Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon PowerShot SX1 IS of Canon powershot G10

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon PowerShot SX1 IS of Canon powershot G10

Allen,

Wat denken jullie van deze beide camera's als je deze tegen elkaar vergelijkt.
    ik twijfel tussen deze beide toestellen en had graag jullie mening gehad.

Wat zouden jullie nemen en waarom

Alvast bedankt voor jullie reactie

met vriendelijke groeten,

Björn
    Groeten Björn

Re: Canon PowerShot SX1 IS of Canon powershot G10

Het zijn eigenlijk twee totaal verschillende camera's.
    Heb je een enorm zoombereik nodig, dan is de SX1 IS (28-560mm = 20x) een heel goede keuze.

Wil je de best mogelijke fotokwaliteit uit een compact, dan is de G10 weer de beste keuze, maar die heeft dan wel een veel kleiner zoombereik (28-140 = 5x).

De camera's uit de "G" reeks zijn heel degelijk gebouwd, en hebben bijna alle instelmogelijkheden die je ook op een DSLR terug vindt. De G10 zou in bepaalde omstandigheden zelfs even goed zijn als een Hasselblad, als je afdrukken tot een bepaald formaat gaat vergelijken:
    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Ik zit met hetzelfde "probleem". Ik zou me een G10 of SX1 IS willen aanschaffen als backup voor m'n D90 maar raak er niet goed uit welke te kiezen. Ik heb de oa, de S5IS, G7 & G9 gehad en ik was van alle toestellen wel tevreden. De beeldkwaliteit van de G7/G9 was wel beter dan de S5IS. Wat me nu aan het denken zet is volgende info van de Canon website over de SX1 IS:

Dankzij de Canon CMOS-sensor kunt u supersnel achter elkaar (4 fps) foto's maken met volledige resolutie. Servo AF volgt bewegende onderwerpen zodat de camera hierop blijft scherpstellen.
      Hoe moet ik dit interpreteren? Wil dit zeggen dat de SX1 IS evensnel een reeks foto's neemt als een DSLR (mijn D90 bvb)...en dit op volle resolutie? Kan een domme vraag zijn maar toch eens benieuwd naar het antwoord .

Thanks.

Comment

Ik denk de Canon G10 aan te kopen, handig om in je zak te steken. De D300 kan ik niet overal zomaar boven halen. Ziehier enkele Rewiews van gebruikers.

Groetjes Willem

Comment

De SX1 IS is nog niet leverbaar. Zou pas voor eind november, begin december zijn. Jammer want daar had ik wel mijn zinnen op gezet en ik heb weinig geduld . Vermits ik vrijdag naar Engeland vertrek zal het dus de G10 worden. M'n TZ5 net verkocht en m'n D90 wil ik niet meenemen. ik ben er niet uit wat de G10 ISO resultaten gaan zijn want je kan nog niet veel info vinden op het internet en de beschikbare informatie is niet altijd objectief op dit moment...net zoals voor de SX1 IS. Toch nog eens ff nadenken misschien?

Comment

Voor 509€ wordt hij hier binnenkort beschikbaar : http://www.digicamshop.be/product/59...ot-sx1-is.html
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Voor 509€ wordt hij hier binnenkort beschikbaar : http://www.digicamshop.be/product/59...ot-sx1-is.html
              Heb de G10 vorige week reeds gekocht in de winkel bij Grobet in Antwerpen en dit voor 499 €
              Groeten Björn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hot radiator Bekijk bericht
                Ik denk de Canon G10 aan te kopen, handig om in je zak te steken. De D300 kan ik niet overal zomaar boven halen. Ziehier enkele Rewiews van gebruikers.

Groetjes Willem
                wat zijn de afmetingen (in cm) van dit toestel!!
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  grt,bouk.
                  10,9 x 7,8 x 4,6 cm en het weegt 390gr.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    grt,bouk.
                    10,9cm x 7,8cm x 4,6cm
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Björn W Bekijk bericht
                      Heb de G10 vorige week reeds gekocht in de winkel bij Grobet in Antwerpen en dit voor 499 €
                      Euh . . . heb je op de link geklikt? Dit gaat over de Canon PowerShot SX1 IS, niet de G10
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Euh . . . heb je op de link geklikt? Dit gaat over de Canon PowerShot SX1 IS, niet de G10
                        oeps ...
                        Groeten Björn

Comment

testje van de G10

Comment

Hier denken ze er toch heel anders over

toch wel harde kritiek, voor en site die toch wel pro Canon is

Comment

Working...
                            X