Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Exporteren van camera werkt niet meer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Exporteren van camera werkt niet meer

Hallo allemaal,

Ik heb iets vreemds voor.

Al bijna 2 jaar hang ik m'n toestel (400D) aan m'n computer met een USB kabel om m'n foto's te importeren in iPhoto, en nu werkt dit plots niet meer.
    Ik heb al vanalles geprobeerd, kaartje in en uit, andere USB poort,... maar niks helpt.

Elke keer als ik m'n toestel aanzet, gaat iPhoto open, het rode lichtje op m'n camera begint te knipperen en na een tijdje stopt dat gewoon.

Ten einde raad heb ik van een vriend een kaartlezer geleend, en daar werkt het wel mee.
    Dus het kaartje is niet stuk.

Heeft er iemand een idee wat het probleem kan zijn?
    Computer: systeem 10.5.5 of de laaste RAW upgrade?
    of ligt het aan m'n fototoestel?
    Canon 40D Canon EF 17-40mm F:4.0 L USM - Canon EF 50mm F:1.4 USM - Canon EF 100mm F2.8 L IS USM Macro - Canon EF 70-200mm F:4.0 L USM - Speedlite 430EX II

Re: Exporteren van camera werkt niet meer

Het kan ook kunnen liggen aan de software op de computer.
    Ik zou de software eens deinstaleren en er terug opnieuw opzetten.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Bedankt voor het antwoord, maar ik vrees dat dit het probleem niet is.
      Ik heb nl. ook een test gedaan met de camera import functie in iView MediaPro en dat wou ook niet werken.
      Canon 40D Canon EF 17-40mm F:4.0 L USM - Canon EF 50mm F:1.4 USM - Canon EF 100mm F2.8 L IS USM Macro - Canon EF 70-200mm F:4.0 L USM - Speedlite 430EX II

Comment

Ander USB poort geprobeerd, zeg je, maar ook ander USB kabeltje? Dat zou wel eens de deugniet kunnen zijn. Je spreekt van iPhoto, en dus werk je met Mactintosh (net zoals ik trouwens, alleen heb ik de 350D, een voorloper van jouw 400D). Een ander programma dat standaard op Mac staat en met jouw camera kan "praten" is Fotolader. Heb je daarmee al geprobeerd? Al denk ik dat het om jouw verbindingskabel gaat...
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik heb spijtig genoeg geen 2de kabel om te testen.
          Het gekke is wel dat als ik m'n fototoestel aanzet, iPhoto nog steeds opstart.
          Dus volgens mij is er nog steeds connectie met de kabel.

Comment

Geen tweede kabel... Ook geen tweede Mac zeker? Nee, serieus, wij hebben drie Canon-toestellen in huis (een Ixus, een Powershot en een EOS), en bij elk toestel komt zo'n identiek kabeltje. We gebruiken dus meestal dezelfde, omdat we toch naar dezelfde Mac downloaden (ook al download ik soms naar een iMac G4 of een PowerBook G4). Gek genoeg (of net niet) kunnen we dat kabeltje niet gebruiken voor de Panasonic FZ18 van mijn vrouw. Aan de USB-kant: exact hetzelfde (logisch! usb= usb), maar de camerapoort lijkt wat kleiner.
            Het kan zijn dat er een signaal is dat voldoende is om iPhoto te "wekken", maar niet om de verbinding met iPhoto volledig tot stand te brengen. Ik neem aan dat Fotolader ook geen camera vindt, hoewel je die aangesloten hebt. Naast de kabel, zou het ook het poortje aan de camera-kant kunnen zijn, dat misschien een slecht contact maakt?
            Je zult dus een kaartlezer moeten aanschaffen. Nu ja, dat kost je wellicht maar evenveel als een nieuw aan te schaffen USB-kabel.
            Maar alleen als je over verschillende installaties, toestellen beschikt zou je exact kunnen uitsluiten waar het precies aan ligt.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
            X