Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop Compact vs DSLR: welke gaat het langste mee

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Aankoop Compact vs DSLR: welke gaat het langste mee

    Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
    Wat zijn DSLR kwaliteiten?
    Ik bedoel daarmee dat de G reeks beter gebouwd is, een betere lens heeft, minder ruis.
    Aldus een betere foto kwaliteit heeft en door zijn betere bouw langer meegaat
    en dus dichter aanleunt bij een reflex.
    Maar een nieuwe G10 is ook weer niet zo goedkoop.

    Comment


    • #17
      Re: Aankoop Compact vs DSLR: welke gaat het langste mee

      Oorspronkelijk geplaatst door GlennVerbraeken Bekijk bericht
      ik heb mijn compact al eens laten vallen -> werkt nog perfect!

      dat durf ik toch nie met mijn reflex hoor :d
      Mijn D80 is al eens van tafel gevallen en hij werkt toch ook nog... De lens die erop zat trouwens ook.
      mvg
      Bert

      Comment


      • #18
        Re: Aankoop Compact vs DSLR: welke gaat het langste mee

        Oorspronkelijk geplaatst door Bert Docx Bekijk bericht
        Ik bedoel daarmee dat de G reeks beter gebouwd is, een betere lens heeft, minder ruis.
        Aldus een betere foto kwaliteit heeft en door zijn betere bouw langer meegaat
        en dus dichter aanleunt bij een reflex.
        Maar een nieuwe G10 is ook weer niet zo goedkoop.
        Die Powershot G dingen halen het toch niet bij de EOS XXD reeks hoor.
        Mijn 10D heeft al een paar behoorlijke smakken gemaakt en behalve een paar krassen null problemo

        Comment


        • #19
          Re: Aankoop Compact vs DSLR: welke gaat het langste mee

          Heel veel hangt af van hoe je met je apparatuur om gaat en welke kwaliteit het spul heeft. Van een 1D mag je wel wat meer robuustheid verwachten dan van een 1000D. Ga je een beetje zorgvuldig met je apparatuur om, dan gaat het allemaal best lang mee, maar je hoeft het ook weet niet te overdrijven. Die S60 waar ik 't over had zit altijd in een tas die dagelijks achter op de fiets op de bagagedrager mee gaat naar de zaak en weer terug. Die tas wordt wel eens wat hard neergezet of iemand loopt er eens tegenaan. 't Cameraatje doet het echter nog steeds zonder problemen.

          Mijn D30 indertijd ging mechanisch stuk; de flitser wilde niet meer omhoog. Terwijl dat ding heel wat zorgvuldiger gebruikt werd dan die S60. Er zit nu eenmaal veel meer mechanica in een DSLR dan in een compactje.

          Moraal van dit verhaal: ga je een beetje zorgvuldig met je spullen om en koop je niet de t meest flimsy goedkope rommel, dan is er weinig te duchten...

          Comment


          • #20
            Re: Aankoop Compact vs DSLR: welke gaat het langste mee

            je maakt een heel slechte vergelijking.

            compact of dslr is een wereld van verschil.
            verschil in: gebruik, kostprijs, ... ,eind resultaat

            maw: als je zo'n 1000D wil gebruiken als een powershot dag ga je problemen tegenkomen.
            foto als spiegel of als venster?

            Comment

            Working...
            X