Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon's G10 evengoed als een Hasselblad

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon's G10 evengoed als een Hasselblad

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
    Net de G10 gaan oppikken, eerste indruk is positief en ruis valt precies toch goed mee. Vanavond eens bekijken op pc en dan oordelen...
    Als je het ziet zitten mag je altijd enkele foto's posten .
    about.me/stijnv

Comment

Ik erger mij groen aan al die deskundige commentaren van mensen die het artikel niet gelezen hebben, die het niet begrijpen en vooral, die zeker de 2 camera's niet getest hebben. Feit is dat profs het verschil niet zagen tussen A3+ prints van de twee camera's. Dat zegt toch genoeg. Welke amateur maakt er grotere prints? Overigens is nog niet gezegd wat het verschil dàn gaat zijn. En wie het beter weet, dat die dan met bewijzen komt en niet met geleuter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mil Verhasselt Bekijk bericht
        Ik erger mij groen aan al die deskundige commentaren van mensen die het artikel niet gelezen hebben, die het niet begrijpen en vooral, die zeker de 2 camera's niet getest hebben. Feit is dat profs het verschil niet zagen tussen A3+ prints van de twee camera's. Dat zegt toch genoeg. Welke amateur maakt er grotere prints? Overigens is nog niet gezegd wat het verschil dàn gaat zijn. En wie het beter weet, dat die dan met bewijzen komt en niet met geleuter.
        ik erger mij groen aan al die amateurs die een hasselblad (of andere middenformaat systeem camera) vergelijken met een consumer modelletje DO MIND THE SMILEY

weet je wat nog meer zegt dan printen op A3?
        posten op 800*600 maar per se een 12mp+ nodig hebben
        hell, zelfs een 10mp is overkill

zal iets anders vertellen, dit is pure cafe praat

wacht niet tot iemand met "bewijzen" komt, ga eens zelf op onderzoek uit. leen cameras, probeer ze uit en kom zelf tot conclusies
        foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
          ik erger mij groen aan al die amateurs die een hasselblad (of andere middenformaat systeem camera) vergelijken met een consumer modelletje DO MIND THE SMILEY

weet je wat nog meer zegt dan printen op A3?
          posten op 800*600 maar per se een 12mp+ nodig hebben
          hell, zelfs een 10mp is overkill

zal iets anders vertellen, dit is pure cafe praat

wacht niet tot iemand met "bewijzen" komt, ga eens zelf op onderzoek uit. leen cameras, probeer ze uit en kom zelf tot conclusies
          Ik erger mij geel én groen aan amateurs die een middensysteemcamera durven te vergelijken met een degelijke compact. Een compact is namelijk veel kleiner, handiger, lichter, goedkoper én op A3 prints zie je toch geen verschil!
          Leve de compacts, leve de underdog en de simpele mens en de arme drommel!
          http://users.telenet.be/patric/

Comment

De beste grap is die die zó echt lijkt....
            [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Aanleiding voor het artikel was uiteindelijk enkel dat de beste auteur zijn RAW op beeldscherm niet goed kon onderscheiden van welke camera hij was gekomen omdat hij die dag beide camera's had gebruikt...ter test heeft hij A3 prints laten vergelijken en 50% koos de goede en 50% de verkeerde, "conclusie" van de auteur was dat dit dus berust op toeval, waarschijnlijk omdat hij zelf ook moeite had het onderscheid te zien...de kop van het artikel (en dit topic) is enkel misleidend ten opzichte van de inhoud van het artikel...(en wellicht wisten 50% van de mensen waar ze het over hadden en 50% niet...wie zou het zeggen...)

Al met al mag het zeker als een prestatie gezien worden voor de G10 dat zo een kwaliteit bereikt kan worden, temeer omdat dit toestel gemaakt is voor die consument die net dat beetje extra uit zijn compact wil halen...daar lijkt Canon dus aardig geslaagd in te zijn...

Nergens in het artikel wordt beweerd dat de G10 ook werkelijk beter is al een Hasselblad....wel wordt aangestipt dat de ontwikkelingen van de compactjes in een heel rap tempo gaan..! Terwijl de ontwikkeling van een camera als een Hasselblad niet zo snel meer gaat, aangezien hij behoorlijk uitontwikkeld is (lijkt?)

De basis van dit artikel is niet om één camera boven de ander te plaatsen, laat staan om te zeggen dat een compact beter is dan een Hasselblad...de basis is duidelijk maken in welk een rap tempo de compact markt zich ontwikkeld...

