Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50d of 5d tweedehands

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 50d of 5d tweedehands

Bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb er nog eens goed over nagedacht en alle voor- en nadelen voor mij van beide camera's naast elkaar gezet en ik ga toch voor de 50D. Vooral omdat ik denk dat de snelheid mij zo af en toe heel goed van pas kan komen en die sensorreiniging lijkt me toch ook wel erg fijn. Daarnaast zijn er toch een paar features die ik toch ook wel vindt meewegen in de voordelen tov. de 5D.
    Mvg, Bart
    http://www.bartzijlstra.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BjZ Bekijk bericht
      Bedankt voor jullie reacties.
      Ik heb er nog eens goed over nagedacht en alle voor- en nadelen voor mij van beide camera's naast elkaar gezet en ik ga toch voor de 50D. Vooral omdat ik denk dat de snelheid mij zo af en toe heel goed van pas kan komen en die sensorreiniging lijkt me toch ook wel erg fijn. Daarnaast zijn er toch een paar features die ik toch ook wel vindt meewegen in de voordelen tov. de 5D.
      sensorreiniging is leuk ...maar vergis je niet, je zal toch na een tijdje merken dat je camera stof vertoont. Ik ben nog zo voorzichtig als ik mijn lenzen verwissel waar ik dit doe en heb nu op mijn foto's toch veel stof gemerkt (bij een 1D mark III die ik sinds maart heb) ..is iets wat spijtig genoeg ook bij camera's met stofreinigingssystemen voorkomt ...dus je zal er mee moeten leren leven of sensore (laten) kuisen

Comment

Zo ben ik dus aan het twijfelen tussen een 50D en een 1D Mark II...
        Misschien ook een optie voor jou, want ik vind dat de "best of both worlds" (1,3 crop)

Welke zijn dan nog de -grote- verschillen tussen deze twee?

De Megapixelrace acht ik niet meteen nodig, hoewel meer en beter altijd mag.
        Hij heeft geen live-view, maar is hij voor de rest niet beter dan de 50D?

En tweedehands zelfs een lagere prijs, want bij de 50D moet er nog een grip bijkomen...
        Fotogallery
        My Pictureblog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
          sensorreiniging is leuk ...maar vergis je niet, je zal toch na een tijdje merken dat je camera stof vertoont. Ik ben nog zo voorzichtig als ik mijn lenzen verwissel waar ik dit doe en heb nu op mijn foto's toch veel stof gemerkt (bij een 1D mark III die ik sinds maart heb) ..is iets wat spijtig genoeg ook bij camera's met stofreinigingssystemen voorkomt ...dus je zal er mee moeten leren leven of sensore (laten) kuisen
          Ja, ik begrijp dat de sensorreiniging geen garantie is voor een altijd schone sensor, maar het zal toch wel helpen de sensor wat beter en langer schoon te houden, na een tijdje zal echte reiniging toch wel nodig zijn ja. Maar bedankt voor de tip, ik zal nog steeds voorzichting zijn met het lenzen wisselen.

En de Mark 1D, ja dat is me toch een stapje teveel van het goeie. Overigens vindt ik het ook wel fijn dat de camera niet te groot is. Een grip zal ik er voor de 50D ook niet bij kopen. Maarja, das natuurlijk weer persoonlijk. Morgen ga ik eens naar de winkel.
          Mvg, Bart
          http://www.bartzijlstra.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BjZ Bekijk bericht
            Ja, ik begrijp dat de sensorreiniging geen garantie is voor een altijd schone sensor, maar het zal toch wel helpen de sensor wat beter en langer schoon te houden, na een tijdje zal echte reiniging toch wel nodig zijn ja. Maar bedankt voor de tip, ik zal nog steeds voorzichting zijn met het lenzen wisselen.
            De sensorreiniging helpt om het grote en zware stof van de sensor te halen.
            Kleine stofjes krijg je daar niet af.
            Paar maanden geleden had ik een castingshoot. Tijdens de shoot kreeg ik een dikke zwarte vlek op mijn foto's, die was er na 1 keer censor-reinigen weer af. Voor je censor helemaal proper te krijgen moet je scotchtape, swabs, .. gebruiken. Een lenspen senorklear is ook wel handig.

Comment

Working...
            X