Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90 of canon 40D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D90 of canon 40D

    Hallo iedereen,

    ik ben op zoek naar een eerste degelijke DSLR. Gisteren lang in de winkel gestaan en uiteindelijk geen keuze kunnen maken tussen de Nikon D90 of de Canon 40D. De Nikon is het nieuwere toestel, maar de Canon 'voelt' beter. Video is leuk, maar uiteraard niet verplicht. Volgens dpreview heeft de Nikon een zachtere jpeg output, maar ik vraag me dan af of dat iets is dat ik ook effectief zou merken...

    Hoe meer reviews ik lees, hoe meer lijkt dat de twee echt wel aan elkaar gewaagd zijn.

    Wat is jullie mening? Kunnen jullie me helpen?

    bedankt!

  • #2
    Re: Nikon D90 of canon 40D

    Nikon, Canon, Sony,... wat maakt het uit... als je nog geen objectieven hebt, ga voor de camera die jou het best in de hand ligt (gevoel, bediening,...) In deze prijsklasse heb je geen "echte" winnaars.
    Nikon D80 / Sony DSC-H5

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D90 of canon 40D

      kijk op ddp previeuw.
      mijn webstie: http://www.henkspix.nl

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D90 of canon 40D

        D90 is moderner. Scherper kun je 'm in het menu zetten. D40 is ruled out (na 1 jaar..)

        Karel

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D90 of canon 40D

          Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
          D90 is moderner. Scherper kun je 'm in het menu zetten. D40 is ruled out (na 1 jaar..)

          Karel
          Het gaat niet over de D40......
          ---------------- Ik doe niet meer mee

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D90 of canon 40D

            ik heb de 40d en met de 10-22lens een toppertje en de instellingen zijn talrijk....
            groetjes henk...
            mijn webstie: http://www.henkspix.nl

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D90 of canon 40D

              Bedankt voor de reacties.. Misschien is het omdat de Nikon D90 nog zo nieuw is, maar begrijp ik het goed dat er niemand nadrukkelijk dit toestel verkiest boven de Canon 40D?

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D90 of canon 40D

                Misschien naar het lenzengamma en prijsverschillen kijken...
                Groet
                350D, Sigma 18-200mm, 50mm f1.8, EX380
                http://www.flickr.com/photos/26621328@N05/

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D90 of canon 40D

                  Ik denk dat de raad van Steven het beste is. Als je nog niet aan een merk vastzit, kijk dan eerst naar het volledige systeem die deze fabrikanten aanbieden, en probeer te bedenken wat voor jou belangrijk is. Voornamelijk het aanbod in lenzen zit nogal wat (prijs) verschil tussen. Daarnaast heeft de ene fabrikant misschien net wél die lens in haar lenzengamma, die de andere net níet heeft.

                  Uiteindelijk is een body toch ondergeschikt aan het glaswerk. Als je investeert in écht goed glaswerk (lees: duur glaswerk) dan kan dat een levenlang meegaan terwijl je een body over een paar jaar toch wel weer vervangt voor een nieuwer model met nóg meer pixels, nóg beter hoge iso’s, nóg meer (overbodige) features etc….
                  www.indetailfotografie.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D90 of canon 40D

                    Oorspronkelijk geplaatst door Steven_V Bekijk bericht
                    In deze prijsklasse heb je geen "echte" winnaars.
                    Volgens mij: "Geen 'echte' winnaars", verlliezers houdt voor mij meer in dat ze allemaal even slecht zijn.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D90 of canon 40D

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Volgens mij: "Geen 'echte' winnaars", verlliezers houdt voor mij meer in dat ze allemaal even slecht zijn.
                      Ze zijn ook allemaal heel slecht, toch zeker wanneer er volgend jaar weer een nieuw model op de markt komt.


                      Als het over de echte fotokwaliteiten gaat, dan zit er bijzonder weinig verschil tussen beide camera's.
                      Het is dus heel moeilijk te zeggen welk merk je het beste koopt.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D90 of canon 40D

                        Hallo iedereen,

                        hartelijk bedankt voor alle reacties.

                        Ik ben uiteindelijk afgegaan op de camera die het beste in de hand lag, en heb gekozen voor de Canon.

                        De eerste foto's zien er alvast veelbelovend uit, maar het zal wel even duren eer ik het toestel ken. Binnenkort het topic 'waar vind ik een goede cursus'

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D90 of canon 40D

                          Veel plezier met je camera!
                          Laat de plaatjes maar zien hier.
                          ---------------- Ik doe niet meer mee

                          Comment

                          Working...
                          X