Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop Compact vs DSLR: welke gaat het langste mee

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop Compact vs DSLR: welke gaat het langste mee

    Hallo,
    mijn Canon powershot 610 heeft het na 2jaar en 8 maand (reeds ) begeven.

    Ik twijfel tussen de aankoop van:

    Canon Powershot A590 IS
    en
    Canon EOS 1000D 18-55 IS

    Ik twijfel niet aan de technische superioriteit van het 2e toestel, dus daarover gaat de vraag niet.
    Wat ik wel wil weten:
    gaat een DSLR langer mee dan een compact model? Dus hebben jullie ervaring met gebruik over vele jaren heen van deze toestellen? Zijn er die die toestellen al 5 jaar of meer gebruiken? Ik heb geen zin om een DSLR te kopen die ruim 3X meer kost en die dan ook weer binnen de 3 jaar stuk gaat...

    Thx!

    Filharmoniker

  • #2
    Re: Aankoop Compact vs DSLR: welke gaat het langste mee

    Tsja, ik gebruik al weer sinds 2003 een Canon 10D zonder noemenswaardige problemen, 't ding werkt nog steeds prima. Aan de andere kant... mijn S60 van 2004 doet het ook nog steeds prima!

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop Compact vs DSLR: welke gaat het langste mee

      OK, thx...
      Ik lees nogal wat over errors met 40D, toch een duur toestel naar mijn normen...
      Anderzijds: mijn powershot heeft de geest gegeven na 9000 foto's toch ook niet zo geweldig...

      Nog ervaringen? Voor de prijs van de goedkoopste DSLR koop ik toch gemakkelijk 3 compacts.
      thx,
      Filharmoniker

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop Compact vs DSLR: welke gaat het langste mee

        Het enige toestel waar ik ooit problemen mee gehad heb was de Nikon Coolpix 880 (tandwieltje stuk in het lensmechanisme, een heel dure reparatie voor zo'n klein plastieken tandwieltje).

        Met de reflextoestellen die ik sindsdien gebruikt heb en nog steeds gebruik heb ik zeker 20x meer foto's gemaakt (300D/20D/40D, alleen de eerste heb ik verkocht).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop Compact vs DSLR: welke gaat het langste mee

          Thx again...
          Zijn die DSLR's dan robuuster gebouwd dan die compacts? Bij mijn vorige compactb is er wat met de voeding fout gelopen denk ik (mss kortsluiting of zo, in elk geval stevig lekkende batterij als gevolg/ oorzaak).

          t Blijft altijd een gok natuurlijk. Maar als k 't forum hier zo lees toch ook wel wat problemen met reflexen?

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop Compact vs DSLR: welke gaat het langste mee

            ons (van mijn vader eigenlijk) 'compact' cameratje werkt nog steeds, maar de batterijlader is stuk en die vervangen kost 100 euro. Net iets te veel, dus die ligt gewoon in de kast weg te rotten.

            Ik heb een fuji S2. Nu 1 jaar geleden gekocht. Ik vermoed 3de hands. Dus waarschijnlijk (ik heb de moeite niet genomen om op te zoeken hoe oud hij juist is) een jaar of 5 oud en nog steeds werkende. Het enige nadeel is dat de verf van het knopje voor het bekijken van de foto's eraf begint te gaan
            De meeste DSLR's hebben 1 soort accu (of 1 merk heeft zen eigen type) waarbij alle DSLR's van dat merk mee uitgerust zijn. Accu's zijn dan goedkoop en laders ook, want ze zijn overal te krijgen.

            DSLR durf ik 2de hands kopen, want het is en blijft DSLR, terwijl compact veel meer wegwerp is naar mijn idee. Ik denk dat je niet voor niets veel meer betaalt voor DSLR dan voor compact.

            En DSLR instapmodellen zijn nieuw al voor 400 euro met kitlens te kopen (een beetje uitkijken naar de aanbiedingen en acties van winkels, rond kerst verwacht ik weer wat). Das volgens mij ongeveer de prijs van een iets betere compact, maar nog niet overdreven
            hoe meer f**k hoe meer vreugd

            **=ol

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop Compact vs DSLR: welke gaat het langste mee

              Nu der staat geen vervaldatum op techniek.
              Dus hij kan vandaag kapot gaan of achter 5jaar.
              Of vroeger of later... wie zal't zeggen...

              Pech kan je altijd hebben maar dat geld evengoed voor geluk!
              Hangt er ook vanaf hoe je met je apparaten omgaat.

