Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn voorlopige mening aangaande de 5D MK II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: A

Oorspronkelijk geplaatst door GeertB
    Om het taalgebruik wat te verhelderen

Ieder zijn manier om "intelligent" over te komen natuurlijk
    Heu is dit op de persoon gericht? Lijkt het wel op
    Ik ben op zoek naar een MB-20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
      Ik refereer alleen naar cognitieve dissonantie. En fel geen oordeel over 1 van de beide merken.
      Het vuur hoef ik niet brandend te houden. Dat is hier niet nodig, zoveel (prettig) gestoorde idioten lopen hier rond
      Ik vind deze wel cool, woorden waarvan je denkt als je die nog 1x zegt sla ik u dood met een woordenboek. En dan een oordeel fellen
      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
      http://www.stevevandegaer.be

Comment

Re: Mijn voorlopige mening aangaande de 5D MK II

Haha wat ik al dacht, de mannen met rode L'en in hun signatuur reageren op mijn opmerking

Nu nog een Nikonian om mijn ongelijk te bewijzen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
          Ik vind deze wel cool, woorden waarvan je denkt als je die nog 1x zegt sla ik u dood met een woordenboek. En dan een oordeel fellen
          Kan me hier toch bij aansluiten hoor.
          Grote geleende woorden en dan een oordeel fellen.
          En ik heb geen rode L maar wel een gouden N
          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
            Kan me hier toch bij aansluiten hoor.
            Grote geleende woorden en dan een oordeel fellen.
            En ik heb geen rode L maar wel een gouden N
            Bedankt voor de steun Hub

Oorspronkelijk geplaatst door hapa
            Moeilijke woorden zoals cognitieve dissonantie ( .......) maken indruk maar een correcte spelling is wat mij betreft wel een vereiste voordat je een positief oordeel kan Vellen .....
            Ja Hapa, Hub beheerst beter een ander vocabulair...
            Of ben ik met dat laatste woord te elitair bezig? Zeg het maar..

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
            Dat hangt van de compressie af.
            Je hebt lossless en non lossless compressie. JPEG is non lossless. DIt wil zeggen dat van het gecomprimeerd beeld nooit meer het origineel terug gerecupereerd kan worden. Dat is trouwens de reden waarom je bij jpeg, telkens als je editeerd en bewaard, wat data verliest.
            Heb je lossless dan leid compressie en decompressie steeds terug tot een identiek origineel.
            Dit is vergelijkbaar met zip, wat ook lossless is.
            Wat je Canon raw files betreft durf ik me niet uitspreken als Nikon man maar Nikon heeft NEF(raw). Hierin heb je ongecomprimeerd(de grootste bestanden maar ook originele data van de sensor+camera instellingen) die steeds even groot zijn en gecomprimeerde files. Hierin heb je dan de keuze tussen lossless gecomp. of non lossless gecomp. files.
            Goedzo hub2805. Over begrijpelijk Nederlands gesproken. Jij ook indruk kunnen maken

Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen.

Comment

Kunnen de taalpuriteinen zich misschien wenden tot andere fora ? Dank U.
              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Als verdere discussie niet meer over het onderwerp gaat, dan hangt het slotje klaar !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                  Het is dus afwachten wat het 5D II resultaat wordt.

Jan.
                  Nog vlug even reageren nu het nog kan....

Dit zijn 4 RAW fotos van de 1DsIII.
                  Te bekijken met Canon DPP.

Of de 5DII sensor ook dit resultaat kan behalen weten we nog niet.
                  En ik weet niet of deze fotos beter zijn dan de fotos van de oude 5D.

Maar als de 5DII sensor nog maar in de buurt komt van de 1DsIII sensor dan ben ik heel tevreden.

Jan.

Comment

Hartelijk dank Jan. Ga ik eens rustig bekijken.

Dit las ik in een interview op dpreview tussen een topman van Canon en Phil Askey van dpreview

Some professional users have expressed concern about the fact that the 5D Mark II offers the same resolution and a more modern processor than the EOS-1Ds Mark III, making the 1Ds Mark III seem a little dated. What are your thoughts on the relative positioning of the two products?

"That's a very good question. The 5D Mark II we're positioning as the very highest product in our high-end enthusiast range. The EOS 1Ds Mark III, by comparison, offers robust durability and long shutter life as the most important features for use in harsh studio conditions, we believe. However when it comes to image quality itself; because of the constant digital technology developments in this industry, it's always the latest camera that is best. So things like ISO expansion range and dynamic range are in a sense better in the 5D Mark II."

Comment

Ik heb ook nog even een ISO 100 RAW geconverteerd en daarna herschaald naar 12 MP.

Ik vind het resultaat goed genoeg.

Initial Test of the Canon EOS-1Ds Mark III digital camera, with actual sample images, and a detailed data sheet.

Jan.

Comment

OK, die foto's zien er prima uit. Als jij al overtuigd bent dat ga je er dus vanuit dat de 5D MK II minimaal dezelfde kwaliteit heeft dan die 1Ds MK III. Is het ook die uitspraak van die topman in dat interview? "...it's always the latest camera that is best. So things like ISO expansion range and dynamic range are in a sense better in the 5D Mark II."

