Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D mark II als hoogprofessionele videocamera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 5D mark II als hoogprofessionele videocamera

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    moest je daar het prijskaartje van zien.
    Degenen die denken ooit dit filmresultaat te bekomen, droom maar rustig verder.
    5000,- US$ van zijn eigen geld heeft dit gekost. (waarvan 2000,- voor de helikopter)
    Tijd om te maken: 2 dagen

Zijn volgende film wordt door Smugmug gesponsord (tot 50.000,- US$)

Maar inderdaad, je zal heel hard je best moeten doen om dat niveau te halen.
    Peter
    2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
    gspep.smugmug.com & steendorp.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GSPeP Bekijk bericht
      5000,- US$ van zijn eigen geld heeft dit gekost. .
      Maar het gebruikte materiaal mocht hij houden van canon?
      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
      http://www.stevevandegaer.be

Comment

Technische kwaliteit was impressionant.

Dit is natuurlijk een best case scenario, super commercieel opgezet. In een software demo loopt ook alles altijd supergoed (behalve al den Bill die geeft ) maar de praktijk is vaak anders.

Hoe praktisch in gebruik die filmfunctie is en hoe die zich verhoudt tov van een dedicated filmcamera gaat nog moeten blijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
          Maar het gebruikte materiaal mocht hij houden van canon?
          Nee hoor, Hij had de camera (enkel de body) zelf maar 2 dagen ter beschikking.

Heeft precies wel interessante apparatuur staan:

(Foto met dank aan Andy van Smugmug)
          Last edited by GSPeP; 26 september 2008, 13:27.
          Peter
          2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
          gspep.smugmug.com & steendorp.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GSPeP Bekijk bericht
            Nee hoor, Hij had de camera (enkel de body) zelf maar 2 dagen ter beschikking.

Heeft precies wel interessante apparatuur staan:

(Foto met dank aan Andy van Smugmug)
            toch niet veel speciaal aan?
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
            http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              ...in het filmpje wordt het fototoestel gepromoot als filmcamera, wat het duidelijk niet is, de meeste HD filmcamera's kunnen tegenwoordig ook foto's maken, maar zijn daarom ook nog geen fototoestellen. Mijn gedacht, gebruik het toestel waarvoor het gemaakt is, en alle extras zijn graag meegenomen.
              Meer en meer krijg je "crossmedia". Verschillende media lopen in mekaar. Daar is zeker een markt voor. Canon heeft dat goed gezien en is bij mijn weten de eerste die vertrekt van fotocamera. Via mijn job heb ik nu een HD-videocamera (AVCHD) waarmee je foto's tijdens het filmen kan nemen (reso 1980x1040) maar als je niet filmt kan je foto's nemen als een 8 Megapixel! Maar je kan voor de foto's eigenlijk bijna niks instellen.
              Met de Canon fotocamera kan je wel veel instellen en dan filmen: dat is op het eerste zicht veel interessanter: toch wachten op echte praktijk van gebruikers.
              http://www.stich.be

Comment

Persoonlijk vind ik het bijzonder goed nieuws te vernemen dat een professionele camera nu ook Full HD videos kan maken. En wel om twee redenen:
                1. HD consumentencamcorders die tussen de €1000 en €2000 kosten, hebben een vast objectief. Je bent als cameraman (vrouw) dus beperkt in de optische mogelijkheden: geen extreme breedhoek, geen extreme tele, geen fisheye effect of macro mogelijkheden.
                2. Niet vergeten dat die camcorders bijzonder kleine sensors hebben, in vergelijking met een Full Frame spiegelreflexcamera. Mij lijkt het fascinerend om met een grote sensor (weinig ruis, weinig scherptediepte, hoge beeldkwaliteit) te kunnen filmen, bijvoorbeeld in musea, kerken en kathedralen, op feestjes...

Hopelijk vallen de videobeperkingen die allicht eigen zijn aan een toestel dat op de eerste plaats gemaakt werd om te fotograferen nogal mee. Gelukkig heb ik geen Fortis-aandelen en mits een beetje (veel) te sparen hoop ik binnenkort zowel beter te fotograferen als creatiever te filmen met een full frame spiegelreflexcamera.

Heeft iemand intussen ervaring met de video-opties van de 5DII? Mogelijkheden? Beperkingen? Ben razend benieuwd...
                Auteur van handboeken over digitale fotografie.

website: dfonline.be

Comment

Ik hoop dat de volgende generatie 1D reeks hiervan gespaard blijft.
                  Ik vind het ok maar dit hadden ze beter op de nieuwe 50D gezet mijn gedacht.
                  http://www.jeanpaulmontuori.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cameleon Bekijk bericht
                    Ik hoop dat de volgende generatie 1D reeks hiervan gespaard blijft.
                    Ik vind het ok maar dit hadden ze beter op de nieuwe 50D gezet mijn gedacht.
                    Allsof video niet kan uitgezet worden.

On topic:

Dpreview video samples:

Comment

Working...
                    X