Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overstap 30D naar 50D ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Overstap 30D naar 50D ??

    Oorspronkelijk geplaatst door Peter Baas Bekijk bericht
    Ik ga toch maar even in de verdediging, misschien dat jullie je dan beter in mij als persoon kan vinden in plaats van direct te oordelen.

    ik ben begonnen met een EOS 5 dat was de tijd om fotografie onder de knie te krijgen, alles met rolletjes en elke zaterdag weer spannend wat voor fotos je gemaakt had, daarna 10D ook mooi maar leunde toch liever op mijn EOS 5, toen een klant van mij een goed bod deed op mijn camera met 80-400 lens van sigma dacht ik waarom ook niet en kocht voor hetzelfde geld met 200 euro bijlegen een 30D met canon 100-400 L lens, dat was een goede ruil dacht ikzelf, een jaar later kom ik met de 30D hem weer tegen, ook deze wilde hij graag overnemen van mij, weer zat ik zonder camera, maar inmiddels was de 40D op de markt, bij deze dacht ik dit is de camera van m,n leven, todat ik afgelopen juli gebeld werd door deze persoon, joh peter had je alweer een nieuwe camera op het oog?ik? welnee ik ben super tevreden met dat ding en ik zou niet weten welke camera ik dan moet kopen, maar ik zal het in de gaten houden voor je,
    totdat ik een maand geleden over de komst van de 50D hoorde besloot ik om de klant in kwestie te bellen, heb je nog interesse in mijn camera, natuurlijk vertelde hij mij, ik kan jouw oude 10D verkopen voor 650 euro met grip, moet je gelijk doen dan kan je de mijne overnemen voor 950 euro, is uiteindelijk voor 925 euro weg gegaan, de rest weet jullie al.
    vertel iemand mij wat ik dan fout doe

    kijk waarom moet een camera overal in nederland over evenveel geld opbrengen, een 2e hands volvo v50 kost in groningen ook goedkoper als in hoek van holland.

    ik denk dat ik inmiddels wel bewezen heb dat niet mijn camera alleen het werk doet, mijn vaste stand op mijn camera is M alles handmatig dus.

    En Markel bedankt voor je leuke reaktie

    Ja, zo kan ik het ook, een licht gestoorde die voor belachelijk hoge prijzen mijn ouwe troep afneemt.

    Ik noem dat een prive sponsor.......

    PS, M is wel eens nuttig voor bijzondere lichtverhoudingen en situaties, maar meestal alleen maar onhandig.

    Comment


    • #32
      Re: Overstap 30D naar 50D ??

      Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
      Ja, zo kan ik het ook, een licht gestoorde die voor belachelijk hoge prijzen mijn ouwe troep afneemt.

      Ik noem dat een prive sponsor.......
      Bespeur ik hier een vleugje jaloezie

      Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
      PS, M is wel eens nuttig voor bijzondere lichtverhoudingen en situaties, maar meestal alleen maar onhandig.
      Als je kan fotograferen niet.
      www.bb-fotografie.nl, www.nature-inspirations.com, www.laba.nl/fotografie

      Comment


      • #33
        Re: Overstap 30D naar 50D ??

        Oorspronkelijk geplaatst door Peter Baas Bekijk bericht
        ......totdat ik een maand geleden over de komst van de 50D hoorde besloot ik om de klant in kwestie te bellen, heb je nog interesse in mijn camera, natuurlijk vertelde hij mij, ik kan jouw oude 10D verkopen voor 650 euro met grip, moet je gelijk doen dan kan je de mijne overnemen voor 950 euro, is uiteindelijk voor 925 euro weg gegaan, de rest weet jullie al.
        vertel iemand mij wat ik dan fout doe
        Begrijp me goed hoor: wat mij betreft doe je helemaal niets fout Het verbaast echter ook mij dat tweedehands toestellen als de 10D (weliswaar met grip) en 40D voor respectievelijk 650 en 925 Euro van eigenaar wisselen. Die prijzen zijn (als verkoper...) zeer aantrekkelijk !

        Comment


        • #34
          Re: Overstap 30D naar 50D ??

          Ik ben overgestap van de 300D naar de 30D en toen de 50d.
          Iedere nieuwe camera was goede een stap vooruit.
          Ik ben geen profesionele fotograaf maar het verschil dat ik merk tot nu toe is.
          Door de megapixels heb ik eerst een kaartje bijgekocht en nu een imagetank.
          Wel fijn is dat je de Raw in diverse formaten hebt. Dus de imagetank is niet perse nodig.
          Het fijnste aan de camera vind ik de snelheid t.o v de 30D
          De ruis moet in nog verder uitproberen maar voordeel heeft de 50D zeker.
          Peter Indoor zeker doen of 15 maanden wachten op een nieuwe Canon.

          Comment


          • #35
            Re: Overstap 30D naar 50D ??

            Oorspronkelijk geplaatst door Peter Baas Bekijk bericht
            1-Bespeur ik hier een vleugje jaloezie



            2-Als je kan fotograferen niet.
            1-Tja , jongen , wie zou niet graag een afdankertje voor bijna nieuwprijs wegdoen?

            2-Bull****, alleen als de camera met Av of Tv niet uitkomt heeft M nut.
            Voor normale situaties voegt het niks toe en is het onhandig

            Comment


            • #36
              Re: Overstap 30D naar 50D ??

              Oorspronkelijk geplaatst door telekees Bekijk bericht
              1-tja , jongen , wie zou niet graag een afdankertje voor bijna nieuwprijs wegdoen?

              2-bull****, alleen als de camera met av of tv niet uitkomt heeft m nut.
              Voor normale situaties voegt het niks toe en is het onhandig
              Hahaha ja je hebt gelijk
              www.bb-fotografie.nl, www.nature-inspirations.com, www.laba.nl/fotografie

              Comment


              • #37
                Re: Overstap 30D naar 50D ??

                Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                2-Bull****, alleen als de camera met Av of Tv niet uitkomt heeft M nut.
                Voor normale situaties voegt het niks toe en is het onhandig
                De manuele stand heb je nodig voor (studio)flits-foto's.

                Voor de foto's zonder flits is het inderdaad handiger om in de AV (diafragmavoorkeuze) of in de TV (sluitertijdvoorkeuze) te werken, naargelang de scherptediepte of de sluitertijd het belangrijkst is voor de foto die je wil maken.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment

                Working...
                X