Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji S2 problemen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fuji S2 problemen

Hoi

Ik heb nog een S2, en ik was niet van plan om hem meteen te vervangen, maar gisteren moest ik op de Mokkatlon (kajakken, fietsen, lopen in de regen) gaan fotograferen en na de eerste 5 foto's gaf het toestel al aan dat de batterijen leeg waren. Ik heb dan nieuwe ingestoken, maar naar een paar foto's hetzelfde. Batterijen leeg kan niet, want die waren de nacht voordien nog opgeladen. Als ik wachtte tot de foto was weggeschreven en dan opnieuw de ontspanner half indrukte, sprong het toestel terug aan en kon ik weer een foto of 2 trekken waarna hetzelfde zich herhaalde en ik op die manier de rest van de wedstrijd heb gefotografeerd (ongeveer 2 uur en een 200 clicks)

Heeft er iemand een idee wat dit kan zijn?
    Ik werk enkel met AA batterijen omdat de kleintjes die er normaal ook ingaan niet te krijgen zijn aan voor mij betaalbare prijzen. Enige nadeel hiervan is normaal dat de interne flits niet kan gebruikt worden en dat de AA's iets sneller op gaan.

Nu vraag ik mij waar het aan kan liggen. zondag was het wel heel nat, maar ik heb toch niet echt in de regen staan fotograferen, dus echt water is het volgens mij niet geweest (zou natuurlijk wel altijd kunnen). Een andere optie?
    En hoeveel zou het dan kosten om dat te herstellen (kwestie dat een andere 2de hands kopen ook niet meer zo duur is).

alvast bedankt
    Tyrr
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Re: Fuji S2 problemen

Ik zou voor alle zekerheid toch nog maar eens goed deze batterijen nameten, ogenschijnlijk is dat toch een batterijprobleem .
    Probeer eens met een stel gewone AA alkaline batterijen, daarvan ligt de spanning hoger, ook eens nakijken of er geen schakelaartje in het batterijhuis zit die je kan verzetten voor de keuze oplaadbare batterijen en gewone alkaline batterijen.

Comment

over dat schakelaartje nooit iets gelezen, maar ik zal het eens nakijken. De batterijen lijken mij nog in orde omdat ik ik de rest van de dag om die eerder stuntellige manier heb kunnen verder werken zonder nog eens te moeten wisselen

**=ol

Comment

blijkbaar toch iets met de batterijen.
        fuji wil trouwens enkel NiMH batterijen hebben, geen alkine. Staat zelfs int groot in de handleiding.

**=ol

Comment

Die baterijen blijven niet mee gaan in levensduur.
          ik gebruik van de witte gp's van 2700 en mag zeker niet klagen.
          Ik gebruik wel die kleine baterijen. Ik koop ze in de brico en daar kosten ze 12 €.
          Deze gaan zeer lang mee ( 7.000 foto's )
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

ik heb me laten afzetten in de mediamarkt, ook witte GP van 2700 (ook setjes van 2500).
            Maar als het nodig is, ga ik dus eens in de brico kijken

**=ol

Comment

nee, nee ...
              Ik bedoel die kleine baterijen he !
              Die gp's kosten iets van 21€
              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

okej