Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stof op sensor nieuwe EOS 5D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Stof op sensor nieuwe EOS 5D

    ik heb onlangs een Eos Rebel ( Amerikaanse Eos 1000) voor de collectie kunnen op de kop tikken in mijn geburen ... op de verpakking stond een sticker van de Makro en op het toestel onderkant een sticker met Refurbished ... dus een gerepareerd/refurbished toestel werd indertijd verkocht door de Makro als super ster aanbieding

    Comment


    • #17
      Re: Stof op sensor nieuwe EOS 5D

      Oorspronkelijk geplaatst door EOS Lover Bekijk bericht
      ondanks dat hij nieuw is zit er nogal veel stof in het camerahuis (oa op het matglas) en een aantal irritante stofdeeltjes op de sensor.
      ... de sensor kan ook nog vol vetspatjes van de sluiter komen te zitten ... dat lees je ook regelmatig en de raad is dan te wachten tot je een paar honderd opnames hebt gemaakt , vooralleer te ( laten ) kuisen ... een gratis eerste beurt zou inbegrepen zijn ... een 5D staat ook nog op mijn menu.

      Comment


      • #18
        Re: Stof op sensor nieuwe EOS 5D

        Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
        een 5D staat ook nog op mijn menu.
        Dan is het nu wel de moment, tenzij je de Mark II wilt. Want met de Mark II in aantocht zal de 5D uit het segment verdwijnen.

        Comment


        • #19
          Re: Stof op sensor nieuwe EOS 5D

          Oorspronkelijk geplaatst door EOS Lover Bekijk bericht
          Dan is het nu wel de moment, tenzij je de Mark II wilt. Want met de Mark II in aantocht zal de 5D uit het segment verdwijnen.
          ... heb eind juni de tip geplaatst van minder dan 900+btw voor een nieuwe (bij Foto Amman in Eindhoven ) en toen heeft het even hard gejeukt om zelf eentje te bestellen ... maar ik wou toch zien wat de 5DII zou worden ... een jonge tweedehandse of nog beter in kit met 24-105 ( en mogelijk 70-200 4.0 IS) van iemand die overstapt ( naar Nikon ) is me nog liever ... actueel is de vraag naar de 5D groter dan het aanbod en dus zijn de prijzen duidelijk te hoog ... dat wordt begin volgend jaar veel beter

          Comment


          • #20
            Re: Stof op sensor nieuwe EOS 5D

            Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
            ... heb eind juni de tip geplaatst van minder dan 900+btw voor een nieuwe (bij Foto Amman in Eindhoven ) en toen heeft het even hard gejeukt om zelf eentje te bestellen ... maar ik wou toch zien wat de 5DII zou worden ... een jonge tweedehandse of nog beter in kit met 24-105 ( en mogelijk 70-200 4.0 IS) van iemand die overstapt ( naar Nikon ) is me nog liever ... actueel is de vraag naar de 5D groter dan het aanbod en dus zijn de prijzen duidelijk te hoog ... dat wordt begin volgend jaar veel beter
            5D gaat niet meer zakken volgens mij, er is teveel vraag naar, de meeste zijn stilletjes aan het hopen dat de prijzen gaan dalen. Maar ik vrees...canon heeft nog nooit zoveel 5d's verkocht als nu ;-)
            Vergeet niet dat de nieuwe 5DMKII eerder naar de 3000 eurokes gaat, met gripje en wat accu's en cfkaarten, external diskje... verzwaring pc niet meegerekend.

            Comment


            • #21
              Re: Stof op sensor nieuwe EOS 5D

              Ze gaan in de winkel waar ik mijn 5D kost de sensor kosteloos reinigen. Dat de nummering zo hoog staat heeft inderdaad te maken met het feit dat er een gebruikte kaart moet ingezeten hebben en zegt niks over het aantal kliks dat het toestel effectief gedaan heeft. Hiermee is de zaak vermoedelijk dus opgelost. Over de service van de betreffende winkel kan ik uiteindelijk niet klagen, ze deden ook totaal niet moeilijk.

              Aan iedereen bedankt voor de reacties.

              Groeten

              Comment


              • #22
                Re: Stof op sensor nieuwe EOS 5D

                Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                ... een gratis eerste beurt zou inbegrepen zijn ...
                Hoe bedoel je? Dat Canon service een eerste kuisbeurt zelf bekostigt?
                Kan je dan gewoon langs uw verkoper passeren of moet je naar het Canon Service Center rijden. En waar ligt dat dan?

                Comment


                • #23
                  Re: Stof op sensor nieuwe EOS 5D

                  Zoveel camera's van canon hebben reeds stof op de sensor zitten wanneer je ze voor het eerst uitpakt. Ik heb het al vaak gezien, maar is binnen 2 minuten opgelost. Even met de blower volstaat misschien al of anders 1 veeg met een sensorswab met bijhorend product en klaar.
                  De 5D is wel een geval apart, daar ga je sowieso heel vaak stof in hebben. Daar staat hij voor bekend ook. Ik heb mijn blower altijd bij de hand.
                  De sensor reiniging in de 5D mark II is een goede toevoeging! Mijn ex-40D had zelden tot nooit last van stofjes, dus dat systeem werkt volgens mij toch echt wel.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Stof op sensor nieuwe EOS 5D

                    Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                    Hoe bedoel je? Dat Canon service een eerste kuisbeurt zelf bekostigt?
                    Kan je dan gewoon langs uw verkoper passeren of moet je naar het Canon Service Center rijden. En waar ligt dat dan?
                    Op het forum van dprevieuw is het probleem van sluitervetspatjes bij een nieuwe 5D eens aan de orde geweest en toen kwam de reactie van even te wachten met kuisen tot een paar honder kliks en dan te (laten) kuisen ... gratis ... hier doet dat meestal de fotozaak zelf, opsturen naar ETB in Roosendaal zal maar zelden gebeuren, neem ik aan.

                    Comment

                    Working...
                    X