Als je de camera's ECHT in een vergelijkende test zou gooien zal er ongetwijfeld een evident verschil optreden, enkel doet dit verschil nog geen enkele afbreuk aan de kwaliteiten van de G10...als ze mijn auto met een Maybach zouden vergelijken zal de Maybach ongetwijfeld ook op het gros van de punten beter uit de test komen...maakt dat mijn auto minder? Nee...wel anders
              Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                Aanleiding voor het artikel was uiteindelijk enkel dat de beste auteur zijn RAW op beeldscherm niet goed kon onderscheiden van welke camera hij was gekomen omdat hij die dag beide camera's had gebruikt...ter test heeft hij A3 prints laten vergelijken en 50% koos de goede en 50% de verkeerde, "conclusie" van de auteur was dat dit dus berust op toeval, waarschijnlijk omdat hij zelf ook moeite had het onderscheid te zien...de kop van het artikel (en dit topic) is enkel misleidend ten opzichte van de inhoud van het artikel...(en wellicht wisten 50% van de mensen waar ze het over hadden en 50% niet...wie zou het zeggen...)

Al met al mag het zeker als een prestatie gezien worden voor de G10 dat zo een kwaliteit bereikt kan worden, temeer omdat dit toestel gemaakt is voor die consument die net dat beetje extra uit zijn compact wil halen...daar lijkt Canon dus aardig geslaagd in te zijn...

Nergens in het artikel wordt beweerd dat de G10 ook werkelijk beter is al een Hasselblad....wel wordt aangestipt dat de ontwikkelingen van de compactjes in een heel rap tempo gaan..! Terwijl de ontwikkeling van een camera als een Hasselblad niet zo snel meer gaat, aangezien hij behoorlijk uitontwikkeld is (lijkt?)

De basis van dit artikel is niet om één camera boven de ander te plaatsen, laat staan om te zeggen dat een compact beter is dan een Hasselblad...de basis is duidelijk maken in welk een rap tempo de compact markt zich ontwikkeld...

Als je de camera's ECHT in een vergelijkende test zou gooien zal er ongetwijfeld een evident verschil optreden, enkel doet dit verschil nog geen enkele afbreuk aan de kwaliteiten van de G10...als ze mijn auto met een Maybach zouden vergelijken zal de Maybach ongetwijfeld ook op het gros van de punten beter uit de test komen...maakt dat mijn auto minder? Nee...wel anders
                Dat is ten minste een objectieve uitleg zie! Bijna alle camera's, van compact tot fullframe komen aan de top van de curve, dwz: op een 21" beeldscherm of een A3 print is er (onder +/- optimale omstandigheden) nauwelijks nog verscil te merken.
                Dan blijft er natuurlijk nog de kwestie van snelheid, weinig licht en scherptediepte, dat is natuurlijk een ander paar mouwen...

Comment

G10 is hobbYYY
                  Hasblad is werken!

Werken dat doen we al de ganse week, geef de G10 ook maar een TIEN.

Comment

Ik heb al een paar files van een G10 moeten/mogen bewerken!
                    Na veel muggenzifterij en extra controles, heb ik maar een opmerking.
                    What the hell is that??
                    Ik dacht eerst dat het om een Exif (verwissel grapje) ging, om mij te foppen…maar neen dus!
                    Is het de lens, de sensor of beiden, geen idee maar de resultaten zijn er wel.
                    They blow you away, pfffff, heel straf en dat voor 500 €’kes
                    Chapeau³ Canon!!!

Groetjes
                    veronique
                    « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
                      De beste grap is die die zó echt lijkt....
                      Wat doet u denken dat het een grap is?

Comment

Het is dan ook moeilijk om aan te nemen, hoor.
                        Zo'n piepklein sensor'ken, tegenover een High-End XXL sensor!
                        Wat ik vergeten ben: op 400 ISO is het nog dik in orde.

Ik heb de 2 files gedownload en na PP, afgedrukt!
                        Tja...tssss ....pfffffff ....hugh????

Groetjes
                        veronique
                        Last edited by Veronique; 1 november 2008, 14:52.

Comment

"na afdruk op a3 geen verschil tussen G10 en 1dmark3"
                          foto als spiegel of als venster?

Comment

Nog meer G10 van luminous-landscape.

Unlock creativity with these foundational photo books.

Een andere vergelijking:

Comment

Gewoon wat foto's uit de losse hand, dit weekend genomen in Brighton...de G10 is hobby hé

www.serre-gemis.be

Niks bewerkt aan de foto's, enkel wat recht gezet hier en daar.

Comment

imaging-resource samples now avalable

Comment

Working...
                                X