Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5d <> d700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 5d &lt;&gt; d700

En nu allemaal terug fotokes maken maakt niet uit met wat een merk als we ze zelf maar goed vinden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
      Ik lees ook regelmatig op het forum van dpreview, maar denk er serieus over om te daar mee te stoppen. Want ondanks dat ze daar aparte forums hebben voor C en N worden in het C forum konstant negatieve berichten geplaats door N-fanboys. Het is er gewoon niet meer leuk.
      Ik krijg toch ook wel de indruk dat we stilletjesaan ook hier op DB aan de limiet beginnen te geraken.
      Volmondig mee eens, op FM is men toch volwassener. En 1 topic per item, masterthread voor de 50D, 5DII en EF24II
      Terloops toch effe melden dat ik wat verbaasd ben dat men geen nieuwe 400 5.6IS en 24-79Is heeft uitgebracht. Mss willen ze dat er continue gespeculeerd wordt? Maar speculaties is nie altijd goed, vraag het maar bij Fortis en Dexia.....

Comment

Ik lees ook regelmatig op het forum van dpreview, maar denk er serieus over om te daar mee te stoppen. Want ondanks dat ze daar aparte forums hebben voor C en N worden in het C forum konstant negatieve berichten geplaats door N-fanboys. Het is er gewoon niet meer leuk.
        Yup, gebeurd er in beide richtingen, is gewoon hopeloos irritant.

Ik blijf dpr bezoeken, omdat er enkele mensen zijn die zeer leerijke informatie delen, maar ze worden steeds zeldzamer ... De meeste mensen zijn gewoon nerds die vragen welke lens ze moeten kopen bij een D3, een 14-24 of een 24-70 (en meer dan één keer)...

Ik krijg toch ook wel de indruk dat we stilletjesaan ook hier op DB aan de limiet beginnen te geraken.
        Ja, en deze thread is nog steeds niet in de goede richting aan 't evolueren.

Ik blijf ervan overtuigd dat de verschillen miniem zijn...
        ik zal volgende week enkele foto's maken (op statief) met beide body's en daarna vragen of de mensen kunnen aangeven welke foto met welke body gemaakt is.
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
          Ik wel ...
          Ik vind voor mij persoonlijk dat deze lens schitterend presteert op de 5D, ik heb ook de 17-40 en de 70-200 maar voor mij geeft de 24-105 de betere resultaten op de 5D deze lens staat bij mij voor 95 % vd tijd op de 5D.
          bij mij is de 70-200 toch mijn favoriet.
          De 24-105 is zeker geen slechte maar veel vignettering, veel distortion toch ook wel op 24mm.
          En vind de lens toch niet zo'n snelle in autofocus eigenlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
            Ik blijf ervan overtuigd dat de verschillen miniem zijn...
            ik zal volgende week enkele foto's maken (op statief) met beide body's en daarna vragen of de mensen kunnen aangeven welke foto met welke body gemaakt is.
            Prachtig initiatief

Dat de verschillen miniem zijn is al in vele threads aangetoond in diverse forums en in diverse vergelijkheidstesten , hierbij ook nog eens een artikel dat aantoont dat beide toestellen heel dicht bij elkaar staan :
            http://bayimages.net/tech/reviews/re...n-5d-d700.html

En als jij ook nog die foto's post, veronderstel ik wel dat bepaalde personen dat (uiteindelijk) stilaan zullen inzien. Moeten ze natuurlijk wel eerst hun Canon of Nikon brilletje durven (of willen) afzetten.
            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

So.
              It'd be established that one camera is 'sharper'out of the box than the other.

Brand X or Y users can rock back on their chairs and smugly say.. see, told you so, mine is the best.

What does it change? Really? Will one take better photos than the other? Will the world stop spinning?

Some things won't change, within a week there will be another bunch of users who have swapped brands in search of <cough> perfection. The aggressive defence of justification of choices will continue and the cycle will start all over again

fun fun fun

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
                bij mij is de 70-200 toch mijn favoriet.
                De 24-105 is zeker geen slechte maar veel vignettering, veel distortion toch ook wel op 24mm.
                En vind de lens toch niet zo'n snelle in autofocus eigenlijk.
                Hangt er allemaal van af wat je fotografeert, ik gebruik het bereik 70-200 niet zo veel, maar dit is zeker een schitterende lens.
                Vignettering en distortion zijn goed te corrigeren achteraf indien nodig.
                Last edited by Wimpy; 30 september 2008, 07:59.

Comment

@ Rudy

Als je de vergelijking maakt van het ene toestel naar het andere, welke lenzen gebruik je dan?

Ik heb ook een 5d en dat is idd. een pracht van een toestel dat weliswaar zijn leeftijd heeft.

