handen hebben gehad.

                              Dus nu ga ik alle fotografen in de buurt mailen, met de hoop dat iemand hem nog heeft.

                              Niemand hier op het forum die van Limburg is met dit toestel?
                              Stap gewoon een Mediamarkt, Saturn, Vandenborre of ander electro-keten binnen, hier (omgeving Antwerpen) hebben ze dit model allemaal nog liggen.
                              'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

                              Comment


                              • #30
                                Re: FujiFilm S1000 vs. Canon SX100

                                Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                                Vervelend altijd als men dat niet wil doen...tenminste...als jij wel de intentie hebt om hem te kopen natuurlijk

                                Tjah...dat gaat online helaas niet nee Ik kan je ook gaan vertellen dat ik het ook een erg prettig en goed toestel vond, zeker voor zijn handzame formaat...maar daar koop je ook niks voor...
                                Ik was van plan om hem daar te kopen.
                                Totdat ik zag dat hij op het net €100 goedkoper was (€180 ipv 280)!

                                Zouden ze die nog in de mediamarkt hebben?

                                Ik ga eens gaan kijken na school

                                Comment

                                Working...
                                X