Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D300 + ideale lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D300 + ideale lenzen

    Ik overweeg serieus om een D300 aan te schaffen en zoals reeds in dit forum gezegd zou ik mij D60 aan mijn zoon geven. Welke drie of vier ? ideale lenzen behoren volgens het forum hier tot de standaard uitrusting ? Met dank voor antwoord !

  • #2
    Re: Nikon D300 + ideale lenzen

    als je budget het toelaat;

    17-55mm 2.8
    70-200mm VR 2.8
    Photography helps people to see
    -Berenice Abbott-
    BD1050BE

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D300 + ideale lenzen

      Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
      als je budget het toelaat;

      17-55mm 2.8
      70-200mm VR 2.8
      En als je nog iets over hebt dan de Micro 105 F2,8 VR.

      Met die drie top lenzen kun je alle soorten van fotografie beheersen.
      mvg
      Antoine

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D300 + ideale lenzen

        Ik ga met bovenstaande berichten mee. Heb de 3 genoemde objectieven en ze zijn fantastisch.
        Dennis

        www.dennisbeekelaar.com

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D300 + ideale lenzen

          Of anders nog het meer ultieme lijstje:

          - 14-24 f2.8
          - 24-70 f2.8
          - 70-200

          en de door Antoine voorgestelde microlens: 105 f2.8

          Allemaal lenzen geschikt voor de toekomst mocht je de stap naar FF wagen.


          Gelukkig zijn er alternatieven zoals een 80-200 lens die beduidend goedkoper is maar dan zonder VR of lenzen van Sigma die zeker ook goed zijn.
          Alles hangt van van budget en type fotografie die je wil gaan doen.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D300 + ideale lenzen

            Of nog een Sigma 10-20, met de Nikkor 17-55 en 70-200 is dat mijn basisset verder nog een 85-1.8 en een 80-400 handig, maar niet echt noodzakelijk voor gewoon fotowerk.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D300 + ideale lenzen

              De ideale objectieven zijn voor iedereen anders. Het hangt af van je budget, je kwaliteits eisen en welke foto's je wilt nemen.

              Laat me je foto's zien en ik zal zeggen met welk objectief dat goed gaat.

              Wil je nog wat meer lezen: m'n artikel: Help, ik zoek een objectief?

              Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D300 + ideale lenzen

                Nikon VR 70-200mm f 2.8 ED (kostprijs + 1700 euro) lijkt mij op het eerste gezicht toch geen lens om uit de hand mee te fotograferen ?
                Hartelijk dank voor al die antwoorden, maar ik ben er nog niet aan uit.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D300 + ideale lenzen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
                  De ideale objectieven zijn voor iedereen anders. Het hangt af van je budget, je kwaliteits eisen en welke foto's je wilt nemen.

                  Laat me je foto's zien en ik zal zeggen met welk objectief dat goed gaat.

                  Wil je nog wat meer lezen: m'n artikel: Help, ik zoek een objectief?
                  Ik ga graag voor : portret, landschap en onverwachte opnamen van mensen in hun doen en laten. Macro fotografie in de tuin ligt mij ook. Dank voor antwoord.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D300 + ideale lenzen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                    Nikon VR 70-200mm f 2.8 ED (kostprijs + 1700 euro) lijkt mij op het eerste gezicht toch geen lens om uit de hand mee te fotograferen ?
                    Hartelijk dank voor al die antwoorden, maar ik ben er nog niet aan uit.
                    Toch wel, ik gebruik ze altijd uit de hand, al dan niet met VR aan.
                    Hubert

                    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D300 + ideale lenzen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                      Ik overweeg serieus om een D300 aan te schaffen en zoals reeds in dit forum gezegd zou ik mij D60 aan mijn zoon geven. Welke drie of vier ? ideale lenzen behoren volgens het forum hier tot de standaard uitrusting ? Met dank voor antwoord !
                      Toch maar even terug komen op je vraag.

                      Op zo een vraagstelling krijg je ook deze antwoorden zoals zij hier zijn gegeven.

                      Tot de ideale standaard uitrusting behoort nu eenmaal:

                      FF camera ------------ DX camera
                      24-70 mm ----------- 17-55 mm
                      70-200mm ----------- 70-200mm
                      macrolens ---------- macrolens

                      Het hangt van je budget af hoe je hiermee omgaat.
                      Wil je top lenzen hebben bij je D300 dan moet je gaan voor de Nikon lenzen.
                      Je kunt zou ook wat schuiven binnen de de aangegeven range.
                      Bijvoorbeeld i.p.v. de 70-200 de 80-200 of als het budget het helemaal niet toelaat een 70-300.

                      De meeste willen op de 1e dag de camera en alle lenzen tegelijk hebben.
                      Dit is niet voor iedereen mogelijk (budget).
                      Ik heb mijn assortiment ook in gedeeltes opgebouwd, je kunt namelijk beter één goede lens op de camera hebben zitten dan drie mindere in de tas.

                      mvg
                      Antoine
                      Last edited by antoine200; 24 oktober 2008, 10:20. Reden: FX gewijzigd in DX

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D300 + ideale lenzen

                        Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                        Tot de ideale standaard uitrusting behoort nu eenmaal:
                        FF camera ------------ FX camera
                        24-70 mm ----------- 17-55 mm
                        70-200mm ----------- 70-200mm
                        macrolens ---------- macrolens
                        De makrolens vind ik geweldig subjectief als ideale lens, ik heb er totaal geen belangstelling voor, maar wel weer voor een UWA.

                        Waar FX staat moeten we waarschijnlijk DX lezen.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D300 + ideale lenzen

                          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          De makrolens vind ik geweldig subjectief als ideale lens, ik heb er totaal geen belangstelling voor, maar wel weer voor een UWA.

                          Waar FX staat moeten we waarschijnlijk DX lezen.
                          Goed opgemerkt.
                          Natuurlijk moet daar staan DX.
                          T.a.v. die macrolens daar kan ik mij ook wel in vinden, zo ook heb ik totaal geen belangstelling voor UWA.
                          mvg
                          Antoine

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D300 + ideale lenzen

                            Als budget beperkt is kan je natuurlijk ook gaan voor:
                            - 16-85VR + 70-300VR (Nikon VR)
                            - Tamron 17-50/2.8 + Sigma 70-200/2.8 (Niet Nikon en lichtgevoelig)
                            Hubert

                            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D300 + ideale lenzen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                              Nikon VR 70-200mm f 2.8 ED (kostprijs + 1700 euro) lijkt mij op het eerste gezicht toch geen lens om uit de hand mee te fotograferen ?
                              Hoe dacht je er dan mee te fotograferen? Ik zal echt niet altijd mijn statief overal mee naar toe zeulen. Deze lens is gewoon te gebruiken, waar t'ie ook voor gemaakt is!

                              'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                              Comment

                              Working...
                              X