Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon A520 defect?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon A520 defect?

    Hallo iedereen,

    Ik heb een simpele Canon A520 camera maar mijn dochtertje heeft deze laten vallen en nu zijn alle fotos die ik neem zeer donker tot bijna zwart. Uiterlijk is er aan de camera niets te zien en ook het bekijken van reeds eerder genomen fotos lukt perfect.
    Is het de lens die stuk is? Kan zoiets hersteld worden en indien ja, is het de moeite om dit te laten herstellen?

    Alvast bedankt voor jullie hulp.

    Groeten

    Tom

  • #2
    Re: Canon A520 defect?

    Heb dit probleem ook ooit gehad met een olympus compact. Dacht dat ie rijp was voor de sloop, maar voor alle zekerheid eens mee naar de winkel geweest. Blijkbaar waren er door de schok wat (fabrieks)instellingen verloren gegaan. De winkelier heeft er dan nieuwe firmware opgezet en het probleem was opgelost.
    Althans, dat was de uitleg die mij gegeven werd.
    Hopelijk is het voor jou ook zoiets

    gr.
    D
    Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

    Comment


    • #3
      Re: Canon A520 defect?

      Net even gekeken naar mijn A520. Aan de zijkant van de camera zit een klepje waarachter een batterij zit (deze kan door de klap even geen contact hebben). Deze zorgt ervoor dat alle instellingen opgeslagen blijven. De batterij heb ik er net uit gehaald en er weer in gedaan. het eerste wat ik moest doen was de datum en tijd instellen, daarna kon ik gelijk goede foto´s maken op "auto" modus.

      Wat het wel is zou ik niet durven te zeggen Misschien dat het diafragma dicht blijft zitten door de klap? Of is het juist open? Ik ben een leek, dus misschien zeg ik wel iets wat helemaal nergens op slaat.

      Danny
      Canon EOS 1000D + EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS

      Comment


      • #4
        Re: Canon A520 defect?

        Het batterijtje heb ik reeds verwijderd zonder resultaat.
        Ik vrees dat ik stilletjesaan mag uitkijken naar een nieuw toestel

        Comment

        Working...
        X