Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D300 + ideale lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D300 + ideale lenzen

    Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
    Ik ga graag voor : portret, landschap en onverwachte opnamen van mensen in hun doen en laten. Macro fotografie in de tuin ligt mij ook. Dank voor antwoord.
    Ruim budget:
    Portret: Nikkor 80mm f/1.4
    Landschap en onverwachte opnamen van mensen in hun doen en laten: Nikkor 24-70mm f.2,8
    Macro: Sigma 150mm f/2,8

    Beperkter budget:
    Portret: Nikkor 80mm f/1.8
    Landschap en onverwachte opnamen van mensen in hun doen en laten: 2e hands Nikkor 28-70mm f.2,8
    Macro: Sigma 60mm f/2,8
    ---------------- Ik doe niet meer mee

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D300 + ideale lenzen

      Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
      Ruim budget:
      Portret: Nikkor 80mm f/1.4
      Landschap en onverwachte opnamen van mensen in hun doen en laten: Nikkor 24-70mm f.2,8
      Macro: Sigma 150mm f/2,8

      Beperkter budget:
      Portret: Nikkor 80mm f/1.8
      Landschap en onverwachte opnamen van mensen in hun doen en laten: 2e hands Nikkor 28-70mm f.2,8
      Macro: Sigma 60mm f/2,8
      is wss op details die ik let, maar de 80 1.4 & 1.8 bestaan niet, moet zijn "85mm" ipv "80mm", wel dejuiste grote van diafragmaopening
      Photography helps people to see
      -Berenice Abbott-
      BD1050BE

      Comment


      • #18
        Re: Nikon D300 + ideale lenzen

        85mm inderdaad
        ---------------- Ik doe niet meer mee

        Comment


        • #19
          Re: Nikon D300 + ideale lenzen

          Ideale lenzen zijn in feite lenzen die aan jouw ideaal moeten voldoen. Ik zie hier echter peperdure lenzen als ideale maar niet iedereen heeft +/- 4 tot 5000 eurokes over om over te gaan tot deze ideale aankoop. Volgens mezelf zit er veel tussen de oortjes omdat er steeds wordt aangenomen, hoe duurder hoe beter, wat ik uiteraard niet ga betwisten.

          Persoonlijk bezit ik zelf maar 3 Nikor objectieven, de 50mm 1.8, de 80-200 AF-D 2.8, en de 18-200mm VR. Zijn dit nu de lenzen die ik het minste gebruik. Mijn persoonlijke favorieten zijn :

          - Tamron 17-50mm 2.8
          - Tamron 90mm 1/1 macro 2.8
          - Sigma 50-500mm alias de Bigma.

          Uiteraard op de Nikon D300.

          Als ik prijs vergelijk van m'n favorieten tov Nikor objectieven van dezelfde klasse kan ik me nog een D300 body met grip aanschaffen, en waarschijnlijk nog veel meer extra's...

          Vraag ik mezelf toch even af of deze meerprijs het allemaal waard is. Het is en blijft in 90% van de gevallen nog steeds de persoon die het knopke indrukt en de foto maakt, en die het uiterste uit de kan probeert te halen met zijn persoonlijke voorkeursobjectieven.

          Dit is mijn persoonlijke mening en hopelijk trap ik hiermee niemand op de teentjes . . .

          Mvg,

          Den Door.
          My site : http://www.photografie.be

          Comment


          • #20
            Re: Nikon D300 + ideale lenzen

            Als ik jou was zou ik die dure lenzen achterwege laten. Start met een basisset, en vul daarna aan met betere, gerichte lenzen

            Koop jezelf een16-85 VR (richtprijs 450 EUR) en een macrolens (Nikon 60 mm, Sigma 70 of 150 mm of Tamron 90 mm (350-550 EUR voor deze lenzen). Koop je ook nog een Nikon 50mm /1.8 (100 EUR).

            Deze lenzen zijn niet alleen een pak goedkoper, maar ook compacter en lichter. Je kan jezelf nog altijd die toplenzen later kopen (maar dan zeker zijn dat je het juiste materiaal koopt)
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

            http://supermasj.zenfolio.com

            Comment

            Working...
            X