Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ruiseigenschappen 50D versus 5D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ruiseigenschappen 50D versus 5D

Heb een paar fototjes op de fotokina gemaakt, en ik zie minder ruis bij de 50D dan bij de 5D.
    De weinige ruis die er nog is bij de 50D, is geen 'lelijke ruis'.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
      Heb een paar fototjes op de fotokina gemaakt, en ik zie minder ruis bij de 50D dan bij de 5D.
      De weinige ruis die er nog is bij de 50D, is geen 'lelijke ruis'.
      Maar dat wil nog niet zeggen beter he want weinig ruis is gemakkelijk maar weinig ruis en veel detail, DR, kleuren daar ligt de moeilijkheid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
        Maar dat wil nog niet zeggen beter he want weinig ruis is gemakkelijk maar weinig ruis en veel detail, DR, kleuren daar ligt de moeilijkheid.
        Bij de 50D geen kleurruis dus, bij de 5D meer.
        Of bedoel je dat niet?

Comment

Bij de 50D geen kleurruis dus, bij de 5D meer.
          Of bedoel je dat niet?
          Nee dat bedoel ik niet. Ik heb zelf geen vergelijking. Ik wou gewoon zeggen dat als je in een hoge iso beeld weinig ruis ziet dat nog niet wil zeggen dat de kwaliteit van die foto ook goed is.

Ik kan je een iso 25600 beeld tonen waar totaal geen ruis in zit niets helemaal niets. Maar er zit dan ook niets detail meer in.

Comment

Dinsdag heb ik met een verkoper(fotograaf) wat tests gedaan in de winkel met een 50D en een 5D op iso800 en iso 1600 met een sluitertijd tussen de 1/30 en 1/100 en moet zeggen dat de 50D zeer goed presteerde zelfs de verkoper (fotograaf) rade me aan om geen 5D te kopen maar een 50D.Ik wacht nog een testje af van de 5D2 en zal dan pas een beslissing maken, komt binnen rond 25/10/2008.

Rudy zal er ook te vreden over zijn zeker want zijn 5D staat al te koop
            Franske
            Fuji + glas.

Comment

Voorbeeldfototje van 50D - ISO3200
              Raprap op de photokina gemaakt.

Scherpstelpunt niet in beeld, wel zicht van donkere partijen.

Last edited by Lennert; 3 oktober 2008, 11:05.

Comment

Voorbeeldfototje van 50D - ISO3200
                Raprap op de fotokina gemaakt.
                Als dit als referentie moet dienen, Canon zou het niet graag zien denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Als dit als referentie moet dienen, Canon zou het niet graag zien denk ik.
                  Niet dan?
                  Ik toch wel hoor

Comment

Sluitertijd: 1/8000...
                    Canon EOS 40D + Canon 17-55mm f/2.8 IS + Canon 70-200 f/2.8L IS + Sigma 50-500mm f/4-6.3 + Sigma 150mm Macro f/2.8 + Canon SpeedLite 580EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franske Bekijk bericht

Rudy zal er ook te vreden over zijn zeker want zijn 5D staat al te koop
                      De ruis is ok, in lijn met de 5D, iets anders van vorm, maar "te pruimen". Naar mijn gevoel een pak beter dan bijvoorbeeld de D300, maar onder het niveau van de D700 in hogere iso's.
                      Wat ik voorlopig nog mis, is scherpte op mijn lenzen wide open, op mijn 5D zijn zowel de 24-105 dan de 70-200 vlijmscherm wide open, op de 50D niet, ik moet even verder uitzoeken of ik de focus moet bijstellen, want dat kan nu ook allemaal natuurlijk, zowel op body als op individueel lensniveau.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koyaanisqatsi Bekijk bericht
                        Sluitertijd: 1/8000...
                        Zal waarschijnlijk veeeeeel licht geweest zijn.
                        Dezelfde foto in schermdonker en op 1/60 zal er heel anders uit zien.
                        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                          De ruis is ok, in lijn met de 5D, iets anders van vorm, maar "te pruimen". Naar mijn gevoel een pak beter dan bijvoorbeeld de D300, maar onder het niveau van de D700 in hogere iso's.
                          Wat ik voorlopig nog mis, is scherpte op mijn lenzen wide open, op mijn 5D zijn zowel de 24-105 dan de 70-200 vlijmscherm wide open, op de 50D niet, ik moet even verder uitzoeken of ik de focus moet bijstellen, want dat kan nu ook allemaal natuurlijk, zowel op body als op individueel lensniveau.
                          Is een probleem dat ik al langer opgemerkt heb, en niet enkel op de 50d maar ook op de 5dmkii, let wel de laatste is nog in pre-productie fase.
                          Is het de sensor, of is het een beperking van de canon lenzen, velen denken het laatste.
                          Zal duidelijker worden als er meer toestellen in omloop zijn.

Comment

Gisterenavond de 50 gekocht, en deze nacht enkele proefopnames gemaakt ivm ruis...

hier volgen de results (volledige exif zit in de files)...

alles geresized met bd-sizer, onverscherpt en onbewerkt!

van iso 100 tot 12800...mvg!

Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

http://pallenhoven.be

Comment

12800 ziet er idd niet denderend uit, alleen te gebruiken als je de foto moet hebben..
                              Heb je ook iso3200 en 6400 voorbeelden?

Comment

Working...
                              X