Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 1000D 18-55 IS Kit goedkoper dan body!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EOS 1000D 18-55 IS Kit goedkoper dan body!

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
    Ik werk niet bij MM, integendeel. Maar deze beschuldiging is wel erg zwaar.
    Als je daar zo zeker van bent, waarom dien je dan geen klacht in?
    Er wordt (niet alleen) daar vaak hersteld materiaal verkocht (vaak toch al een tijdje bij een klant geweest) als nieuw. Ze steken het zelfs niet weg dat dat zo is.
    Het is daarom dat ik niet koop bij dergelijke ketens en graag 10-15€ meer uit geef op een bedrag van om en bij de 600 a 700 euro.

Dat dit niet de stempel tweedehands heeft, klopt, ik bestempel het gewoon zo even. En ben ervaringsdeskundige en ben natuurlijk gaan klagen bij die winkel enzovoort enzovoort....

Ik koop voortaan zo'n toestellen in een winkel waar ze het voor mij uit de verpakking nemen en zo kan ik dus controleren of het wel degelijk nieuw is. Ok, mijn EOS 450d heb ik 15€ duurder betaald. So what.

Jan

Comment

Zoals je zegt : niet alleen daar.

Denk je nou echt dat herstelde toestellen (nieuw omgeruild) worden weggegooid? En alleen door MM opnieuw verkocht? Neen, die worden na eventuele herstelling eerst nieuw verpakt en daarna terug door de kleinhandel verdeeld, dus MM, maar ook je winkel waar je in vol vertrouwen koopt. Hoe kan je als klant (of als verkoper?) trouwens weten dat de nieuwe doos, omringd met plastic folie en volledig luchtdicht, gebruikt materiaal bevat?

Tja, als je zo gretig bent om je nieuwe (sic) toestel in je handen te houden en niet wil wachten op een nieuwe levering en dan maar genoegen neemt met een reeds geopende doos ......

Je kan ervaringsdeskundige zijn, maar volgens mij is je stelling net iets te kort door de bocht.

Nu ja, MM staat ook niet erg hoog in mijn vaandel

Comment

Toegegeven, 't was een beetje kort door de bocht.....

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mauske Bekijk bericht
          Bij Konijnenberg issie ook €389,- incl kitlens
          Dat was dan denk ik maar tijdelijk? De body staat nu op de site voor 363 euro en met de kitlens erbij voor 447,39 euro.
          Nikon D90 18-105mm VR

Comment

Voor een internetshop zijn dat pure afzetters: heb effe de prijzen van enkele toestellen bekeken en dan concludeer je al snel dat de prijzen in Media Markt gewoon consequent lager zijn...
            http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mezzaluna Bekijk bericht
              Dat was dan denk ik maar tijdelijk? De body staat nu op de site voor 363 euro en met de kitlens erbij voor 447,39 euro.
              Op de nederlandse site staat die aan 389€ maar niet op de belgische.

En MM is niet de schuldige want de firma "refurbished" het materiaal en brengt het terug in omloop.
              De kleine fotohandelaar als ook grote ketens hebben "hernieuwd" materiaal in stock.

Comment

En op zich is er niets mis met een refurbished toestel: het werd helemaal gecontroleerd door de firma in kwestie...
                http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door prisma Bekijk bericht
                  Op de nederlandse site staat die aan 389€ maar niet op de belgische.
                  Oh, oké dat verklaart veel. Dan heb ik niks gezegd.
                  Nikon D90 18-105mm VR

Comment

Is wel via duitsland 365€ 21€ verzendkosten

Iemand beter ?

Comment

Amaj zeg, ik had niet gedacht dat de prijzen zo snel zouden dalen.
                      Ik heb een 1000D in de mediamarkt in hasselt gehaald, toen stond de kit (body met 18-55) op €450. Daarbij kocht ik nog een 55-200, 2UV-filters, een lowepro-tas, 4GB SDHC. Aan de kassa heeft me dat toch €715 gekost. Bij nader inzien is het dus het voordeligst om echt zo veel mogelijk in kit te kopen... (met tas etc. erbij).
                      Body: Canon EOS 1000D, Canon EOS 60D
                      Lenzen: Canon EF-S 18-55mm 3.5-5.6 IS, Canon EF 50mm 1.8 II, Tamron 55-200mm 4-5.6, Canon EF-S 18-135 IS

Comment

Working...
                      X