Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90 of D300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nikon D90 of D300

    Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
    Fuji finepix S5pro: de goedkoopste en de beste beeldkwaliteit van de 3...
    Je spreekt over de beste beeldkwaliteit. Ik kan en mag mij daar niet over uitspreken, gezien ik het toestel absoluut niet ken. Maar ik denk toch niet dat je een toestel enkel aanschaft om de goeie beeldkwaliteit..? (al is dit uiteraard wel het belangrijkste)

    Op de site van Thom Hogan lees ik het volgende over de Fuji finepix S5pro:

    'Walks like a D200, Talks like a D200, Quacks like a D200...'

    'Since the S5 Pro is so close in feature set to the D200, some of this review will simply assume that you've read my D200 review. We all know the D200 is a fine camera with an impressive set of features, and I'm not going to take the space here to repeat all that I said about those features in the D200 review; what you'll find here are mostly the things that are different about the S5 Pro. Thus, if you haven't already done so, please read my D200 review before proceeding here.'


    Over de D200 zijn zeer veel goeie dingen geschreven, zal dus zeker wel een goed toestel zijn. Maar toch lees je ook regelmatig dat de D300 echt op hoger niveau zit. En de D90 wordt in veel reviews eerder vergeleken met de D300 dan met de D80. Qua prestatie's practisch gelijk aan D300. Enkel de bouw van het toestel, de seal, zijn meer toegespitst naar het professionele. Gezien ik geen professional ben, heb ik gekozen voor D90.

    Nikon reflex + heel wat (jammer genoeg veel te weinig gebruikt) Nikon glas + flitsken en statiefken

    Comment


    • #32
      Re: Nikon D90 of D300

      Als ik dingen lees als 'Thom Hogan zegt dat...' dan gaan mijn haren steil achterover staan. Die vent weet gewoon niet waarover ie praat; maar goed, daar gaat het niet om...

      Kijk, de D90 is zeker een goed toestel, laat daarover geen twijfel bestaan: maar als je zegt dat je twijfelt tussen de D90 en de D300, dan vind ik dat de S5pro, hoewel naar hedendaagse normen verouderd, zeker ook moet overwogen worden... En nee, puur op beeldkwaliteit zul je een camera ook niet kopen, maar gezien de S5pro in mijn ogen op pure beeldkwaliteit zeker niet moet onderdoen voor de D90/D300 (eerder integendeel) en je dan nog eens weet dat hij goedkoper is bovendien, dan zou mijne nikkel wel vallen...

      Nu goed, 'your milage may change...'
      http://www.digifotofreak.nl

      Comment


      • #33
        Re: Nikon D90 of D300

        Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
        Als ik dingen lees als 'Thom Hogan zegt dat...' dan gaan mijn haren steil achterover staan. Die vent weet gewoon niet waarover ie praat; maar goed, daar gaat het niet om...
        Verwar je hem niet met Ken Rockwell?
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #34
          Re: Nikon D90 of D300

          Nee, die twee dingen alle twee naar de prijs 'nekluller van het jaar'. Ik lees zelfs niet meer wat die te vertellen hebben, ze zitten er toch altijd een lichtjaar of elvendertig naast...
          http://www.digifotofreak.nl

          Comment


          • #35
            Re: Nikon D90 of D300

            Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
            Als ik dingen lees als 'Thom Hogan zegt dat...' dan gaan mijn haren steil achterover staan. Die vent weet gewoon niet waarover ie praat; maar goed, daar gaat het niet om...

            Kijk, de D90 is zeker een goed toestel, laat daarover geen twijfel bestaan: maar als je zegt dat je twijfelt tussen de D90 en de D300, dan vind ik dat de S5pro, hoewel naar hedendaagse normen verouderd, zeker ook moet overwogen worden... En nee, puur op beeldkwaliteit zul je een camera ook niet kopen, maar gezien de S5pro in mijn ogen op pure beeldkwaliteit zeker niet moet onderdoen voor de D90/D300 (eerder integendeel) en je dan nog eens weet dat hij goedkoper is bovendien, dan zou mijne nikkel wel vallen...

            Nu goed, 'your milage may change...'
            Als ik dit zo lees dan zou ik zo vermoeden dat mijn antwoord agressief getint was, maar toch vind ikzelf van niet. Ik vind elke reactie op mijn vragen fijn, en kon dus best leven met je verwijzing naar het Fuji-toestel. Gezien ik tijdens mijn toch wel vrij lange zoektocht, niet één keer bij Fuji ben terecht gekomen + de toestellen totaal niet ken, ben ik eigenlijk min of meer verplicht van reviews te lezen.

            Als ik dit dan lees:

            Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
            Nee, die twee dingen alle twee naar de prijs 'nekluller van het jaar'. Ik lees zelfs niet meer wat die te vertellen hebben, ze zitten er toch altijd een lichtjaar of elvendertig naast...

            ...dan stel ik me de vraag waar jij je info vandaan haalt??

            Ik zie in je profiel staan 'cameratype: Pentax'..? Hoe weet je dan dat de Fuji S5pro zo goed is?

            Ergens gelezen, of horen zeggen...? En hoe weet je dan dat deze personen geen 'neklullers' zijn?
            Nikon reflex + heel wat (jammer genoeg veel te weinig gebruikt) Nikon glas + flitsken en statiefken

            Comment


            • #36
              Re: Nikon D90 of D300

              als je Thom Hogan en Ken Rockwell allebei een nekluller noemt vraag ik me af wie hier de grootste nekluller is.....
              Ik zie toch een zeer wezenlijk verschil tussen die twee en persoonlijk vind Thom Hogan van een heel ander niveau.
              ---------------- Ik doe niet meer mee

              Comment


              • #37
                Re: Nikon D90 of D300

                Kan iemand mij vertellen , waar ik de reviews van Marcfoto kan vinden???
                [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                Comment


                • #38
                  Re: Nikon D90 of D300

                  Oorspronkelijk geplaatst door SeaEagle Bekijk bericht
                  Ik zie in je profiel staan 'cameratype: Pentax'..? Hoe weet je dan dat de Fuji S5pro zo goed is?