Maar ik kan me toch moeilijk voorstellen dat de beeldkwaliteit van de D3 of de D700 minder zou zijn als de "oude" 5D.

Ik begin het vermoeden te krijgen dat je de opnames van de combo 5D en de 28-300L naast een 3D of 700D legt met een beduidend mindere optiek.

De vraag is natuurlijk wat je eigenlijk zoekt in een toestel.

Als de laatste nieuwe "gadgets" voor jou belangrijk zijn, kan ik je enigzins volgen.

Als je gaat voor de ultieme beeldkwaliteit was volgens mij de D3 een echte topper, als je de centen kan en wil ophoesten voor bijhorend kwaliteitsglas. Onder je Alfa liggen toch ook geen fietsbanden ???

Anderzijds had ik toch wel de indruk dat je vrij tevreden was van de 5D met de 28-300L, en dat voor diverse redenen... Korte focus, groot bereik, weing veranderen van lens én last but not least ... een goede kwaliteit op de 5D.

Als ik zie welke sprongen je maakt (5D - D300 - D3 - D700 en dan terug naar een 5D) lijkt mij dit nog maar weinig te maken te hebben met fotografie maar meer met het kopen - testen - verkopen van nieuwe toestellen. Niet dat ik daar iets op tegen heb natuurlijk, maar dat lijkt mij een andere hobby ...

Just my 2 cts.
                  BD0808BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                    So.
                    It'd be established that one camera is 'sharper'out of the box than the other.

Brand X or Y users can rock back on their chairs and smugly say.. see, told you so, mine is the best.

What does it change? Really? Will one take better photos than the other? Will the world stop spinning?

Some things won't change, within a week there will be another bunch of users who have swapped brands in search of <cough> perfection. The aggressive defence of justification of choices will continue and the cycle will start all over again

fun fun fun
                    Rob,

Hoe is ondertussen jouw fotografie geëvolueerd met je overstap van D2X naar D3? Daar ben ik wel in geïnteresseerd, temeer omdat ik ook naar de D700 aan het lonken ben omwille van de grotere zoeker, de extra groothoek, en bijkomend de betere hoge ISO

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door *wim* Bekijk bericht
                      @ Rudy

Als je de vergelijking maakt van het ene toestel naar het andere, welke lenzen gebruik je dan?

Ik heb ook een 5d en dat is idd. een pracht van een toestel dat weliswaar zijn leeftijd heeft.

Maar ik kan me toch moeilijk voorstellen dat de beeldkwaliteit van de D3 of de D700 minder zou zijn als de "oude" 5D.

Ik begin het vermoeden te krijgen dat je de opnames van de combo 5D en de 28-300L naast een 3D of 700D legt met een beduidend mindere optiek.

De vraag is natuurlijk wat je eigenlijk zoekt in een toestel.

Als de laatste nieuwe "gadgets" voor jou belangrijk zijn, kan ik je enigzins volgen.

Als je gaat voor de ultieme beeldkwaliteit was volgens mij de D3 een echte topper, als je de centen kan en wil ophoesten voor bijhorend kwaliteitsglas. Onder je Alfa liggen toch ook geen fietsbanden ???

Anderzijds had ik toch wel de indruk dat je vrij tevreden was van de 5D met de 28-300L, en dat voor diverse redenen... Korte focus, groot bereik, weing veranderen van lens én last but not least ... een goede kwaliteit op de 5D.

Als ik zie welke sprongen je maakt (5D - D300 - D3 - D700 en dan terug naar een 5D) lijkt mij dit nog maar weinig te maken te hebben met fotografie maar meer met het kopen - testen - verkopen van nieuwe toestellen. Niet dat ik daar iets op tegen heb natuurlijk, maar dat lijkt mij een andere hobby ...

