Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji Europe over snelheid Fuji S100sf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji Europe over snelheid Fuji S100sf

    Ik had beloofd het antwoord van Fuji Europea, gekregen d.t.v. Fuji Nederland, over de snelheid van de Fuji S100sf hier neer te leggen. In de discussies hierover met vooral Viewfinder staakte het over de gegevens inzake de snelheid van "wegschrijven" na scherpstellen van de Fuji S100sf bridge vanwege ontbreken van gegevens. Dit terwijl deze gegevens wel bij de S9600 werden vermeld in de spec's.

    De Nikon D3 top van Viewfinder had vgls de spec's een wegschrijfsnelheid van 38/1000 sec en dat zou zeker niet verkeerd zijn. Zo te lezen doet de nieuwe generatie bridge Fuji S100sf op dit aspect met 10/1000 sec zeker niet onder.
    Vergelijk ik dat met m'n oude compactje met 300/1000 dan is de S100sf zo'n 30 X sneller op dit onderdeel. En de hier velgelezen kreet een DSRL is altijd sneller" moet misschien toch wat genancuanceerd worden met de volgende generaties bridges op komst.

    Zie onderstaand het antwoord van Fuji Europe met conclusie van Fuji Nederland daaronder:


    Beste heer,
    Ik heb het onderstaande bericht ontvangen omtrend uw vraag:

    the exposure-time (without AF-time) of the S100FS is 0,01sec. as well, but the whole
    “picture taking time” depends on the AF situation and brightness of
    the subject. In dark situations the AF time is longer, so the whole time of taking the picture is longer.
    Combined with a fast storage card, the S100FS has a faster work flow because the new
    CCD and RP processor have a high speed data processing.
    The DSLR D60 is not as fast , but the D200 is faster.

    Conclusie:
    De afdruk snelheid van de S100fs is gelijk aan die van de S9600 0,01 sec.
    De S100fs is in het gebruik sneller dan de S9600, door de combinatie van de nieuwe Super CCD HR VIII en de Real Photo processor III, zeker in combinatie met snelle geheugenkaarten.
    De Fujifilm S5pro (Gebasseerd op de Nikon D200, maar uitgerust met o.a. de Super CCD SR en de Real Photo processor ) zal in totale werktijd sneller zijn. (ook een ander prijskaartje )

    Ik hoop dat uw vraag naar tevredenheid is beantwoord en dat u overtuigd bent van de mogelijkheden van de Fujifilm Finepix S100fs.

    Met vriendelijke groet,

    .........

  • #2
    Re: Fuji Europe over snelheid Fuji S100sf

    Netjes Freek, je hebt hier behoorlijk wat werk in gestoken
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Fuji Europe over snelheid Fuji S100sf

      hoi,

      Ik ben gewend om niet alles voor zoete koek aan te nemen, zeker niet toen jij en Viewfinder de kwaliteiten vd s100sf hier toonden. Het is hier af en toe voelbaar "not done'" om aan de stoelpoten vd gewone DSRL's te zagen als bridge zijnde. Maar tijden kunnen veranderen en veel glaswerk is duur, lastig op pad, zwaar e.d. en dan laat Viewfinder, niet gehinderd door d emotie, toch maar blijken dat hij voor z'n vak vaak grijpt naar de Fuji.

      groet

      Comment


      • #4
        Re: Fuji Europe over snelheid Fuji S100sf

        Ik heb de initiele discussie niet gezien maar wat je hier zegt en wat Fuji jou zegt komen zo op het eerste zicht toch niet overeen. En ik weet eigenlijk ook niet echt wat je wil bewijzen?

        Fuji heeft het eigenlijk niet echt over wegschrijfsnelheid. Alleen dat deze op de S100FS sneller is dan op de 9600. Wat eerlijk gezegd niet uitzonderlijk is.

        Wegschrijfsnelheid daarvan kan je cijfers vinden op dpreview. En daar is de D60 sneller dan de Fuji. Maar is het dat wel waarover je het wil hebben?

        Algemene snelheid van een body in gebruik dat kan je bij imaging resource vinden.

        Opstarten: nikon snelst
        Buffer terug leeg: nikon wint
        Autofocus: nikon wint
        shot to shot: moeilijk om echt een winnaar te kiezen want hangt van situatie af maar laat ons zeggen gelijke stand.

        Al bij al denk ik niet dat de snelheid van werken bij beide camera's een probleem is buiten sport fotograferen met AF bij de Fuji dat wordt iets lastiger.

        Maar nu weet ik nog steeds niet wat er hier eigenlijk moest bewezen worden maar dan heb je toch al een overzichtje van wat er allemaal te vinden is gewoon op het net.

        Comment


        • #5
          Re: Fuji Europe over snelheid Fuji S100sf

          Lees het andere draadje hier er maar op na, dan wordt er meer duidelijk.

          topic: Afdrukvertraging Fuji S100sf

          Comment


          • #6
            Re: Fuji Europe over snelheid Fuji S100sf

            Ik denk dat Viewfinder dit antwoord hier heeft gemist.

            Comment


            • #7
              Re: Fuji Europe over snelheid Fuji S100sf

              Afdrukvertraging is iets anders dan wegschrijfsnelheid.
              Als je sport-pro wilt zijn: NIkon d3 of d700 of d2x etc.
              Als je een handzaam digitaaltje wit zijn er genoeg toestellen met aanvaardbare shutterlag.Mijn Fujifil F10 van 3 of 4 jaar oud is dan al zeker niet hinderlijk langzaam.
              Met name bij situaties waar snelle AF in combinatie met 7-10 opnames per seconden en nihile shutterlag, zullen dslrs het de komende tijd nog wel winnen, alhoewel een electronische sluiter die geen spiegelbewegingen vraagt in theorie sneller kan zijn. Zo neemt de nieuwe Canon 5DII 30 beelden per seconde op in hd tv kwaliteit. Volgens de gangbare digitale wetten heb je dan over 2 jaar 10 a 20MP in dezelfde snelheid.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment

              Working...
              X