Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Liion batterij oplanden als die nog niet leeg is?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Liion batterij oplanden als die nog niet leeg is?

Ik heb een Canon powershot g3 en als ik een tijdje de kamera gebruikt heb en ik wil dan weer eens naartoe, en de batterij is dan nog niet leeg kan ik hem dan veilig aan de lader doen om heb weer volledige op te laden,of moet die dan helemaal leeg zijn?
    William
    Canon 10D met ef28-135.usm is.

Normaal gezien hebben NiMH batterijen geen last meer van het "geheugen effect", maw kan het normaal gezien geen kwaad om ze op te laden voor ze helemaal leeg zijn. Ik zou echter af en toe ze eens voledig laten leeglopen, en fdan weer opladen, dit is steeds goed voor dit soort batterijen. By the way, er bestaan batterij laders welke je batterijen eerst kunnen ledigen voor ze beginnen op te laden...
    Canon met glas...

Comment

Hallo weetikveel,

Ik werk al een aantal jaartjes met de Li-ion batterijen van o.a. Canon.
      Nomaal gezien kan het terug opladen alvorens ze helemaal leeg zijn geen probleem opleveren. Ik doe het dus ook heel geregeld.
      Maar zoals DaveMoi al meldde, af en toe moet je ze ook eens "leegschieten" ...

Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Ik heb in Duitsland eens een Annsman snellader gekocht.
        Wel daar zit een knopje op om te ontladen...
        Dus je drukt dat ontlaadknopje in en de batterijen worden volledig ontladen voor ze opgeladen worden. Dit duurt natuurlijk wel veel langer he.
        Maar het is idd niet nodig om ze iedere keer te ontlanden, zoals hier al verteld is.

Comment

Hallo, DaveMoi en mic hebben het over NiMH en niet over de vraag mbt Li-ion accu.