Just my 2 cts.
                      Wim, de belangrijkste lenzen zijn of waren voor mij:
                      Canon: 28-300, 24-105 en nog wat primes
                      Nikon: de ganse reeks ongeveer, ik heb veel lenzen op korte termijn kunnen uitproberen .
                      En wat ik zie, voor mij voldoet de 5d gewoon beter. Hou dan rekening met de ouderdom van de Canon, dan moet je toch wel even je wenkbrauwen fronsen.
                      Komt er altijd nog bij, dat Nikon belachelijk duur is voor telelenzen, eens je voorbij de 70-200 VR wil gaan, .... de 200-400 en de langere primes... Ook dit was een argument om terug naar Canon te gaan hoor.
                      Over het switchen, dat is heel simpel, ik dacht van de D3 een upgrade te kunnen doen na de 5D, en heb deze gekocht. Echter, zeer snel gemerk dat de D3 geen betere beelden maakt, maar wel heel veel geld kostte. resultaat, snel verkocht.
                      Weer terug naar de oer-5D. Maar uiteindelijk, na een avond met een D300 te spelen, toch weer besloten om de D700 een kans te egeven, en ditmaal wat meer glas uit te proberen. Maar het is weer niet gelukt. En ondertussen komt er dan een 5DmkII op de proppen, wat doe ik dan, mijn D700 setje te koop aanbieden en terug een 5D setje kopen. (ruil)
                      Dus, zoek er verder niets achter, ik heb geen ding gekocht om terug te verkopen, enkel, het kunnen verkopen hier op BD stelt mij in staat om dit zonder teveel geldverlies te kunnen doen. Want, ik probeer liever zelf, dan reviews te lezen, waar toch telkens een polarisatie in terug te vinden is.
                      Laat voor mij het betere (en betaalbaardere system) nu Canon heten, en dat anderen daar vrede mee nemen.
                      Overigens zijn er nog wel wat argumenten voor en tegen elk toestel, uiteindelijk gaat het om waar ik het meeste plezier in heb.

Comment

Hoi Rudy,

Mijn post was zeker niet als aanval op jou bedoeld hoor, alleen maar een vaststelling.

Het probleem dat veel mensen hier uit het oog verliezen is, dat je buiten de upgrade van een nieuwe body met alweer een hogere pixelcount, je ook je optiek moet aanpassen.

Ik heb buiten de 5D ook een 1Ds3, zoals je weet. Als ik zie welke lenzen uit de boot vallen op de 1Ds3, die perfect bruikbaar zijn op de "oude 5D" ... en dat staat niet op beteren.

Moraal van het verhaal ... die nieuwe spullen vragen het uiterste van de lenzen, die aardig geprijst zijn.

Ik ben eens benieuwd hoeveel mensen binnenkort hun D3X of sony 24 Mp van de hand gaan doen omdat ze geen scherpe beelden kunnen maken met hun bestaande optiek. Wat velen nog niet weten is dat je je microdetail kwijtspeelt op deze hoge resoluties als je boven F8, en vaak al vanaf F5,6 gaat omwille van de diffractie.

De fabrikanten zijn goed op dreef om ons allemaal een oor aan te naaien met onze zucht naar meer Mp. Want wees nu eerlijk ... ooit al te weinig Mp's gehad met de 5D ?
                        BD0808BE

Comment

Ik ben eens benieuwd hoeveel mensen binnenkort hun D3X of sony 24 Mp van de hand gaan doen omdat ze geen scherpe beelden kunnen maken met hun bestaande optiek. Wat velen nog niet weten is dat je je microdetail kwijtspeelt op deze hoge resoluties als je boven F8, en vaak al vanaf F5,6 gaat omwille van de diffractie.
                          Oei oei, wat zeg je hier nu Dat diffractie verhaal horen sommigen hier niet graag hoor

Comment

De fabrikanten zijn goed op dreef om ons allemaal een oor aan te naaien met onze zucht naar meer Mp. Want wees nu eerlijk ... ooit al te weinig Mp's gehad met de 5D ?
                            Neen, alleen wat te weinig crop..wat me weer doet denken, als ik nu eens een 50D erbij koop, in plaats van de dure 5DmkII me grip en nieuwe accus en nog wat extra's, is ook een optie. Mijn 400mm word dan een 660mm F5.6....

En Wim, ik voel me helemaal niet aangevallen hoor, no problemo

Comment

Ook hier hetzelfde probleem Rudy... te veel pixels op een te klein oppervlak.

Als je topfoto's wil hebben op dergelijke brandpuntsafstanden is de beste oplossing uit te kijken naar een 600 mm objectief.

Ik ken de specs van de 50D onvoldoende, laat staan de pixelgrootte. Maar als ik ff reken moeten die pixel kleiner zijn dan die van de 1Ds3, met als gevolg dat je even snel of in het slechtste geval nog sneller last hebt van die diffractie.
                              BD0808BE

Comment

Ook hier hetzelfde probleem Rudy... te veel pixels op een te klein oppervlak.

Als je topfoto's wil hebben op dergelijke brandpuntsafstanden is de beste oplossing uit te kijken naar een 600 mm objectief.

Ik ken de specs van de 50D onvoldoende, laat staan de pixelgrootte. Maar als ik ff reken moeten die pixel kleiner zijn dan die van de 1Ds3, met als gevolg dat je even snel of in het slechtste geval nog sneller last hebt van die diffractie.
                                maar een 600mm objectief kost me nét iets tevel ;-)

Comment

Working...
                                X