Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vertraagd afgaan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vertraagd afgaan

    Sinds kort merk ik dat mijn 40D een fractie van een seconde vertraagd reageerd als ik een foto maak.
    De foto is scherpgesteld ik druk af en dan merk ik die vertraging . En dit bij al mijn lenzen.

    Heeft iemand een idee wat dit kan zijn ???


    groeten,


    Rudy
    Mvg,
    Rudy
    www.vogelsvanbelgie.be

  • #2
    Re: vertraagd afgaan

    Sluitersnelheid?
    Mvg Tim

    Comment


    • #3
      Re: vertraagd afgaan

      Het ligt ook niet aan de sluitersnelheid, Hij heeft dit op alle snelheden alsook op automatisch.
      het is alsof de knop niet goed reageerd. Aangezien ik veel aan vogelfotografie doe is net die fractie van een seconde soms belangrijk.

      Rudy


      www.vogelsvanbelgie.be
      Mvg,
      Rudy
      www.vogelsvanbelgie.be

      Comment


      • #4
        Re: vertraagd afgaan

        Oorspronkelijk geplaatst door vvb Bekijk bericht
        Het ligt ook niet aan de sluitersnelheid, Hij heeft dit op alle snelheden alsook op automatisch.
        het is alsof de knop niet goed reageerd. Aangezien ik veel aan vogelfotografie doe is net die fractie van een seconde soms belangrijk.

        Rudy


        www.vogelsvanbelgie.be
        gewoon als test: druk de sluiter eens langzaam in, en zie eens of je kracht moet zetten om je foto te maken. Normaal druk je en maakt ie de foto. Misschien nu niet als je niet genoeg druk zet, en lijkt het dan alsof hij de foto vertraagd maakt. Dan zou het je sluiterknop kunnen zijn.
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • #5
          Re: vertraagd afgaan

          Ik heb een tijd geleden ook zoiets voorgehad en heb daar ook een draadje over gestart destijds.

          Ik heb mijn firmware geupdated naar 1.08 en ik kan me niet herinneren dat ik sindsdien nog problemen heb ondervonden. En ik heb sindsdien toch enkele duizenden clicks gemaakt met m'n 40D. Wel ben ik tegelijkertijd ook meer op gaan letten dat ik de ontspanknop goed in het midden van de knop indruk. Dit is volgens mij ook nogal belangrijk.

          van de andere kant.... de ontspanknop van de xxD serie van Canon staat er toch wel om bekend dat deze soms problemen geeft. Ga op dpreview.com forums maar eens zoeken op "shutter button".
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: vertraagd afgaan

            Bedankt voor de reacties.
            Ik ga dit weekend eens tijd nemen om de firmware aan te passen. Ben eens benieuwd


            Groeten,


            Rudy

            www.vogelsvanbelgie.be
            Mvg,
            Rudy
            www.vogelsvanbelgie.be

            Comment

            Working...
            X