Waarom terug schalen naar 12 megapixel?

Persoonlijk hoop ik dat de 5D MK II in de hoge ISO zelfs nog 1 stop wint op de 1Ds MK III.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door j@n Bekijk bericht
                          OK, die foto's zien er prima uit. Als jij al overtuigd bent dat ga je er dus vanuit dat de 5D MK II minimaal dezelfde kwaliteit heeft dan die 1Ds MK III. Is het ook die uitspraak van die topman in dat interview? "...it's always the latest camera that is best. So things like ISO expansion range and dynamic range are in a sense better in the 5D Mark II."
                          Als de 5DII nog maar in de buurt komt van de 1DsIII dan ben ik tevreden.
                          Ik ga geen 4000 meer uitgeven, zelfs al zou de 1DsIII nog beter zijn.
                          Maar ik zie (nog) geen reden waarom de beeldkwailteit van de 5DII minder zou zijn.

Waarom terug schalen naar 12 megapixel?
                          Eenvoudig omdat ik geen resultaat wil dat minder goed is dan van mijn 5D. Anders kan ik een tweede 5D kopen.

Persoonlijk hoop ik dat de 5D MK II in de hoge ISO zelfs nog 1 stop wint op de 1Ds MK III.
                          Ik heb het voor 1 keer niet over hoge ISO. Ik gebruik nooit hoger dan ISO 800 op de 5D. Enkele jaren terug was ISO 400 gelijk aan ISO 6400 nu.

Jan.

Comment

Nu begrijp ik het. Voor mij is die 1Ds III nooit een optie geweest, maar als vergelijking om te kijken wat we van die 5D MK II aangaande fotokwaliteit kunnen verwachten is het de aangewezen camera.

Comment

Nog enkele reakties op het eerste bericht:

• Live view: schijnt af en toe handig te zijn.
                              Voor veel toepassingen is live view heel nuttig. Alleen al voor het afregelen van de lenzen is live view bijna een noodzaak. Met live view AF is er geen AF afwijking.

• Picture Styles: alleen de monochroom instelling vind ik praktisch omdat het mij helpt om in zwart/wit te denken bij het fotograferen (natuurlijk als het gebrekkige LCD scherm dat toelaat). De rest van de instellingen zijn voor mij overbodig aangezien ik uitsluitend in RAW fotografeer.
                              Voordeel van picture styles en RAW is dat uw instelling wordt overgenomen door Canon DPP.

• Beeldverwerking: De ruis-onderdrukking gebruik ik nooit en de rest van de instellingen werken alleen bij jpg, meen ik begrepen te hebben.
                              Bij de indroductie van de 1DIII was er een vermelding dat highlight tone priority ook een voordeel oplevert met RAW.

• Geen geprojecteerde rode rasterlijnen in de zoeker. Jammer want dat is erg handig en mijns inziens ook makkelijk en goedkoop te implementeren.
                              Wel rasterlijnen met live view. Eerlijk gezegd wil ik geen rasterlijnen in de zoeker.

• Nog steeds geen aparte spiegelopklap-vóóraf-knop. Moet bekennen dat ik daar tegenwoordig weinig gebruik van maak en ik heb begrepen dat Live view daar (gedeeltelijk?) in voorziet.
                              Kan ook door 1 van de 3 C instellingen hiervoor te reserveren. Werkt zoals C bij de 5D.

• Wel weer de 'Print knop' (DPOF): tja, de knop heeft nu een dubbelfunctie, maar het blijft beschamend, zeker gezien de doelgroep voor een camera in deze prijsklasse.
                              Canon verkoopt printers.
                              Vergeet ook niet dat de doelgroep over 2 jaar de huidige doelgroep van de 450D is.

Nee, de 1D serie is geen optie voor mij want die vind ik té groot, té zwaar & té duur. Om reden van het gewicht heb ik ook geen battery grip. De Canon 100mm f/2.0 is het langste objectief dat ik bezit en heeft ook zonder battery grip een goede balans op de 5D (overigens een zeer goed en betaalbaar objectief).
                              1DsIII te duur, te zwaar en te groot. En vooral te duur.
                              Met grip is de 5D bijna even groot en zwaar maar die grip is niet altijd nodig.

De Nikon D700 vind ik voor mij niet echt een optie. In vergelijking met de 5D is het een super body (dat is Nikon wel toevertrouwd), maar als het puur om de fotografische kwaliteit gaat, zie ik een minder goede detaillering in de foto's in vergelijking met die van de Canon 5D. Daarbij vind ik 21 megapixel wel belangrijk.
                              De D700 was voor mij wel een optie. En ik denk niet dat er in de praktijk tot ISO 800 een verschil is in beeldkwaliteit.

Maar uiteindelijk heb ik die beeldkwaliteit nu reeds met de 5D. En de 5DII is veel minder duur dan de D700.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                                En de 5DII is veel minder duur dan de D700.
                                .

Ik heb er geen gedacht van, maar kan je een 5DMII vinden voor pakweg € 2200 (Belgische import weliswaar)

mvg,

Roland
                                Last edited by Roland Cuypers; 4 oktober 2008, 18:38.

Comment

Working...
                                X