Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat scheelt mer met mijn pentax?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wat scheelt mer met mijn pentax?

Oorspronkelijk geplaatst door Nielsken Bekijk bericht
    ik kocht deze inderdaad 2de hands.

Ik zal best even binnen springen bij de plaatselijke fotozaak zeker?
    Kan je de vorige eigenaar niet eerst eens om advies vragen? Of hij dat probleem ook had en wat hij eraan deed. Indien het toestel verkocht werd alsof het zich in perfecte staat bevond kan je mss een tegemoetkoming overeenkomen indien er kosten mee gemoeid gaan zijn om alles in orde te brengen. Allez, laat ons hopen dat het aan het type batterijen ligt dat je tot nu probeerde...

ik heb idd een setje GP's.
    Ik heb daarop de batterijen van mijn vader eens geprobeert en die houden het niet langer uit. Dit zijn er van panasonic 2800.

Van zodra ik een nieuw setje batterijen erin steek, staat het batterij icoontje al op halve batterij. Dit is niet normaal dacht ik.
    Zeker niet normaal. Beste test zou allicht met een koppel CR-V3s zijn. Als je die nieuw uit de doos gebruikt en je krijgt hetzelfde probleem ben je zeker dat er iets scheelt...

Ook al is de camera niet meer in garantie, zouden ze dit nog kunnen maken?
    Dat ze het nog zullen kunnen maken betwijfel ik niet. Alleen kan het wel zijn dat de kostprijs buiten verhouding staat met wat je aan de camera tweedehands betaalde. Best eerst bestek laten opmaken, en pas nadat je een redelijke offerte krijgt je ok geven voor de reparatie. Ik liet m'n *istDS een jaartje geleden repareren en toen kostte me dat meer dan 250 EUR! Maar die had wat teveel stof en vocht gezien en de electronica werkte niet zo goed meer, dus vervingen ze alles. Had ik toen eerst gevraagd wat het me zou kosten had ik mss de reparatie niet laten uitvoeren, maar ik rekende op eenzelfde bedrag als een gelijkaardige reparatie van m'n analog twee jaar eerder, en die kostte toen 75 EUR. Maar dat was buiten de veel complexere electronica gerekend...

Anders wel jammer, want de DL is best wel een leuke camera. Maar zoals ik zei, wacht nog even met een besluit tot je een setje CR-V3's in het toestel probeerde...

Good luck!

Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Ik ben twee weken geleden vrijdagochtend op weekend vertrokken en teruggekomen op maandagavond en ik heb slechts 1 setje batterijen moeten gebruiken... Toch ruim 500 foto's genomen waarvan toch wel een redelijk aantal met flits genomen...

Na 2 minuten uitvallen is echt niet normaal... Mijn batterijen waren van Memorex 2800

Comment

Heb me net een nieuw setje batterijen gaan kopen. Panasonic 2600.

Deze zijn nu aan het opladen.
        Ik laat iets weten of er verandering is.

Comment

Een aantal jaren geleden had de fuji S7000 een soortgelijk probleem.
          Bij de nieuwere serie's was het hersteld.
          Als je in deze een [te] groot geheugenkaartje deed,dan waren de accu's [AA] ook zo leeg!
          Misschien eens kijken of het geheugenkaartje de boosdoener is?

gr.ron.
          http://exhi-fotografie.nl

Comment

mijn ouders hebbben dit ook gehad met hun oude HP 735
            na 2-3 foto's batterijen plat , was wel door ouderdom dat deze dat deed

Comment

nieuw setje batterijen aangeschaft en uitgetest.

Mijn camera gaat tot hiertoe langer mee. Ik heb er al 60 foto's mee genomen ende batterij is nog vol.

Conclusie: Die GP batterijtjes zijn niets waart. Het zal inderdaad aan het spanningsverschil liggen.

Aan iedereen: Bedankt voor de nuttige hulp. Dit is een fantastisch forum voor de digitale fotograaf!

Bedankt

Comment

Discussie verplaatst want in de fotohoek hoorde dit niet echt thuis.
                Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

------

Comment

Mijn pentax is weer in perfecte conditie.

Er zal onderaan de batterij input een metalen plaatje los. Deze is vervangen in de fabriek.

Zalig toestel.

Comment

Zalig toestel.
                      Spijtig dat je het hier verkoopt dan
                      Mvg,David
                      [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

Comment

Working...
                      X