Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Metring

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Metring

Het zal me afgeraden worden, even kan ik niet anders maar mijn besluit staat zo goed als vast... het wordt een d300...
    ik zal het nog even met de standaard kitlenzen moeten doen Nikon 18-55 55-200 Niet VR

Nu vroeg ik me af... gezien de metingen zo goed zijn met de D300 of dit ook zo zal zijn met die standaard lenzen... zal de goede metring dezelfde witbalans kunnen bieden met die lenzen?

ik ben confused want er wordt veel gezegd: lenzen zijn belangrijker dan de body...maar wat als de body goed is... gaan die lenzen dan mee in de goede richting?

high 5
    Nikon D300

Re: Metring

Beste,

Je kan niet misdoen met een D300 aan te kopen, het is een heerlijk toestel, I it.
    De metingen door eender welke lens is even goed wat de witbalans betreft.
    Ook het scherpstelpunt heeft geen invloed of je nu met lens A of B werkt.

Er is uiteraard een verschil in lenzen naar lichtsterkte, bokeh, ... maar welke te kiezen is eerder een persoonlijke keuze zoals, heb ik zoom nodig (200mm) of toch liever meer breedhoek (17mm).

Alles hangt af van het soort fotografie je wil doen en daar kan men hier maar ook een goeie winkel van dienst zijn.

Comment

[QUOTE=Matheww_1;2022973
      ...maar wat als de body goed is... gaan die lenzen dan mee in de goede richting?

high 5[/QUOTE]

Nee....

Comment

De door jou genoemde lenzen zijn op zich helemaal niet zo slecht, alleen geen serieuze partij voor de D300.
        Misschien is het een idee om een bijna nieuwe D300 over te nemen van iemand die overstapt naar de D700; wellicht dat je dan binnen je budget wat meer passende lenzen kunt bemachtigen.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
          De door jou genoemde lenzen zijn op zich helemaal niet zo slecht, alleen geen serieuze partij voor de D300.
          Misschien is het een idee om een bijna nieuwe D300 over te nemen van iemand die overstapt naar de D700; wellicht dat je dan binnen je budget wat meer passende lenzen kunt bemachtigen.
          goed gedacht maar waar vind je zo iemand? en is dat dan ook betrouwbaar?
          Nikon D300

Comment

Working...
          X