              Een DSLR heeft misschien wat gevoeliger materiaal in z'n body zitten maar dan heb je ook wel wat.

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop Compact vs DSLR: welke gaat het langste mee

                OK thx,
                maar dus niet echt uitsluitsel...
                Ik zou hopen dat ze een DSLR wat steviger ineen steken, maar blijkbaar toch niet altijd dan?

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop Compact vs DSLR: welke gaat het langste mee

                  Al m'n compactjes (1 samsung en 2 canons) zijn na een 2-3 tal jaar gesneuveld. M'n ex-D70 daarintegen die doet het nog steeds. 57K foto's, dus minimaal nog zeker het dubbel bij te gaan...
                  ---------------------------------------------
                  Nikon D750 + wat glasservies

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop Compact vs DSLR: welke gaat het langste mee

                    ik heb mijn compact al eens laten vallen -> werkt nog perfect!

                    dat durf ik toch nie met mijn reflex hoor :d
                    No rules. Great shots.
                    -
                    Online

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop Compact vs DSLR: welke gaat het langste mee

                      Oorspronkelijk geplaatst door Filharmoniker Bekijk bericht
                      Wat ik wel wil weten:
                      gaat een DSLR langer mee dan een compact model? Dus hebben jullie ervaring met gebruik over vele jaren heen van deze toestellen? Zijn er die die toestellen al 5 jaar of meer gebruiken? Ik heb geen zin om een DSLR te kopen die ruim 3X meer kost en die dan ook weer binnen de 3 jaar stuk gaat...

                      Thx!

                      Filharmoniker
                      Ik denk dat de grote meerderheid der reflexen en zeker de wat oudere modellen wordt afgedankt omdat er wat beters/geavanceerders op de markt is dan wegens technische gebreken.
                      Angst voor defecten is overbodig......

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop Compact vs DSLR: welke gaat het langste mee

                        In 2003 ben ik van de Canon G2 naar de Canon 10D gegaan.

                        De G2 heb ik aan mijn broer verkocht en werkt nog steeds perfect.

                        Mijn 10D ook geen problemen en word nu vervangen door een 50D.

                        Mijn dochter haar 2 jaar oude powershot, weinig en met zorg gebruikt is reeds vervangen door een Canon Powershot 590IS.

                        Dus we mogen er wel van uitgaan dat een DSLR langer meegaat
                        en een Canon G-reeks heeft DSLR kwaliteiten en gaat aldus ook langer mee.
                        Het prijsvershil tussen een powershot en G is ook aanzienlijk.

                        Groeten

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankoop Compact vs DSLR: welke gaat het langste mee

                          Oorspronkelijk geplaatst door Bert Docx Bekijk bericht
                          In 2003 ben ik van de Canon G2 naar de Canon 10D gegaan.



                          Mijn dochter haar 2 jaar oude powershot, weinig en met zorg gebruikt is reeds vervangen door een Canon Powershot 590IS.



                          Groeten
                          Thx Bert,
                          die Canon Powershot 590IS, is dat een goed toestel? Ik hoop minstens even goed dan mijn
                          Canon powershot 610... Op papier ziet het er in elk geval allemaal beter uit (en ik was wel al tevredne over die 610 dus...)
                          Thx!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aankoop Compact vs DSLR: welke gaat het langste mee

                            Oorspronkelijk geplaatst door Filharmoniker Bekijk bericht
                            Thx Bert,
                            die Canon Powershot 590IS, is dat een goed toestel? Ik hoop minstens even goed dan mijn
                            Canon powershot 610... Op papier ziet het er in elk geval allemaal beter uit (en ik was wel al tevredne over die 610 dus...)
                            Thx!
                            Haar vorige was een powershot A75 en nu de 590IS.
                            Ze zijn vergelijkbaar alleen heeft de nieuwe beeldstabilisatie, meer pix, meer zoom en iets minder ruis.
                            Denk zeker een goed toestel prijs/kwaliteit 169 euro, een G reeks is beter maar duurder

                            Groeten

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aankoop Compact vs DSLR: welke gaat het langste mee

                              Oorspronkelijk geplaatst door Bert Docx Bekijk bericht
                              I
                              een Canon G-reeks heeft DSLR kwaliteiten en gaat aldus ook langer mee.


                              Groeten
                              Wat zijn DSLR kwaliteiten?

                              Comment

                              Working...
                              X