Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk toestel kies ik het best?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welk toestel kies ik het best?

    Op dit moment bezit ik een fuji finepix s5700 en kocht me er ooit een sb600-flitser van nikon bij omdat ik met de ingebouwde flitser te vaak rode ogen had.

    Die flits is echter in combinatie met m'n fuji steeds telkens manueel in te stellen vermits fuji niet overweg kan met ttl e.d.; dus met zo'n kleine sloeber in huis was dat vaak een kwestie van op ervaring qua instellingen e.d. afgaan.

    Daarnaast fotografeer ik heel graag sporten, voetbal in het bijzonder en m'n toestel stelde me telkens qua kwaliteit van de foto's tevreden. Alleen, de beperkte zoomsterkte is een beetje een jammere zaak waardoor ik overweeg om een toestel te kopen die me hier meer troeven kan voorleggen dan m'n fujitoestel.

    Aanvankelijk was ik van plan m'n nikonflitser van de hand te doen en het geld te besteden aan een nieuw toestel maar toen ik de markt wat verkende twijfel ik over welk toestel ik moet kiezen. Kies ik voor een nieuwe fuji, dan kan ik die flitser misschien toch beter verkopen vermits hij in perfecte staat is of kies ik voor een spiegelreflex en moet ik dan voor een nikon gaan?

    Wat ik wil is een toestel waarmee ik zowel in huis als bij sportmanifestaties (snelheid, zoomfactor en kwaliteit zijn hier toch wel trefwoorden voor me) goed uit de weg mee kan. Dacht eventjes zelf aan nikon D60 met de 2 lenzenkit, maar misschien zijn er betere opties die ik nog niet bekeek. Ook de fuji's lijken me goede modellen te kunnen aanbieden.

    Ook deze jongen weet wat ze bedoelen met een dalende koopkracht, dus laat ons zeggen dat de totaalprijs die ik er wil aan besteden niet hoger mag zijn dan 800 euro.

    Alvast bedankt voor jullie reacties.

    I.S
    Last edited by i.s; 6 oktober 2008, 14:10.

  • #2
    Re: welk toestel kies ik het best?

    Sport is actie en snelheid waardoor je "snelle" lenzen zou kunnen nodig hebben en dan denk ik vooral aan minder goed verlichte sporthallen etc. Die lenzen zijn vrij duur, toch al meer voor 1 lens dat je totale budget, kwestie dat je weet dat sport zeer veel eist van je apparatuur.

    De Nikon D60 met zijn 2 bijhorende kitlenzen is zeker geen slechte keuze te noemen als ik de ervaringen van mensen hier op het forum lees. Ja, bijna zeker zullen er zijn die je de D80 of D90 zullen aanraden en misschien wel een Canon of Pentax of Sony.
    Onthou gewoon dat slechte spiegelreflexen niet meer gemaakt worden. De keuze van een merk is persoonsgebonden. Waar voel ik me goed bij, welke menustructuur is goed, welke lenzen zijn beschikbaar etc.

    Als je de laatste 5 pagina's van dit onderdeel Camera overloopt ga je hopen info vinden inclusief ervaringen van forumleden.

    Succes met je keuze

    Comment


    • #3
      Re: welk toestel kies ik het best?

      Als je perse die flitser wilt gebruiken zal het dus Nikon worden Voor de rest is allemaal niet belangrijk of je nu een Golf koopt of een Astra................
      α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
      Flickr____No place to be

      Comment


      • #4
        Re: welk toestel kies ik het best?

        Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
        Als je perse die flitser wilt gebruiken zal het dus Nikon worden Voor de rest is allemaal niet belangrijk of je nu een Golf koopt of een Astra................
        Niet dus, die flitser past ook op een Fuji S3/4/5
        ---------------- Ik doe niet meer mee

        Comment


        • #5
          Re: welk toestel kies ik het best?

          Oorspronkelijk geplaatst door i.s Bekijk bericht
          Kies ik voor een nieuwe fuji, dan kan ik die flitser misschien toch beter verkopen

          Hij wil die flitse niet op ne Fuji


          Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
          Niet dus, die flitser past ook op een Fuji S3/4/5

          Fuji is dus niet relevant
          α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
          Flickr____No place to be

          Comment

          Working...
          X