Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stof op sensor nieuwe EOS 5D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stof op sensor nieuwe EOS 5D

    Hallo allemaal

    Ik ben net de trotse eigenaar geworden van een canon EOS 5D. De camera is perfect op een detail: ondanks dat hij nieuw is zit er nogal veel stof in het camerahuis (oa op het matglas) en een aantal irritante stofdeeltjes op de sensor.

    Zijn er onder jullie die dit nog meegemaakt hebben bij een nieuwe camera en wat kan ik het beste doen om dit op te lossen? Ik vermoed dat hier onmogelijk aanspraak kan worden gedaan op de garantie.

    Greetz

  • #2
    Re: Stof op sensor nieuwe EOS 5D

    Oorspronkelijk geplaatst door EOS Lover Bekijk bericht
    Ik vermoed dat hier onmogelijk aanspraak kan worden gedaan op de garantie.

    Greetz
    En waarom niet als hij "nieuw" is. Dat hoort er niet op te zitten. Laat ze het in de winkel maar eens eerst grondig reinigen. Is vermoedelijk een toestel waar ze mee gedemonstreerd en laten testen hebben. Hoeveel kliks staan er op?
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: Stof op sensor nieuwe EOS 5D

      idd, de teller is beginnen lopen vanaf nummer 9916. Dat vind ik wel erg hoog voor een nieuw toestel. Zoveel foto's maak ik zelfs op een jaar nog niet.
      Ik zal maandag eens contact opnemen met de zaak waar ik hem kocht: voor wie geïnteresseerd is welke zaak, laat maar weten.

      Comment


      • #4
        Re: Stof op sensor nieuwe EOS 5D

        Oorspronkelijk geplaatst door EOS Lover Bekijk bericht
        idd, de teller is beginnen lopen vanaf nummer 9916. Dat vind ik wel erg hoog voor een nieuw toestel. Zoveel foto's maak ik zelfs op een jaar nog niet.
        Ik zal maandag eens contact opnemen met de zaak waar ik hem kocht: voor wie geïnteresseerd is welke zaak, laat maar weten.


        Teller beginnen lopen bij 9916 EN veel stof op je sensor?? Breng dat ding ff gauw terug, want volgens mij ben je gewoon opgelicht... Die is dus niet nieuw!!!En eis een nieuwe!!!

        Comment


        • #5
          Re: Stof op sensor nieuwe EOS 5D

          Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
          Teller beginnen lopen bij 9916 EN veel stof op je sensor?? Breng dat ding ff gauw terug, want volgens mij ben je gewoon opgelicht... Die is dus niet nieuw!!!En eis een nieuwe!!!
          dat is 90% zeker de eigenaar van de fotowinkel zijn toestel die hij na 6 a 12 maand als nieuw tracht te verkopen... en de winkel was? ;-)
          Imagination is more important than knowledge...
          http://www.kiekje.be

          Comment


          • #6
            Re: Stof op sensor nieuwe EOS 5D

            Hallo

            In mijn 5D zat nieuw ook wat stof enzelfs een haartje dat te zien is in de zoeker.
            Dat haartje zit er nog steeds, zelfs zonder matglas is het niet goed te lokaliseren en dus
            niet te verwijderen.
            Stof is niet zo erg, dat kan je mits een goede uitleg en materiaal op 5 minuten verwijderen.
            Hoeveel cliks je toestel heeft of heeft gedaan is wat raar, ik weet niet waar je kan achterhalen
            hoeveel cliks dat hij heeft gedaan.
            Is dit niet afhankelijk van welke CF kaart je steeds gebruikt?
            MVG. Hugo

            Comment


            • #7
              Re: Stof op sensor nieuwe EOS 5D

              De geheugenkaart is een splinternieuwe uit de verpakking en is bovendien eerst geformateerd. Als je de bestandsnummering op continu zet (wat standaard zo is) dan nummert hij altijd verder. Mijn 10D is indertijd wel degelijk vanaf 0 beginnen nummeren en niet vanaf 9916.

              Wat de naam van de zaak is wil ik voorlopig nog niet openbaar laten weten. Als ze dit echter niet goed afhandelen dan zal ik dat wel doen. Via een persoonlijk bericht wil ik je wel zeggen om welke winkel het gaat.

              Comment


              • #8
                Re: Stof op sensor nieuwe EOS 5D

                Oorspronkelijk geplaatst door EOS Lover Bekijk bericht
                idd, de teller is beginnen lopen vanaf nummer 9916. Dat vind ik wel erg hoog voor een nieuw toestel. Zoveel foto's maak ik zelfs op een jaar nog niet.
                Ik zal maandag eens contact opnemen met de zaak waar ik hem kocht: voor wie geïnteresseerd is welke zaak, laat maar weten.
                Dat is een getal dat wel kan. Het is dikwijls een beetje zoals bij auto's. De teller wordt vanuit de fabriek als het ware negatief gezet(99XX) zodat er een mogelijkheid is om test shots te doen, zonder reeds een stuk of wat kliks op de teller te hebben. Mijn D3 stond ook nieuw iets rond de 9950. Uitsluitsel hierin geeft het aantal sluiteractivaties. Bij Nikon kan je dit in de Exif info zien, bij Canon met de XXXd reeks kan het enkel met een service programma. Met de 5d reeks weet ik het niet maar hier zullen zeker personen zijn die dit wel weten.
                Hubert

                Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                Comment


                • #9
                  Re: Stof op sensor nieuwe EOS 5D

                  Oorspronkelijk geplaatst door EOS Lover Bekijk bericht
                  Hallo allemaal

                  Ik ben net de trotse eigenaar geworden van een canon EOS 5D. De camera is perfect op een detail: ondanks dat hij nieuw is zit er nogal veel stof in het camerahuis (oa op het matglas) en een aantal irritante stofdeeltjes op de sensor.

