Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overstap compact naar DSLR: canon 400D ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overstap compact naar DSLR: canon 400D ???

    Goeievond allemaal!

    Ik heb besloten de stap te maken en over te stappen naar een DSLR toestel, nu was mijn vraag of de Canon 400D een goede keuze is? Ik heb interesse voor sportfotografie, reisfotos (landschappen) en evenementen (concerten, enz.).
    Een tweede vraagje is of de kit lens voldoende is voor mijn interesses (als beginnend hobby fotograaf) of zou ik mij beter een extra lens aanschaffen en zoja dewelke???

    alvast bedankt
    Swiff

  • #2
    Re: Overstap compact naar DSLR: canon 400D ???

    De Canon 1000D is iets moderner en wordt met IS kitlens geleverd, die een zeer behoorlijke beeldkwaliteit levert.
    Hiermee kan je al aardig wat doen.
    Voor sport heb je waarschijnlijk wat meer tele nodig, Canon heeft daarvoor ook wel wat redelijke en niet enorm dure opties.
    Voor concerten (kunstlicht?) heb je iets lichtsterks nodig, een 50 f1.8 is goedkoop, meer tele gaat dan wel in de papieren lopen.......

    Dus, samenvattend , met de kitlens kan je niet alles doen, voor reisfoto's en landschappen voldoet hij goed, voor de andere wensen zal je toch wat meer
    aan lenzen moeten besteden.

    Niet vergeten/onderschatten m uit een DSLR goede foto's te halen is gewoon wat basiskennis nodig, op de automaat gaat het tegenvallen.
    Last edited by Keeskanon; 11 oktober 2008, 21:43.

    Comment


    • #3
      Re: Overstap compact naar DSLR: canon 400D ???

      Een 1000D of 450D + EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS is een heel goede set om mee te beginnen, en dan kan je later nog altijd beslissen of je andere lenzen met betere eigenschappen nodig hebt.

      Voor concerten heb je lichtsterke lenzen nodig, een 70-200 f2,8 is daarvoor bijvoorbeeld een heel goede keuze. Die lens kan je ook heel goed gebruiken voor sportfotografie.
      Maar zo'n lens is wel erg duur...

      Als ze binnen een paar jaar DSLR's maken die op iso 6400 niet teveel ruis hebben, dan kan je met een kitlens + een relatief goedkope 55-250 ook gemakkelijk concertfoto's maken.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment

      Working...
      X