Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dringend hulp gevraagd aan alle FZ30/50 gebruikers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • dringend hulp gevraagd aan alle FZ30/50 gebruikers

    hoi,

    Heb een dringend probleem. Ik heb sinds 1jaar en paar maanden een FZ50, ben hier dan ook zeer tevreden over.

    Maar vandaag was ik foto's aan het bekijken van de werken in ons huis en plots viel me een vlek op aan een muur. Natuurlijk ga ik op die muur zien, maar niets.
    Kneem een foto van een witte ondergrond om dingen uit te sluiten, maar blijkbaar ligt het toch aan het toestel, want daar heb ik opnieuw die vlek.
    Na nazicht van de lens heb ik een klein stofje gevonden rechtvoor de opening, en dus de oorzaak van het probleem.

    Maar wat doe je hier nu mee.
    Eerst en vooral vraag ik me af hoe dit komt (is dit vanuit de fabriek al zo), het gaat hier om een vaste lens dus ja. Weet dat er altijd wel stof in komt, maar aan binnekant van men glas?

    En vooral, hoe los ik dit op. Zelf kan en durf ik het niet opendraaien.
    Valt dit onder garantie (twijfel alleen of die nog loopt -> aangekocht in mediamarkt).
    Kan ik naar een firma of winkel gaan hiermee.

    Kan iemand mij helpen AUB helpen, want vind het wel storend nu je er op let.

    Alvast bedankt
    'Keep on Clicking'
    Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

  • #2
    Re: dringend hulp gevraagd aan alle FZ30/50 gebruikers

    Normaal heb je 2 jaar garantie.

    Er is in Deinze een zéér goed reparatiebedrijf , die ook de garantie herstellingen voor Panasonic mogen doen. Misschien daar uw licht eens opsteken ? (ik heb daar destijds mijn FZ30 kunnen laten repareren).
    Typ in Google "service center deinze" en je zit er pal op. Ze zitten in de Kapellestraat.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: dringend hulp gevraagd aan alle FZ30/50 gebruikers

      ok, bedankt voor deze. Zal daar eens horen

      Kga liever rechtstreeks, ben niet happig op verzending. En al zeker niet aan herstellingen via Mediamarkt.

      Grtz
      'Keep on Clicking'
      Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

      Comment


      • #4
        Re: dringend hulp gevraagd aan alle FZ30/50 gebruikers

        @nete: net mail terug gehad van SCD. Zeer hulpdienstig daar .
        Ze kunnen de herstelling idd uitvoeren onder garantie en daar valt het ook onder als het om stof gaat (zand in het toestel dan weer niet)
        Enige jammere is dat ze op weekends niet open zijn en ze al om 18u sluiten (onhaalbaar voor mij vanuit Roeselare). Brengen zal nog lukken (ben volgende week in congé voor ne dag) maar zal nog moeten zien voor op te halen, mor los het wel op.

        Ben men FZ50 voor 1 à 2 weken kwijt. Vind het wel lang, morja die mannen hebben meer te doen dan mijn toestel zeker.

        Alvast bedankt voor de hulp

        Grtz
        'Keep on Clicking'
        Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

        Comment


        • #5
          Re: dringend hulp gevraagd aan alle FZ30/50 gebruikers

          Hallo,

          1 à 2 weken valt heel goed mee hoor.

          Heb al andere verhaaltjes gehoord.
          Sony alpha 200 met glas en flitser...

          Comment


          • #6
            Re: dringend hulp gevraagd aan alle FZ30/50 gebruikers

            Naar het schijnt werken ze ook voor Sony.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment

            Working...
            X