Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji S5 Pro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Fuji S5 Pro

    Oorspronkelijk geplaatst door RuZ Bekijk bericht

    Weet er iemand of de verhouding bij de S100fs 3:2 is? Want bij m'n S7000 is dat 4:3 en dat stoort me toch wel.
    De foto verhoudingen zijn 3840x2880 pixels dus 4:3 bij een compressie van 1:6. Je kunt ook fotograferen in de verhouding 3:2 met 4032 x 2688 pixels en een compressie verhouding van 1:12.
    Respectievelijk Fine en Normal kwaliteit.

    Comment


    • #17
      Re: Fuji S5 Pro

      Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
      Zowel de D200 als de S5(zelfde behuizing) hebben geen live view, dus klopt niet.
      Vreemd. Op deze site is er wel sprake van live view:


      Klopt die info dan niet?
      Fuji FinePix S100fs

      Comment


      • #18
        Re: Fuji S5 Pro

        De S5pro heeft GEEN liveview wat deze of gene website ook mogen beweren

        Het citaat gevonden;:
        Een groot voordeel van het LCD-scherm is de mogelijkheid om de scherpstelling en compositie te controleren door 30 sec.Live View.

        De naam Liveview is hier totaal verkeerd gekozen en is eigenlijk bedrog

        Comment


        • #19
          Re: Fuji S5 Pro

          Die 30seconden (was) is al mogelijk met een fujiS3. Dus zo slecht is de benaming Live View niet gekozen. Ik bedoel, het was al mogelijk bij fuji voordat andere merken zoiets aanboden.
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

          Comment


          • #20
            Re: Fuji S5 Pro

            Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
            De S5pro heeft GEEN liveview wat deze of gene website ook mogen beweren

            Het citaat gevonden;:
            Een groot voordeel van het LCD-scherm is de mogelijkheid om de scherpstelling en compositie te controleren door 30 sec.Live View.

            De naam Liveview is hier totaal verkeerd gekozen en is eigenlijk bedrog
            Fuji spreekt van 30s Life View. Wat is daar verkeerd aan gekozen of bedrog?
            Het is een geweldige camera en wie de moeite neemt om de juiste instellingen te kiezen krijgt een dynamisch bereik waar de meeste camera's bleek van worden.

            Comment


            • #21
              Re: Fuji S5 Pro

              Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
              Fuji spreekt van 30s Life View. Wat is daar verkeerd aan gekozen of bedrog?
              Het is een geweldige camera en wie de moeite neemt om de juiste instellingen te kiezen krijgt een dynamisch bereik waar de meeste camera's bleek van worden.
              Ik heb toch de camera zelf niet in twijfel getrokken? Ik weet dat de DR van deze camera beter is dan menig andere DSLR op de markt en overweeg nog steeds een S5 naast mijn D300.

              Comment


              • #22
                Re: Fuji S5 Pro

                feit is , wat verwacht je van live view hé, is geen bridge-model functie, trouwens geen enkele DSLR heeft dit vr het moment (funtie vglbaar met bridge). Eerlijk gezegd heb ik dit op een DSLR nog niet als een gemis ervaren, maar da's persoonlijk. Ik had een D300, nu D700, beiden met zogezegde live view, maar ik heb dit nog nooit echt gebruikt.

                Nu, ik heb ook de S5 gehad en vond het een fantastische "point&shoot" camera, het voordeel is dat als je in JPEG's shiet , dat als je in de meeste standaardsituaties fotografeert, de foto's recht uit de camera er meer dan ok uitzien. Ik bedoel hiermee, omwille van de fuji-kleuren, DR kun je eigenlijk deze camera gemakkelijk wenden voor foto's zonder veel nabewerking (dit is waar de TS op stuurt denk ik..) in jpeg. Uiteraard kan je ook in RAW fotograferen, maar vgls mij minder van toepassing nr de TS toe..
                Photography helps people to see
                -Berenice Abbott-
                BD1050BE

                Comment


                • #23
                  Re: Fuji S5 Pro



                  Lijkt me een aangenaam prijsje

                  Comment

                  Working...
                  X