                  Zijn er onder jullie die dit nog meegemaakt hebben bij een nieuwe camera en wat kan ik het beste doen om dit op te lossen? Ik vermoed dat hier onmogelijk aanspraak kan worden gedaan op de garantie.

                  Greetz
                  Mijn 5D had dit nieuw ook, maar troost je, mijn D700 ook op de sensor, en zelfs geen klein "haartje"
                  Ik begrijp natuurlijk dat je er verveeld mee zit, maar de camera ervoor opsturen zou ik niet doen.De 5D is bekend als en stofzuiger, en dat is ie ook.
                  Investeer in een visibledust, en onstof je sensor op regelmatige basis.
                  Last edited by Rudy; 26 oktober 2008, 07:23.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Stof op sensor nieuwe EOS 5D

                    Er is niets normaal aan dat de teller op 9916 staat zoals sommigen hier beweren.
                    Bij een nieuw toestel dient de teller op 0000 te staan en de sensor; spiegel en prisma stofvrij te zijn.
                    Bij aankoop ook opletten dat het toestel in een verzegelde fabrieksverpakking zit, die in de winkel in u bijzijn pas geopend wordt om te controleren of alles in de doos zit.
                    Het komt vaker voor dat een teruggebracht of gerepareerd toestel als nieuw verkocht wordt.

                    Gisteren in het TV- consumentenprogramma 'Radar' vertelde ze dat gebruikte electronische apparaten zoals digitale camera's als nieuwt verkocht worden. Vooral bij ketens zoals Media Markt. Het zijn vaak de door ontevreden klanten terug gebrachte spullen of herstelde spullen. Daarbij zaten Camera's die door de vorige eigenaar
                    Last edited by Binnenuit; 26 oktober 2008, 07:24.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Stof op sensor nieuwe EOS 5D

                      Het 'stofprobleem' is bij de 5D veel meer aanwezig dan bij andere Canon toestellen, zoals Rudy zegt, een echte stofzuiger, ik heb hem nooit helemaal clean gekregen, ook als hij nieuw was, was het stof, stof en nog eens stof.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Stof op sensor nieuwe EOS 5D

                        Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                        Er is niets normaal aan dat de teller op 9916 staat zoals sommigen hier beweren.
                        Bij een nieuw toestel dient de teller op 0000 te staan en de sensor; spiegel en prisma stofvrij te zijn.
                        Bij aankoop ook opletten dat het toestel in een verzegelde fabrieksverpakking zit, die in de winkel in u bijzijn pas geopend wordt om te controleren of alles in de doos zit.
                        Het komt vaker voor dat een teruggebracht of gerepareerd toestel als nieuw verkocht wordt.

                        http://forum.belgiumdigital.com/f9/c...ds-139402.html
                        als iemand daar een gebruikte kaart in stak en 2 fotos mee nam, staat de nummering ook niet meer op 2 maar op de voortgezette nummering van die kaart, toestel neemt dat over...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Stof op sensor nieuwe EOS 5D

                          Het viel me dus wel op bij de aankoop dat de doos waar hij inzat open geweest was. Maar wat opviel is dat dit een doos was waar normaal de 5D als kit samen met de 24-105mmm L IS USM lens wordt verkocht. Omdat ik enkel een body heb gekocht en ook enkel voor een body heb betaald is de lens eruit en ik vermoed dat ze deze appart verkopen. Rare praktijken vind ik dat wel.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Stof op sensor nieuwe EOS 5D

                            Oorspronkelijk geplaatst door EOS Lover Bekijk bericht
                            Het viel me dus wel op bij de aankoop dat de doos waar hij inzat open geweest was. Maar wat opviel is dat dit een doos was waar normaal de 5D als kit samen met de 24-105mmm L IS USM lens wordt verkocht. Omdat ik enkel een body heb gekocht en ook enkel voor een body heb betaald is de lens eruit en ik vermoed dat ze deze appart verkopen. Rare praktijken vind ik dat wel.
                            Zo raar is dat niet volgens mij, dat gebeurd op de meeste plaatsen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Stof op sensor nieuwe EOS 5D

                              Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                              Zo raar is dat niet volgens mij, dat gebeurd op de meeste plaatsen.
                              Da's inderdaad wel gebruikelijk. Ik heb bij mijn 40D ook een doos van een 40D met 17-85mm kit, waar ze (= fotokonijnenberg) een sticker op hebben geplakt met het woord 'body'. De lenzen die ze uit zo'n kit halen worden als bulk verkocht. Wat dus gewoon inhoudt dat ze die lens los verkopen zonder originele doos. En dat scheelt meestal dan weer een paar tientjes....
                              www.indetailfotografie.nl

                              Comment

                              Working...
                              X