                  Ergens gelezen, of horen zeggen...? En hoe weet je dan dat deze personen geen 'neklullers' zijn?
                  Achteraf bekeken ben ik misschien net iets te kort door de bocht gegaan, maar Thom Hogan vond het weeral eens nodig om zijn voorspellingen voor 2009 op de voorpagina te zetten. Gezien ik bij het lezen van zijn vorige voorspelling (nog meer) grijs haar heb gekregen, heb ik het dit maal gewoon diagonaal gelezen. Maar verbetering zit er nog steeds niet in...

                  Ik heb sinds drie maand of zo de S3pro, maar dat kon je niet weten. Zondag heb ik nog met twee vrienden van me de S3/S5 tegenover de D90 gezet, en in het kort kwam het er op neer (en nu neem ik de woorden van één van die twee in mijn mond) dat de S5 (S3) de D90 naar huis blaast voor wat betreft de beeldjes die er uit rollen...

                  Zelf zou ik het niet zo wart/wit willen stellen: het verschil in resolutie en ruis tussen de twee is een zakdoek groot (al geef ik voor beide de S5 (S3) daar nog steeds het voordeel.) Het verschil in dynamisch bereik is dan natuurlijk weer wel fenomenaal (maar goed, ik ken nog steeds geen enkele camera die nog maar enigszins in de buurt komt...)

                  Zoals ik al zei: de D90 is zeker een goede camera, laat daar geen twijfel over bestaan. En als mijn antwoorden iets te kort door de bocht aren, dan wil ik me daarvoor verontschuldigen, maar bij mij gaat het er niet in dat als je naar een D90 of D300 aan het uitkijken bent, niet minstens de Fuji ook in het rijtje opneemt. Kwestie van je mogelijkheden open te houden...
                  Last edited by MarcFoto; 16 november 2008, 09:51.
                  http://www.digifotofreak.nl

                  Comment


                  • #39
                    Re: Nikon D90 of D300

                    Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
                    Kan iemand mij vertellen , waar ik de reviews van Marcfoto kan vinden???
                    Tuurlijk:

                    http://www.digifotofreak.nl

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nikon D90 of D300

                      Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                      maar Thom Hogan vond het weeral eens nodig om zijn voorspellingen voor 2009 op de voorpagina te zetten.
                      Ja, hij wil wel eens wat filosoferen over de toekomst maar zijn reviews en boeken over de camera's staan echt niet in verhouding tot de kort door de bocht geschreeuw van KR hoor (vind ik dan toch)....

                      Dan nu eens de D300 naast de Fuji leggen..... de D300 is toch niet alleen maar een grote D90 hoor
                      ---------------- Ik doe niet meer mee

                      Comment


                      • #41
                        Re: Nikon D90 of D300

                        Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                        Ja, hij wil wel eens wat filosoferen over de toekomst maar zijn reviews en boeken over de camera's staan echt niet in verhouding tot de kort door de bocht geschreeuw van KR hoor (vind ik dan toch)....

                        Dan nu eens de D300 naast de Fuji leggen..... de D300 is toch niet alleen maar een grote D90 hoor
                        Ok, misschien is ie niet zo'n grote 'nekluller' als rockwell, maar het is door Thom Hogan en zijn reviews over de S5 en de S3 dat ik bijna de S3 niet had gekocht. Heb onlangs, nu ik de de S3 van binnen en van buiten ken, terug de review gelezen van de S3 (die hij zogezegd van zijn eigen zakgeld had gekocht.) Teenkrullend, to say but the least...
                        http://www.digifotofreak.nl

                        Comment


                        • #42
                          Re: Nikon D90 of D300

                          Ik heb zijn verslagen gelezen van de D70-200 en 300 en vind het lang niet slecht. Ik heb geen ervaring met de Fuji dus daar kan ik niks van zeggen....
                          Vind ook zijn boeken die heb i liever dan de officiële handleiding
                          ---------------- Ik doe niet meer mee

                          Comment


                          • #43
                            Re: Nikon D90 of D300

                            Zou de vergelijking D 300-D90 niet een beetje parallel lopen met de vergelijking van destijds de D200 - D 80 ? Voor hun tijd twee heel goede camera's, maar bv bij het Dxxx model meer funkties te regelen met de knoppen ipv menu-gestuurd ? Als dat zo is vind ik de D xxx lijn toch een meerwaarde hebben voor wie graag vlot werkt.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Nikon D90 of D300

                              De D90 wordt hier en daar voorgedaan als een kleine D300 met hetzelfde binnenwerk maar die vergelijking gaat wat mank....
                              Of het vergelijk hetzelfde is als de D80 met de D200 durf ik niet te zeggen.
                              ---------------- Ik doe niet meer mee

                              Comment


                              • #45
                                Re: Nikon D90 of D300

                                Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                                De D90 wordt hier en daar voorgedaan als een kleine D300 met hetzelfde binnenwerk maar die vergelijking gaat wat mank....
                                Of het vergelijk hetzelfde is als de D80 met de D200 durf ik niet te zeggen.
                                Ik zou graag herhalen wat ik in post 26 neerschreef: Superieure AF en meer FPS, zeker met de fantastische grip icm AA batterijen.

                                Comment

                                Working...
                                X