Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 40D inzoomen in playback

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 40D inzoomen in playback

    Ik zit met nog een klein maar irritant probleempje dat ik niet vind. Als ik een foto neem wordt de playback er na afgespeeld. Afhankelijk van de instelling: 2sec, 4sec, vast,..) met gekozen weergave (enkel foto, foto+histogram,...)

    Het probleem is dat ik direct wil kunnen inzoomen op de foto. Dit lukt me dus niet. Ik moet dus eerst nog eens op de playbackknop duwen alvorens ik kan inzoomen, zelfs als de playback op vast staat na het nemen van de foto.

    Is dit niet mogelijk of zie ik ergens een instelling over het hoofd?

  • #2
    Re: Canon 40D inzoomen in playback

    als je een foto neemt, wordt deze enkele sec. op het schermpje zichtbaar...
    om de foto te bekijken moet je daarna op de 'links-ondertoets drukken' en dan kun je inzomen..
    dat is bij alle cams toch zo..mvg.
    Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

    http://pallenhoven.be

    Comment


    • #3
      Re: Canon 40D inzoomen in playback

      Oorspronkelijk geplaatst door Troske Bekijk bericht
      Ik zit met nog een klein maar irritant probleempje dat ik niet vind. Als ik een foto neem wordt de playback er na afgespeeld. Afhankelijk van de instelling: 2sec, 4sec, vast,..) met gekozen weergave (enkel foto, foto+histogram,...)

      Het probleem is dat ik direct wil kunnen inzoomen op de foto. Dit lukt me dus niet. Ik moet dus eerst nog eens op de playbackknop duwen alvorens ik kan inzoomen, zelfs als de playback op vast staat na het nemen van de foto.

      Is dit niet mogelijk of zie ik ergens een instelling over het hoofd?
      Dit is niet mogelijk.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 40D inzoomen in playback

        Oorspronkelijk geplaatst door The Fish Bekijk bericht
        dat is bij alle cams toch zo..mvg.
        Misschien bij alle Canons, bij niet bij alle camera's.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Canon 40D inzoomen in playback

          Zet hem op liveview dan kan je inzoomen voor dat je de foto neemt.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 40D inzoomen in playback

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Misschien bij alle Canons, bij niet bij alle camera's.
            Imo kan dit ook niet bij Nikon.
            Ik denk dat TS bedoeld dat direct na het nemen van de foto, op het scherpstelpunt wordt ingezoomd.
            Nikon kan je wel programmeren zodat je, in playback mode, door een druk in het midden van de "joystick"(feitelijk joyknop) een bepaalde factor inzoomd. Dit is wel in het midden en niet noodzakelijk het scherpstelpunt.
            Hubert

            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 40D inzoomen in playback

              Bij fuji (S5) kun je dmv een knop, volledig inzoomen op de ogen, als deze een gezicht detecteerd.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 40D inzoomen in playback

                Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                Ik denk dat TS bedoeld dat direct na het nemen van de foto, op het scherpstelpunt wordt ingezoomd.
                Bij mijn Minolta 7D kan ik direct inzoomen na het nemen van een foto. Als ik dit doe bij mijn 40D dan floept het beeld weg en moet ik terug op playback duwen alvorens ik kan inzoomen.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 40D inzoomen in playback

                  Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                  Imo kan dit ook niet bij Nikon.
                  Ik denk dat TS bedoeld dat direct na het nemen van de foto, op het scherpstelpunt wordt ingezoomd.
                  Nikon kan je wel programmeren zodat je, in playback mode, door een druk in het midden van de "joystick"(feitelijk joyknop) een bepaalde factor inzoomd. Dit is wel in het midden en niet noodzakelijk het scherpstelpunt.
                  dit schrijft de TS:

                  Het probleem is dat ik direct wil kunnen inzoomen op de foto
                  de playbackknop duwen alvorens ik kan inzoomen,
                  Dus zelf inzoomen, zonder eerst iets anders te doen, dat is exact wat je met de 4-weg selecter doet op een D300, als je dat wilt. en niet op het centrale punt maar op scherpstelpunt, maar misschien kun je dat ook nog wel anders instellen, maar ik vind het zo prettig, dus zoek ik er niet naar.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment

                  Working...
                  X