Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk toestel raden jullie aan?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk toestel raden jullie aan?

Beste mensen,

ik zou mij graag een nieuw toestel aankopen. Een spiegelreflex maar ook weer niet té duur.
    Ik denk dat ik hier op het goede adres ben voor de nodige tips en advies.

Mijn budget is +- 500 euro

Voorlopig denk ik vooral aan de Canon EOS 1000D

Wat raden jullie me aan??

met dank

koen

Re: Welk toestel raden jullie aan?

Welkom op het forum Koenele.
    Ik kan je echt alleen maar aanraden de laatste 5 pagina's van dit onderdeel "Camera" te doorploegen en goed te lezen. Dit is zo ongeveer de meest gestelde vraag en met allerlei budgetten die vooropgesteld worden. Verder heeft deze site een uitstekende zoekfunctie waar je reeds kan vinden hoe deze Canon is bij gebruikers.

PS: kijk ook eens bij "aangeboden" want daar zijn ook soms koopjes te doen en met jou budget zijn je keuzes sowieso beperkt en is tweedehands zeker een te overwegen optie.

Comment

Twizter, ik zou het niet beter geformuleerd kunnen hebben
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Zeker ook het overwegen waard : Nikon D60. Heeft iets meer mogelijkheden, ligt misschien iets beter in de hand en is vooral steviger gemaakt (= met betere plasics).

Tuurlijk is dit subjectief.

d
        Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
          Zeker ook het overwegen waard : Nikon D60. Heeft iets meer mogelijkheden, ligt misschien iets beter in de hand en is vooral steviger gemaakt (= met betere plasics).

d
          U heeft bewijzen van deze "betere plastics" ?

Indien niet: losse flodder nr. zoveel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht

Tuurlijk is dit subjectief.

d
            Juist. Zeer subjectief. En voor subjectief mag je van mij ook 'onwetend en/of bedrieglijk' invullen.
            Alle gebruikte plastics zijn hoogwaardig polycarbonaat.
            Het kost namelijk meer om slecht plastic te maken.

@Koenele
            De Canon 1000D vandaag..... zie http://www.kamera-express.nl/index.p...&product=24988
            € 25 voor een geheugenkaartje en € 25 voor een tasje en je zit aan de € 500 (ex verzendkosten) prima keuze!!!
            Een alternatief is een Fujifilm S100FS met 28-400mm (kleinbeeldequivalent) lensje voor € 518 http://www.kamera-express.nl/index.p...&product=24341

Comment

Aan mijn conclusies moet je zeker niet zwaar tellen. Beroepshalve heb ik vorige maand heb ik 'slechts' 900 foto's genomen met de D450, dat zegt natuurlijk niet alles. De behuizing komt wel sterk overeen met de 1000D. In juli heb ik gewerkt met de D60 in studio en op de baan (amper 300 clics).
              Het zijn twee verschillende toestellen met waarschijnlijk even goeie optische kwaliteiten.

Enkel bij Canon moet je leren leven met de Tupperware-touch. En tupperware is topkwaliteit met levenslange garantie.... Het budget voor een streepje rubber was op bij Canon.

Keesje hier, Keesje daar, nou nou hou ook enkele losse floddertjes voor uw vrouw...

RD

ps : ik vind het spannend hoe brutaal gereageerd wordt op persoonlijke bevindingen, zolang het maar past in de eigen sfeer.... Mijn eigen privé-toestel is ocharme een Olympusje e500, het ruismonstertje bij uitstek .... Ik zou ziek moeten zijn van de kritiek hierop ....
              Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Ik zou ook kijken richting Olympus, eventueel een 5
                E510 kit met de nieuwe E520 is die ook in prijs gedaald en nog genoeg te vinden
                Ik vind het jammer dat hier op dit forum zowat een messengevecht heerst (heb toch van sommige posters die indruk) tussen Canon / Nikon fans.
                Zelf al een ruime tijd bezig met Olympus wat ik een tof produkt vind doch nu na ruim twijfelen toch aan het kiezen voor de Nikon D300, na veel overwegen met de Canon D40 ( D50 was er toen nog niet)
                Ik vond de Nikon veel beter in de hand liggen na een occasioneel gebruik van deze. Ik was onmiddelijk verloren. Bij het bekijken van de Canon viel mijn eerste indruk me tegen ... zo worden keuzes gemaakt me dunkt. Dit wil niet zeggen dat ik Canon slecht vind want dat is niet zo. Ik denk dat er weinig slechte camera's gemaakt worden en zeker de laatste lichting instappers zijn de moeite waard. Zoals reeds zo dikwijls gesteld hier op dit forum neem je best de camera eens in de hand in een speciaalzaak. Als de prijs te hoog is bestel hem online ...keuze genoeg.
                2 x Niko D300 + wat glaswerk en 2 SB900 + ingerichte fotostudio

Comment

Een forum dient toch om andermans ervaringen te leren kennen?
                  Of deze nu positief of negatief zijn, welja je moet dan voor jezelf uitmaken waar jij belang aan hecht

Overigens kan ik je de eos 450d ten strengste aanbevelen al ligt deze wel iets hoger dan je budget.

Comment

Working...
                  X